Στην πρώτη θέση των διεθνών παραγγελιών αεροσκαφών πολιτικής αεροπορίας βρίσκεται για το 2014 η ευρωπαϊκή Airbus, παραμερίζοντας τη βασική της ανταγωνίστρια, την αμερικανική Boeing.
Ωστόσο, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Ρόιτερς, η ευρωπαϊκή αεροναυπηγική δεν κατέστη δυνατό να καλύψει το χάσμα που τη χωρίζει από την Boeing όσον αφορά τις παραδόσεις αεροσκαφών.
Με το κριτήριο αυτό, λοιπόν, ο αμερικανικός κολοσσός παραμένει για τρίτη χρονιά στη σειρά ο κορυφαίος στη ναυπήγηση αεροσκαφών σε διεθνή κλίμακα. Η πρωτιά, πάντως, της Airbus ως προς τις παραγγελίες επετεύχθη μετά την πρωτοφανή αύξηση παραγγελιών τον Δεκέμβριο. Τον μήνα αυτό έλαβε 400 παραγγελίες. Συνολικά το παρελθόν έτος η ευρωπαϊκή αεροναυπηγική εξασφάλισε 1.456 παραγγελίες έναντι 1.503 το 2013.
Ωστόσο, ακόμα και υπό αυτές τις συνθήκες μπόρεσε να ξεπεράσει την Boeing, η οποία είχε πέρυσι 1.432 παραγγελίες. Κατόπιν τούτων, η Αirbus έχει μερίδιο 54% στη διεθνή αγορά για το 2014.
Επιπλέον, όσον αφορά τις παραδόσεις το παρελθόν έτος, η Airbus διέθεσε το ρεκόρ των 629 αεροσκαφών, κατά τι περισσότερα από τα 626 του 2013. Εντούτοις, η αμερικανική ανταγωνίστριά της την ξεπέρασε κατά πολύ, εφόσον παρέδωσε στις διεθνείς αεροπορικές 723 αεροσκάφη. Κατά τον επικεφαλής της Airbus, Φαμπρίς Μπρεζιέ, στόχος του για το τρέχον έτος είναι να παραδοθούν ελαφρώς περισσότερα αεροσκάφη στη διεθνή αγορά.
Αξίζει να σημειωθεί στο σημείο αυτό πως στη διάρκεια του Δεκεμβρίου η τιμή μετοχής της Airbus υπέστη τη χειρότερη ενδοσυνεδριακή πτώση κατά τα τελευταία έξι χρόνια και πλέον. Αφορμή δόθηκε με την ανακοίνωσή της ότι το οικονομικό έτος 2016 αναμένει στάσιμα κέρδη.
Σχετικά με τους δύο ομίλους αεροναυπηγικής, τώρα, την Airbus και την Boeing, το 2014 οι συνολικές παραδόσεις αυξήθηκαν 6%, στα 1.352 αεροσκάφη. Η εξέλιξη αυτή έχει να κάνει με το ότι οι αερομεταφορείς προχώρησαν σε ανανέωση των στόλων τους και με το ότι η νοτιοανατολική Ασία αναπτύσσεται τάχιστα ως κόμβος αερομεταφορών.
Τέλος, αναλυτές επισημαίνουν πως η ζήτηση για αεροσκάφη ενισχύεται, ενόσω υποχωρεί το πετρέλαιο και θέτει ευρύτερου φάσματος οικονομικά και γεωπολιτικά ερωτήματα.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
HELLAS 2 NEWS blogg