Του Κώστα Χαρδαβέλλα
Αυτή τη φορά ο «κύκλος της προσευχής» που θα πρέπει να ερευνηθεί από την ελληνική δικαιοσύνη, μοιάζει να γίνεται... τρίγωνο με πρωταγωνιστές στις τρεις πλευρές του:
Τον ιταλικό όμιλο αεροναυπηγικής και άμυνας Φινμεκάνικα (Finmeccanica) που κατηγορείται ότι κατέβαλε το 2009 μίζες σε μεσάζοντες και ινδούς αξιωματούχους προκειμένου να εξασφαλίσει την πώληση 12 ελικοπτέρων Agusta αξίας 560 εκατ. δολαρίων στην Ινδία...
Τον αντιπρόσωπο στην Ελλάδα, θυγατρικών εταιριών του ομίλου Φινμεκάνικα, Ανδρέα Ρωσσώνη, το όνομα του οποίου κατηγορείται ότι διέγραψε από την λίστα Λαγκάρντ ο πρώην υπουργός Γ. Παπακωνσταντίνου ( που τυγχάνει να είναι και ξάδελφός του).
Τον πρώην υπουργό Εθνικής Άμυνας Γιάννο Παπαντωνίου, δεδομένου ότι επί υπουργίας του έγιναν οι αγορές από τον όμιλο Φινμεκάνικα και τις θυγατρικές του και ταυτόχρονα γιατί η σύζυγός του εμπλέκεται με το σκάνδαλο της λίστας Λαγκάρντ καθώς δεν μπορεί να δικαιολογήσει 1,5 εκατ. ευρώ που βρέθηκαν σε λογαριασμό της.
Είναι πιθανό όλα αυτά να αποτελούν συμπτώσεις και να μην σχετίζονται μεταξύ τους.... Είναι πιθανό η ιταλική Φινεμκάνικα να αποφάσισε ξαφνικά ένα πρωί να δώσει μίζες μόνο στους Ινδούς και όλες οι προηγούμενες δουλειές της να ήταν πρότυπα διαφάνειας...
Ο μόνος τρόπος για να εξακριβωθεί τι ακριβώς συμβαίνει είναι να ερευνηθούν από τις ελληνικές εισαγγελικές αρχές όλες οι εξοπλιστικές προμήθειες που έκανε η Ελλάδα από τον ιταλικό όμιλο Φινμεκάνικα και τις θυγατρικές του, που σήμερα κατηγορούνται για μίζες δεκάδων εκατομμυρίων προς μεσάζοντες και μέλη της ινδικής κυβέρνησης.
Στο CRASH που κυκλοφορεί αποκαλύπτονται όλες οι συμβάσεις του ΥΠΕΘΑ με την ιταλική αμυντική βιομηχανία που κατηγορείται για μίζες, και στοιχεία- φωτιά για τις θυγατρικές της όπως:
Την Ότο Μελάρα που παράγει όπλα και πυρομαχικά και στην Ελλάδα αντιπρόσωπός της είναι ο Α. Ρωσσώνης.
Τη WASS που συμμετείχε στον διαγωνισμό για τις τορπίλες των υποβρυχίων του Σκαραμαγκά, νικητής του οποίου βγήκε ο Π. Ευσταθίου της STN Atlas (που σήμερα έχει ομολογήσει ότι κατέβαλε μίζες).
Την ΑΛΕΝΙΑ, από την οποία πήραμε τα αεροσκάφη C– 27 J SPARTAN (μία ακόμη αγορά- φιάσκο) και αντιπρόσωπός της στην Ελλάδα είναι ο πρώην στενός συνεργάτης του Α. Ρωσσώνη, Θ. Ασημακόπουλος.
Την ΑΓΚΟΥΣΤΑ από την οποία αγοράσαμε τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ που έπεσαν οδηγώντας στο θάνατο 14 ανθρώπους, ενώ η ίδια εταιρία συμμετείχε και στην κοινοπραξία που μας προμήθευσε τα ελικόπτερα ΝΗ-90 (μία σύμβαση που ερευνάται σήμερα από την ελληνική δικαιοσύνη).
Τη ΣΕΛΕΞ, που κατασκεύασε το ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικής αυτοπροστασίας (HIDAS) για τα ΑΠΑΤΣΙ που επίσης ερευνώνται από τις ελληνικές εισαγγελικές αρχές.
Την κοινοπραξία MBDA, στην οποία ήταν μέλος η Φινμεκάνικα όταν η χώρα μας αγόρασε τους πυραύλους EΞΟΣΕΤ (για τους οποίους σήμερα ο τότε αναπληρωτής διευθυντής Εξοπλισμών Α. Κάντας υποστηρίζει ότι πήρε μίζα 400.000 ευρώ από τον εκπρόσωπο των Γάλλων στην κοινοπραξία, Σ. Κομνόπουλο).
Και οι συμπτώσεις δεν σταματούν εδώ.
Όπως αποκαλύπτει το CRASH που κυκλοφορεί, το «άρωμα Ελλάδας» στο σκάνδαλο των ιταλικο-ινδικών μιζών, φτάνει μέχρι την μακρινή Ινδία. Εκεί όπου η εκδίκαση της υπόθεσης έφερε στο προσκήνιο μία σύγκρουση μεσαζόντων που έπαιρναν μίζες για να προωθούν οπλικά συστήματα στην Ινδία και κατά έναν περίεργο τρόπο εμπλέκουν τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ) στο χορό των «ινδικών μιζών»....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
HELLAS 2 NEWS blogg