Σάββατο 17 Ιανουαρίου 2015

41% θύματα μιας ψηφιακής απάτης, δεν ανακτούν τα χαμένα χρήματά τους



Ποσοστό 41% των θυμάτων ψηφιακής απάτης δεν κατορθώνουν να ανακτήσουν τα χαμένα χρήματά τους, όπως προκύπτει από πρόσφατη έρευνα της Kaspersky Lab και της B2B International.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι τέσσερις στους δέκα χρήστες που έχασαν χρήματα σε περιπτώσεις απάτης σε διαδικτυακές συναλλαγές δεν κατάφερε να πάρει πίσω όλο ή έστω μέρος του ποσού που χάθηκε.

Παρότι πολλοί χρηματοοικονομικοί οργανισμοί δηλώνουν πρόθυμοι να επιστρέψουν τα χρήματα που χάνονται λόγω της ψηφιακής εγκληματικότητας, μόλις το 59% των χρηστών ανέφερε ότι κατάφερε να αποκαταστήσει πλήρως τις οικονομικές ζημιές που είχε υποστεί.

Η έρευνα έγινε με τη συμμετοχή Ευρωπαίων πολιτών. Όπως ανακοινώθηκε, το 4% των θυμάτων έλαβε μόνο μερική αποζημίωση, ενώ το 27% δεν κατάφερε να πάρει πίσω τίποτα.

Η κατάσταση επιδεινώνεται εξαιτίας του γεγονότος ότι δεν έχουν όλοι οι χρήστες πλήρη επίγνωση για την ύπαρξη του κινδύνου της ψηφιακής απάτης.

Συγκεκριμένα, το 16% των ερωτηθέντων στην Ευρώπη πιστεύει ότι τα διαδικτυακά εγκλήματα και η κλοπή χρημάτων είναι σπάνια γεγονότα, που δεν πρόκειται να συμβούν στους ίδιους.

Ταυτόχρονα, επισημαίνει η μελέτη, μόνο το 22% φοβάται ότι μπορεί να αποτελέσει στόχο ψηφιακής επίθεσης.

Ωστόσο, τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι περίπου το 27% των Ευρωπαίων χρηστών αντιμετώπισε οικονομικές ψηφιακές απειλές τουλάχιστον μία φορά κατά το προηγούμενο έτος.

«Ακόμα και αν κάποιος είναι βέβαιος ότι η χρηματοοικονομική εταιρεία ή το ηλεκτρονικό κατάστημα θα επιστρέψει τα κλεμμένα χρήματα σε περίπτωση ηλεκτρονικής απάτης, θα πρέπει όλοι να είμαστε προσεκτικοί. Πράγματι μπορεί να υπάρξει πλήρης αποζημίωση, αν και τα στοιχεία δείχνουν ότι αυτό συμβαίνει λίγο πάνω από τις μισές περιπτώσεις.

Σε κάθε περίπτωση όμως, ο χαμένος χρόνος και το άγχος δεν αποζημιώνονται. Γι' αυτό είναι σημαντικό να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στην προστασία των εμπιστευτικών πληροφοριών, συμπεριλαμβανομένων των οικονομικών δεδομένων», δήλωσε η Ελένα Χαρτσένκο, εικεφαλής καταναλωτικών προϊόντων της Kaspersky Lab.




πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
HELLAS 2 NEWS blogg