Σάββατο 1 Μαρτίου 2014

Νικήτας Κακλαμάνης: «Δεν πιστεύω σε εκλεκτούς, “δαχτυλίδια” και κλίκες»

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh0DmAQkjVvyBRi_x8LYoRaTUQ9HWPQt6rey8ZBSL8rZX8voxuBXdvZfesXH_i5jD9U0gHxK4zV71RmX4oLS5GJNQJA-Hh2ZtiSOmhSfl0oc6ApVV6CQQg78hMMCe7vLiJVWjyOZfgJTs0L/s1600/_%CE%94%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%BF%CF%82.jpg
Ο Ν. Κακλαμάνης κόβει κάθε κουβέντα για το ενδεχόμενο να κάνει πίσω από τη διεκδίκηση του δήμου της Αθήνας. 

Στη συνέντευξή του στην «Εφημερίδα των Συντακτών» τονίζει ότι «θα παλέψει για να περάσει στον δεύτερο γύρο» και εμμέσως ζητάει από τη Ν.Δ. και τον Αρη Σπηλιωτόπουλο να απαντήσουν εάν θα τον στηρίξουν.

Ο ίδιος πάντως αποφεύγει να δεσμευτεί εκ προοιμίου τι θα κάνει αν περάσει ο Αρης Σπηλιωτόπουλος. 

Ο πρώην δήμαρχος δηλώνει «λαϊκός δεξιός, ενώ αυτός είναι νεοφιλελεύθερος». Για τον Γ. Καμίνη αρκείται να πει ότι «ο καθένας μπορεί να τον κρίνει», ενώ για τον Γ. Σακελλαρίδη λέει «θα τον περίμενα πιο ακτιβιστή». Όσον αφορά τη συνάντηση με τον Αντ. Σαμαρά, αφήνει να εννοηθεί ότι ο πρωθυπουργός τού ζήτησε να μην είναι υποψήφιος και προσθέτει: «Ο,τι κι αν μου “προσφέρθηκε” για να αλλάξω γνώμη, η Αθήνα προηγείται».

«Ο,τι κι αν μου «προσφέρθηκε» για να αλλάξω γνώμη, η Αθήνα προηγείται
«Ρωτήστε τη Νέα Δημοκρατία και τον κ. Σπηλιωτόπουλο τι θα κάνουν αν δεν είναι στον β´ γύρο και είμαι εγώ. Με τον Αρη ανήκουμε στο ίδιο κόμμα, αλλά έχουμε ιδεολογικές διαφορές. Εγώ είμαι λαϊκός δεξιός, ενώ αυτός νεοφιλελεύθερος

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ στον Μπάμπη Αγρολάμπο

• Γιατί θέλετε να επιστρέψετε στα δημοτικά πράγματα, κ. Κακλαμάνη; Είναι θέμα ρεβάνς από τον κ. Καμίνη; Σας ρωτώ γιατί ανάμεσα σε άλλα ειπώθηκε και αυτό.

Για ποια ρεβάνς από τον κ. Καμίνη μιλάτε; Γιατί τότε δεν ήταν αντίπαλός μου ο κ. Καμίνης αλλά το ΠΑΣΟΚ του Γιώργου Παπανδρέου στο ξεκίνημά του. Σας θυμίζω τις αγκαλιές και τα φιλιά του κ. Καμίνη με τον τότε πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ αλλά και το δεξί του χέρι, κ. Ραγκούση, λίγα λεπτά αφού είχε κριθεί το αποτέλεσμα. Δεν επιθυμώ καμία ρεβάνς από τον κ. Καμίνη. Η μόνη ρεβάνς που απαιτώ είναι από τον εαυτό μου. Είμαι πιο έμπειρος πλέον, έχω μάθει από τα λάθη μου, για να βοηθήσω την Αθήνα να γίνει ξανά μια πραγματικά ευρωπαϊκή πόλη μετά από 3,5 δύσκολα χρόνια. Τόσο απλά…

Η στάση της Ν.Δ. δεν σας προκαλεί πρόβλημα;

