"Πάμε σαν άλλοτε"...
Αφού κάποια στιγμή και στο παρελθόν, μείωσαν τεκμήρια και "επέτρεψαν" στον Έλληνα να αγοράσει αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού χωρίς το βάρος της φορολόγησης, στη συνέχεια επανέφεραν τους δυσβάστακτους φόρους και ανάγκασαν τους ιδιοκτήτες να καταθέσουν τις πινακίδες...
Αλλά τώρα, ελέω εκλογών γαρ, για μια ακόμη φορά, (εκ του πονηρού, κατά την άποψή μας), επανέρχονται με διαρροή ειδήσεων, για μείωση...
Σενάριο για μείωση του τεκμηρίου ΙΧ και μάλιστα αναδρομική έχει πέσει στο τραπέζι του υπουργείου Οικονομικών. Η σχετική πρόταση έχει σαν στόχο την άμεση μείωση του φορολογικού κόστους των οχημάτων, κυρίως μεγάλου κυβισμού, προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα σε πολλούς από όσους έχουν καταθέσει τις πινακίδες να τις πάρουν πίσω και να αυξηθούν τα κρατικά έσοδα από τη φορολόγηση των αυτοκινήτων.
Στη ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών έχει παραδοθεί πόρισμα υπηρεσιακών παραγόντων και εμπειρογνωμόνων της αγοράς αυτοκινήτων το οποία αφορά σε προτάσεις για την αλλαγή της φορολόγησης των ΙΧ.
Οι προτάσεις που περιλαμβάνονται στο πόρισμα είναι πολλές, ωστόσο δεν προκρίνονται όλες για λόγους κυρίως πρακτικούς και δημοσιονομικούς. Για παράδειγμα, έχει προταθεί η πληρωμή των τελών κυκλοφορίας με το μήνα προκειμένου να δοθεί στους φορολογούμενους η δυνατότητα να καταβάλουν τέλη μόνο για τους μήνες που κυκλοφορούν το ΙΧ.
Η συγκεκριμένη πρόταση απορρίφθηκε καθώς εκτιμήθηκε ότι θα οδηγήσει σε σημαντική απώλεια εσόδων αφού θα κατέφευγαν στην πρακτική αυτή πολλοί ιδιοκτήτες οχημάτων μεγάλου κυβισμού προκειμένου να μειώσουν τα τέλη κυκλοφορίας. Θα διατηρηθεί κατά συνέπεια το σημερινό σύστημα όπου τα τέλη καταβάλλονται στο σύνολό τους ακόμη και αν ο φορολογούμενος προχωρήσει σε άρση ακινησίας του οχήματός του την τελευταία ημέρα του έτους.
Η αλλαγή όμως που, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ουσιαστικά αποφασιστεί είναι η μείωση του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης για τα ΙΧ. Η μείωση, σύμφωνα με πληροφορίες θα είναι της τάξης του 30% και θα επιφέρει σημαντική ελάφρυνση σε όσους έχουν οχήματα κυρίως μεγάλου κυβισμού. Πιο συγκεκριμένα, θα περιορίσει το ύψος του ετήσιου φόρου πολυτελούς διαβίωσης που πληρώνουν όσοι έχουν ΙΧ άνω των 1.929 κυβικών. Ο φόρος υπολογίζεται με ποσοστό 5% επί του τεκμηρίου για ΙΧ έως 2.500 κυβικά και με 10% για ΙΧ μεγαλύτερου κυβισμού. Ο φόρος δεν επιβάλλεται σε οχήματα που από την πρώτη ταξινόμησή τους στην Ελλάδα έχουν περάσει περισσότερα από δέκα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
HELLAS 2 NEWS blogg