Δευτέρα 17 Μαρτίου 2014

ΜΙΝΙ Hatchback 2014: Αστικός θρύλος



Από την ημέρα που μία φίρμα με βαριά, βαυαρική προφορά πήρε την απόφαση να αναβιώσει έναν από τους μεγαλύτερους θρύλους της αυτοκίνησης μέχρι σήμερα έχουν περάσει δώδεκα χρόνια.

Δώδεκα χρόνια επιτυχιών, κρίνοντας από τα 2,8 εκατομμύρια πωλήσεων που έχει "γράψει" από το 2001 έως σήμερα το MINI. Και αν η πρώτη γενιά του αυτοκινήτου αποτέλεσε το ιερό δισκοπότηρο για τους λάτρεις του ρετρό, η δεύτερη κατάφερε να μεταφέρει σε ένα άλλο επίπεδο την εμπειρία οδήγησης που πρόσφερε στο αριστερό της κάθισμα.




Διαψεύδοντας στην πράξη όσους θέλησαν να του προσδώσουν την εικόνα ενός lifestyle προϊόντος και απογοητεύοντας όσους αναζήτησαν ανάμεσα στις προδιαγραφές του τα χαρακτηριστικά ενός premium τετράτροχου, πολύ γρήγορα το MINI Hatchback απέκτησε το δικό του, ξεχωριστό κοινό.



Ένα κοινό που ενδεχομένως ξαφνιαστεί από την αύξηση των εξωτερικών του διαστάσεων ή από την επαναδιατύπωση των… αρχέγονων σχεδιαστικών του πρακτικών.



Το MINI Hatchback του 2014 δεν έχει απολέσει τον κυβοειδή σχεδιασμό του, τα κυκλικού σχήματος φωτιστικά σώματα και τους ακροβολισμένους στις τέσσερις γωνίες του αμαξώματος τροχούς του. Παρόλα αυτά καταφέρνει να δείχνει νέο ή ακόμη και ξένο για τους νοσταλγούς του παρελθόντος.



Επιστρέφοντας στις εξωτερικές διαστάσεις του, το MINI Hatchback έχει προσθέσει σχεδόν 10 εκατοστά στο συνολικό του μήκος, εκ των οποίων μόλις τα 2,8 προήλθαν από την επιμήκυνση του μεταξονίου.

Εξίσου σημαντική είναι και η αύξηση που παρουσιάζει το πλάτος (4,4 εκατοστά), σε αντίθεση με το ύψος, το οποίο διατηρήθηκε χωρίς ουσιαστικές μεταβολές, όντας μεγαλύτερο κατά 7 χιλιοστά.



Αυξητικές, ωστόσο, είναι οι τάσεις που παρουσιάζουν οι διαστάσεις και στο εσωτερικό του. Αν και τα 3,82 μέτρα του νέου MINI Hatchback δεν δείχνουν ικανά να αμφισβητήσουν τις αστικές προδιαγραφές του και συνεπώς την ευελιξία του μέσα στην πόλη, αρκούν ώστε να αναδείξουν ένα πρακτικότερο και σαφώς πιο χρηστικό προφίλ.



Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο χώρος αποσκευών, ο οποίος έχει αυξήσει τον όγκο του κατά 30%, ξεκινώντας πλέον από τα 211 λίτρα.

Βέβαια στην αίσθηση της άνεσης που αποκομίζει κανείς από το εσωτερικό του νέου MINI Hatchback δεν συμβάλλουν μόνο οι αισθητά μεγαλύτεροι χώροι για επιβάτες και αποσκευές, αλλά και η σαφής βελτίωση των ποιοτικών χαρακτηριστικών του.



Χαρακτηριστικά που θα πρέπει να αναζητήσεις τόσο στα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στις επιφάνειες του θαλάμου επιβατών όσο και στην ικανότητα των ανασχεδιασμένων αναρτήσεων να απορροφούν αποτελεσματικότερα τους κραδασμούς που προκαλούν οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος.

