Σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς IRI η αξία των πωλήσεων στα
σούπερ μάρκετ υποχώρησε τον Απρίλιο του 2015 κατά 3,6% σε σύγκριση με
τον Απρίλιο του 2014...
Η κάμψη των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ παρατηρείται για δεύτερο συνεχή μήνα, καθώς η πρώτη μεγάλη «βουτιά» παρατηρήθηκε τον Μάρτιο του 2015, όταν οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 5,2% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2014 και ενώ κατά το πρώτο δίμηνο του τρέχοντος έτους ο σχετικός δείκτης είχε κινηθεί ανοδικά.
Η υποχώρηση των πωλήσεων τον Μάρτιο και τον Απρίλιο είχε ως συνέπεια να εξανεμισθούν τα όποια οφέλη από την καλή πορεία του πρώτου διμήνου με συνέπεια στο α΄ τετράμηνο του 2015 η αξία των πωλήσεων να υποχωρεί κατά 1,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014, ενώ ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 1,6%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2014 είχε «κλείσει» μεν με μείωση του τζίρου κατά 1,8%, όμως αυτή οφειλόταν σε σημαντικό βαθμό στη μείωση των τιμών, αφού ο όγκος πωλήσεων είχε σημειώσει ελαφρά αύξηση σε σύγκριση με το 2013, κατά 0,8%.
Και το 2013, μια χρονιά που χαρακτηρίστηκε από σημαντική συρρίκνωση της κατανάλωσης, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ είχε μειωθεί κατά 3,5% σε σύγκριση με το 2012, και ο όγκος πωλήσεων είχε μειωθεί κατά 0,1%.
Οι πωλήσεις σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI υποχωρούν και στις τρεις βασικές ομάδες αγαθών το διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου 2015, ήτοι κατά 3,3% οι πωλήσεις ειδών νοικοκυριού, κατά 3,6% οι πωλήσεις προϊόντων προσωπικής φροντίδας, υγιεινής και ομορφιάς και κατά 1% οι πωλήσεις τροφίμων.
Από τις έντεκα επιμέρους κατηγορίες αύξηση των πωλήσεων παρατηρείται σε τρεις και συγκεκριμένα στα κατεψυγμένα τρόφιμα (9,7%), στα σνακς (3%) και στα συσκευασμένα τρόφιμα (2,4%).
Στις υπόλοιπες κατηγορίες παρατηρείται σημαντική μείωση των πωλήσεων με τη μεγαλύτερη να καταγράφεται στα υλικά μαγειρικής (6%) και να ακολουθούν τα είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς με μείωση 5%.
Στα γαλακτοκομικά που αποτελούν το 17,1% του τζίρου των αλυσίδων σούπερ μάρκετ η μείωση είναι 4,3%.
πηγή
Η κάμψη των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ παρατηρείται για δεύτερο συνεχή μήνα, καθώς η πρώτη μεγάλη «βουτιά» παρατηρήθηκε τον Μάρτιο του 2015, όταν οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 5,2% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2014 και ενώ κατά το πρώτο δίμηνο του τρέχοντος έτους ο σχετικός δείκτης είχε κινηθεί ανοδικά.
Η υποχώρηση των πωλήσεων τον Μάρτιο και τον Απρίλιο είχε ως συνέπεια να εξανεμισθούν τα όποια οφέλη από την καλή πορεία του πρώτου διμήνου με συνέπεια στο α΄ τετράμηνο του 2015 η αξία των πωλήσεων να υποχωρεί κατά 1,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014, ενώ ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 1,6%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2014 είχε «κλείσει» μεν με μείωση του τζίρου κατά 1,8%, όμως αυτή οφειλόταν σε σημαντικό βαθμό στη μείωση των τιμών, αφού ο όγκος πωλήσεων είχε σημειώσει ελαφρά αύξηση σε σύγκριση με το 2013, κατά 0,8%.
Και το 2013, μια χρονιά που χαρακτηρίστηκε από σημαντική συρρίκνωση της κατανάλωσης, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ είχε μειωθεί κατά 3,5% σε σύγκριση με το 2012, και ο όγκος πωλήσεων είχε μειωθεί κατά 0,1%.
Οι πωλήσεις σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI υποχωρούν και στις τρεις βασικές ομάδες αγαθών το διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου 2015, ήτοι κατά 3,3% οι πωλήσεις ειδών νοικοκυριού, κατά 3,6% οι πωλήσεις προϊόντων προσωπικής φροντίδας, υγιεινής και ομορφιάς και κατά 1% οι πωλήσεις τροφίμων.
Από τις έντεκα επιμέρους κατηγορίες αύξηση των πωλήσεων παρατηρείται σε τρεις και συγκεκριμένα στα κατεψυγμένα τρόφιμα (9,7%), στα σνακς (3%) και στα συσκευασμένα τρόφιμα (2,4%).
Στις υπόλοιπες κατηγορίες παρατηρείται σημαντική μείωση των πωλήσεων με τη μεγαλύτερη να καταγράφεται στα υλικά μαγειρικής (6%) και να ακολουθούν τα είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς με μείωση 5%.
Στα γαλακτοκομικά που αποτελούν το 17,1% του τζίρου των αλυσίδων σούπερ μάρκετ η μείωση είναι 4,3%.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
HELLAS 2 NEWS blogg