Εγώ δεν έχω κανένα πρόβλημα με τη βάση της Νέας Δημοκρατίας, όπως και η βάση της Νέας Δημοκρατίας με μένα. Γι’ αυτό κι άλλωστε μπαίνω ξανά στη «μάχη» για την Αθήνα, έστω κι αν η ηγεσία του κόμματός μου επέλεξε τον κ. Σπηλιωτόπουλο. Όλοι θα κριθούμε όμως για τις επιλογές μας. Το μόνο που εύχομαι είναι να βγει κερδισμένη η Αθήνα…

• Ο πρωθυπουργός δεν σας ζήτησε να μη θέσετε υποψηφιότητα;

Η αγάπη μου για την Αθήνα δεν είναι όψιμη. Επίσης, για μένα η πολιτική δεν είναι επάγγελμα, ευτυχώς έχω κολλήσει πολλά ένσημα στη ζωή μου ως γιατρός. Εχω το θάρρος της γνώμης μου… Την υπερασπίζομαι συγκρουόμενος με ηγεσίες, αντίθετα π.χ. με τον κ. Καμίνη που ήταν πάντα υπό κυβερνητική προστασία. Ο,τι κι αν μου «προσφέρθηκε» για να αλλάξω γνώμη, η Αθήνα προηγείται.

Συνεπώς, δεν αισθάνεστε αντάρτης έναντι του κόμματός σας.

Αν θεωρούμαι αντάρτης, επειδή δεν πιστεύω σε εκλεκτούς, «δαχτυλίδια» και κλίκες, αν θεωρούμαι αντάρτης, επειδή πιστεύω στην πατριωτική και δημοκρατική βάση του κόμματός μου, αν θεωρούμαι αντάρτης, επειδή πιστεύω σε κοινές προσπάθειες, όνειρα και στόχους, χωρίς στερεότυπα, τότε είναι τίτλος τιμής και θέλω να κάνω την «επανάσταση» για την πόλη μου.

Με τον κ. Σπηλιωτόπουλο θα είστε μαζί στη Βουλή και απέναντι στον δήμο;

Εγώ δεν θα είμαι αντίθετος με κανέναν που θα βάλει πάνω απ’ όλα την Αθήνα. Το απέδειξα άλλωστε επί 3,5 χρόνια. Αν και αξιωματική αντιπολίτευση στον δήμο, συνέχισα να δίνω το «παρών» στα δημοτικά συμβούλια. Και ξέρετε για ποιον λόγο; Επειδή αισθάνομαι ότι έτσι τίμησα και τιμώ το 48,5% των Αθηναίων που με ψήφισαν.

Σε τι διαφέρετε εσείς, η παράταξή σας, από τον κ. Σπηλιωτόπουλο;

Με τον Αρη ανήκουμε στο ίδιο κόμμα, αλλά έχουμε ιδεολογικές διαφορές. Εγώ είμαι λαϊκός δεξιός, ενώ αυτός νεοφιλελεύθερος. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι είμαστε αντίπαλοι. Αν τώρα έχουν διαφορές οι παρατάξεις μας για τον δήμο μας; Θέλω να πιστεύω ότι θα υπάρχει η ίδια αγάπη και πίστη για μια καλύτερη Αθήνα. Νομίζω πάντως ότι η εμπειρία και η γνώση για τα προβλήματα της πόλης δεν είναι στο ίδιο επίπεδο. Εκεί θα είναι και η μοναδική μας αντιπαράθεση. Στα προγράμματα που θα βοηθήσουν την Αθήνα να λύσει τα προβλήματά της.

Αν περάσει στον δεύτερο γύρο αυτός, τι θα κάνετε;

Θέλω να ξέρετε ότι ο στόχος μου δεν είναι να μείνω εκτός του δεύτερου γύρου. Και θα παλέψω με όλες μου τις δυνάμεις για να τα καταφέρω. Μεγαλύτερο όμως ενδιαφέρον θα έχει να ρωτήσετε τη Νέα Δημοκρατία και τον κ. Σπηλιωτόπουλο τι θα κάνουν αν δεν είναι στον β´ γύρο και είμαι εγώ…

Τους άλλους αντιπάλους σας πώς τους κρίνετε, επιγραμματικά, με βάση αυτά που έχουν πει για την Αθήνα και τις προτεραιότητές τους;