ΜΙΝΙ Hatchback 2014: Αστικός θρύλος

Βελτιωμένο επιστρέφει και το ηλεκτρικά υποβοηθούμενα σύστημα διεύθυνσης, όπως άλλωστε σε υψηλότερα επίπεδα κινείται και η ακαμψία του ελαφρύτερου, κατά τ’ άλλα, πλαισίου.

Επί της ουσίας, πολύ πριν γνωρίσεις τις πραγματικές δυνατότητες του κινητήρα που κρύβεται κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματος, το νέο MINI Hatchback έχει καταφέρει να σε κερδίσει.

Στη δική μας περίπτωση, για την κίνηση των 1.085 κιλών της έκδοσης Cooper επιστρατεύτηκε ένα νέο, τρικύλινδρο και αποκλειστικά υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ βενζίνης χωρητικότητας 1,5 λίτρων.

Με 136 ίππους και 220 Nm ροπής, ο εν λόγω κινητήρας δεν αναζητά προφανείς δικαιολογίες στη φαινομενική… ταπεινότητα των προδιαγραφών του. Άλλωστε, αν κοιτάξεις πίσω από τα 1.499 κ.εκ. των τριών κυλίνδρων του, θα βρεις τεχνολογίες, όπως ο άμεσος ψεκασμός καυσίμου και ο μεταβλητός έλεγχος στον χρονισμό και το βύθισμα των βαλβίδων.

Αντίστοιχες είναι οι προδιαγραφές του επίσης τρικύλινδρου κινητήρα των 1,2 λίτρων, ο οποίος εφοδιάζει την έκδοση One αποδίδοντας 102 ίππους, όπως και της κορυφαίας έκδοσης του αυτοκινήτου, που για την ώρα φέρει τα διακριτικά του Cooper S και τους 192 ίππους ενός δίλιτρου-τετρακύλινδρου συνόλου.

Για τα πετρελαιοκίνητα MINI One D και MINI Cooper D η βρετανική φίρμα διαθέτει το τρικύλινδρο σύνολο των 1.496 κ.εκ. σε εκδόσεις των 95 (One D) και των 116 ίππων (Cooper D), οι οποίες μάλιστα έχουν διατηρηθεί -σε ό,τι αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα- κάτω από το όριο των 100 γραμμ./χλμ.

Η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (GREEN, MID, SPORT), το πανταχού παρών σύστημα start&stop, καθώς και το εξολοκλήρου νέο μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, συμπληρώνουν τις προδιαγραφές της τρίτης κατά σειρά γενιάς του MINI Hatchback, η οποία προσφέρεται ήδη στη χώρα μας με τιμή εκκίνησης για την έκδοση Cooper τα 18.992 ευρώ.


To ΜΙΝΙ Hatchback με μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 3,821/ 1,727 / 1,414
Μεταξόνιο (μέτρα): 2,495
Κινητήρας (κ.εκ.):  1.233 (Οne), 1.499 (Cooper), 1.998 (Cooper S), 1.496 (One D), 1.496 (Cooper D)
Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 102/4.250 (Οne), 136/4.500 (Cooper), 192/4.700 (Cooper S), 95/4.000 (One D), 116/4.000 (Cooper D)
Ροπή (Νm/σ.α.λ.):  180/1.400 (Οne), 220/1.250 (Cooper), 280/1.250 (Cooper S), 220/1.750 (One D), 270/1.750 (Cooper D)
Βάρος (κιλά): Aπό 1.085
Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) : 4,6 (Οne), 4,5 (Cooper), 5,7 (Cooper S), 3,4 (One D), 3,5 (Cooper D)
Εκπομπή CO2 (γραμμ./χλμ.): 108 (Οne), 105 (Cooper), 133 (Cooper S), 89 (One D), 92 (Cooper D)
Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 9,9 (Οne), 7,9 (Cooper), 6,8 (Cooper S), 11,0 (One D), 9,2 (Cooper D)
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 195 (Οne), 210 (Cooper), 235 (Cooper S), 190 (One D), 205 (Cooper D)
Τιμή (ευρώ): - (Οne), 18.992 (Cooper), 23.702 (Cooper S), - (One D), 20.336 (Cooper D)


Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
HELLAS 2 NEWS blogg