Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2014

Τι γίνεται με τα αλλεπάλληλα ατυχήματα και δυστυχήματα που έχουν σημειωθεί στους ελληνικούς "δρόμους";;


Χθες το πρωί, ένα άτομο τραυματίστηκε ελαφρά όταν ένα φορτηγό έπεσε πάνω σε έντεκα αυτοκίνητα στην Εθνική οδό Αθηνών - Λαμίας στο ύψος της Μεταμόρφωσης.
Να καλύψει τα κενά ασφάλειας στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές, ύστερα από τα αλλεπάλληλα ατυχήματα και δυστυχήματα που έχουν σημειωθεί στους ελληνικούς δρόμους το τελευταίο διάστημα επιχειρεί το υπουργείο Υποδομών...

Στις αρχές Οκτωβρίου σημειώθηκε ένα τραγικό δυστύχημα στην Εγνατία οδό (Βέροια) όταν ένα φορτηγό έπεσε πάνω σε δεκάδες ακινητοποιημένα Ι.Χ., οδηγώντας στον θάνατο 5 άτομα, ενώ λίγες ώρες αργότερα σημειώθηκε ακόμα ένα ατύχημα στην Εγνατία οδό ευτυχώς χωρίς τραυματισμούς.

Χθες το πρωί φορτηγό έπεσε πάνω σε 11 Ι.Χ. στην Εθνική οδό Αθηνών - Λαμίας στο ύψος της Μεταμόρφωσης. Ο χθεσινός απολογισμός ήταν ένας ελαφρά τραυματίας. Τα συχνά συμβάντα όμως εγείρουν ερωτήματα για τους ελέγχους που διενεργούνται.

Επιφορτισμένοι με τους ελέγχους ασφάλειας των βαρέων οχημάτων είναι τα μεικτά κλιμάκια ελέγχου της Περιφέρειας, στα οποία συμμετέχει και η Αστυνομία, η Τροχαία, οι λιμενικοί και οι τελωνειακοί υπάλληλοι.
Οι έλεγχοι από τα μεικτά κλιμάκια της περιφέρειας έχουν ατονήσει σημαντικά, όπως παραδέχονται στελέχη του υπουργείου Υποδομών, κυρίως λόγω ελλείψεων προσωπικού και της περικοπής των επιδομάτων που λάμβαναν οι υπάλληλοι της περιφέρειας προκειμένου να τους διενεργούν.

Τέσσερις άξονες

Πληροφορίες αναφέρουν ότι με τις νέες ρυθμίσεις που θα καταθέσει στη Βουλή τον Νοέμβριο, το υπουργείο Υποδομών θα αποπειραθεί να αποσαφηνίσει το τοπίο στους ελέγχους των φορτηγών, που σήμερα αποτελούν αρμοδιότητα έξι διαφορετικών φορέων. Η πρόταση του υπουργείου Υποδομών θα περιλαμβάνει, σύμφωνα με πληροφορίες, τέσσερις βασικούς άξονες:

• Η νομοθεσία θα κωδικοποιηθεί ώστε να καταλογίζονται τα πρόστιμα και οι παραβάσεις με ευκολία και ταχύτητα. Οι παραβάσεις θα κατηγοριοποιηθούν σε ελαφριές, σοβαρές και επικίνδυνες. Για παράδειγμα, εάν διαπιστωθεί ότι ένα φορτηγό διαθέτει χαλασμένο λασπωτήρα, η παράβαση εντάσσεται στις ελαφριές, εάν όμως δεν λειτουργούν τα στοπ (φώτα πέδησης) η παράβαση υπάγεται στις σοβαρές κ.ο.κ.

• Οι παραμεθόριοι δήμοι θα έχουν τη δυνατότητα σύστασης δικών τους μεικτών κλιμακίων (αντίστοιχων με αυτά των περιφερειών).

• Τα πρόστιμα για τις παραβάσεις των φορτηγών θα καταβάλλονται άμεσα, και ηλεκτρονικά, ειδικά τα Σαββατοκύριακα που δεν λειτουργούν οι δημόσιες υπηρεσίες. Η άμεση πληρωμή εξυπηρετεί τους δήμους, που μετρούν συσσωρευμένα χρέη από ανεξόφλητα πρόστιμα, αλλά και τους αυτοκινητιστές που θα πρέπει να ακινητοποιούν το όχημα εάν δεν καταβάλουν το πρόστιμο.

• Ενας ενιαίος φορέας ελέγχων θα λειτουργεί κεντρικά και θα έχει μόνιμο χαρακτήρα.

Το ζητούμενο είναι να ελέγχονται εξίσου οι Ελληνες και οι ξένοι μεταφορείς, όπως επισημαίνουν στελέχη του κλάδου, που καταγγέλλουν ότι στη χώρα κυκλοφορούν χιλιάδες φορτηγά με ξένες πινακίδες που δεν ελέγχονται από κανέναν.

Πληροφορίες, μάλιστα, αναφέρουν ότι τα μεικτά κλιμάκια ελέγχου αποφεύγουν τους ξένους μεταφορείς λόγω πρακτικών δυσκολιών. Είτε οι οδηγοί προσποιούνται ότι δεν μιλούν άλλη γλώσσα, είτε τα έγγραφά τους δεν είναι μεταφρασμένα, καθώς δεν υπάρχει καμία κοινοτική υποχρέωση τα έγγραφα (πέραν του διπλώματος και της ειδικής κάρτας διέλευσης) που συνοδεύουν οδηγό και όχημα να είναι γραμμένα σε λατινικούς χαρακτήρες.

Από τον Μάιο έως τον Σεπτέμβριο το υπουργείο Υποδομών διεξήγαγε, πιλοτικά, ελέγχους από τους οποίους βεβαιώθηκαν 46.705 παραβάσεις σε ελληνικά φορτηγά και 14.000 σε αλλοδαπά. Επικίνδυνες κρίθηκαν οι 800 σε ελληνικά και οι 350 σε αλλοδαπά.

Οσον αφορά τους τεχνικούς ελέγχους ΚΤΕΟ, τα φορτηγά πρέπει να περνούν από έλεγχο κάθε χρόνο. Οπως καταγγέλλουν εκπρόσωποι του κλάδου, η μεγάλη μάστιγα είναι η διακίνηση πλαστών δελτίων ελέγχου ΚΤΕΟ, τη γνησιότητα των οποίων οι άνδρες της Τροχαίας δεν έχουν τη δυνατότητα να διαπιστώσουν καθώς δεν υπάρχει ηλεκτρονική καταγραφή των ελέγχων που έχουν διενεργηθεί.


(Με στοιχεία από την Έντυπη Έκδοση της "Καθημερινής")

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
HELLAS 2 NEWS blogg