Στον κ. Καμίνη απεύθυνα πρόσκληση να περπατήσουμε μαζί στην Αθήνα και να δείξει ο καθένας το έργο του. Αρνήθηκε. Ο καθένας μπορεί να τον κρίνει. Τον Γαβριήλ Σακελλαρίδη δεν τον γνωρίζω. Θα τον κρίνω με βάση όσα θα πει για την Αθήνα και το πρόγραμμά του γι’ αυτές τις εκλογές. Η αλήθεια είναι ότι λόγω του νεαρού της ηλικίας θα τον περίμενα πιο ακτιβιστή και λιγότερο κομματικό υποψήφιο. Με τον κ. Σπηλιωτόπουλο θα τα πούμε όταν είναι έτοιμος να μιλήσουμε για την Αθήνα και μόνο για την Αθήνα.

Εσείς τι έχετε ως βασικό στόχο;

Πέντε και όχι ένας είναι οι βασικοί στόχοι. Πρώτος, η κοινωνική συνοχή της πόλης. Δηλαδή, να μην υπάρχει κανένας πεινασμένος και άστεγος στην Αθήνα. Δεύτερος, το θέμα της ασφάλειας όχι μόνο στο κέντρο αλλά και στις γειτονιές της πόλης. Τρίτος, η παράνομη μετανάστευση. Τέταρτος, η Αθήνα να μετατραπεί πάλι σε τουριστικό προορισμό και πέμπτος, ποιότητα ζωής και πολιτισμός στην πόλη.

Με ποιους θα μπορούσατε να συνεργαστείτε και με ποιους όχι;

Με όλους όσοι αγαπούν την Αθήνα. Με όλους που είναι έτοιμοι να μεγιστοποιήσουμε αυτά που μας ενώνουν και να ελαχιστοποιήσουμε αυτά που μας χωρίζουν για το καλό των Αθηναίων.

Μπορεί μέσα σε ένα πλαίσιο συνεργασίας να χωρέσει υποψήφιος που προέρχεται από τη Χρυσή Αυγή;

Όταν αποφασίσουν να σεβαστούν το Σύνταγμα, τους θεσμούς και τους νόμους.

Με τον κ. Καμίνη τι θα κάνατε αν σας ζητούσε τη στήριξή σας ή είχατε εσείς ανάγκη από τη δική του στήριξη;

Μπορεί να έχω ασκήσει σκληρή κριτική για τον κ. Καμίνη, αλλά είχα και το θάρρος να πω ότι σε επίπεδο κοινωνικής πολιτικής προσπάθησε να συνεχίσει ό,τι παρέλαβε από μένα. Εκείνος όμως ποτέ δεν ανέφερε ότι παρέλαβε έναν δήμο με πρωτοπόρες κοινωνικές δομές, όπως το κοινωνικό παντοπωλείο, το κοινωνικό φαρμακείο και το Ίδρυμα Αστέγων. Για να έχετε μια πιο ολοκληρωμένη απάντηση, σας λέω ότι στα 3,5 χρόνια της θητείας Καμίνη υπήρξαν πολλές φορές που η αντιπολίτευση στην οποία ηγούμαι υπερψήφισε προτάσεις της νυν δημοτικής πλειοψηφίας. Δεν θυμάμαι κάτι ανάλογο από την αντιπολίτευση.

Υπάρχει κάτι που θεωρείτε ότι μπορούσε να γίνει μέσα σε αυτές τις οικονομικές συνθήκες και δεν έγινε στην Αθήνα;

Ο κ. Καμίνης πήρε μεν σε μια νύχτα 120 εκατ. ευρώ για την πόλη αλλά μόνο στα… χαρτιά. Μέχρι σήμερα δεν έχει παρουσιάσει έστω ένα ώριμο έργο προς ένταξη στο ΕΣΠΑ. Για παράδειγμα, υπήρχε σχεδόν έτοιμη η μελέτη για την πεζοδρόμηση της οδού Αθηνάς, μια ανάπλαση που θα ένωνε δύο πλατείες (Ομόνοια και Μοναστηράκι) ολοκληρώνοντας τον «μεγάλο περίπατο».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
HELLAS 2 NEWS blogg