Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2015

Θράκη - Εκεί που το κράτος δεν μπορεί, υπάρχουν οι ιδιώτες

Δημήτρης Πολιτόπουλος
Το εκλογικό αποτέλεσμα στη Θράκη με την εκλογή μόνο μουσουλμάνων βουλευτών στην Κομοτηνή πρέπει να προκαλεί προβληματισμό στην Αθήνα.

Όχι επειδή οι άνθρωποι είναι μουσουλμάνοι αλλά επειδή έχουν προσχωρήσει στη διχαστική “λογική” του τουρκικού προξενείου που επιμένει να διαχωρίζει τον πληθυσμό της Θράκης σε “Τούρκους” κι Έλληνες.

Το θέμα της Θράκης είναι μεγάλο και θα έπρεπε φυσιολογικά να απασχολεί όλα τα κόμματα . Όχι με την βλακώδη δήθεν “πατριωτική” και ακραία εθνικιστική άποψη που ζητά “σύγκρουση”. Αυτές οι απόψεις αποτελούν “βούτυρο στο ψωμί” του τουρκικού προξενείου που ψάνχει ευκαιρίες για να παρουσιάσει μια μειονόητα που δήθεν καταπιέζεται από την Ελλάδα!
Είναι εξαιρετικά χρήσιμοι στο τουρκικο προξενείο οι ακραίοι…εθνικιστές της ΧΑ που συχνά πυκνά προκαλούν έξω από τζαμιά την ώρα της προσευχής.

Το πραγματικό ελληνικό “υπερόπλο” για να μην επιδεινωθεί η κατάσταση στη Θράκη είναι ένα. Και επισκέφθηκε το γραφείο του ΥΕΘΑ Πάνου Καμμένου.

Δυο Έλληνες επιχειρηματίες ο Δημήτρης Πολιτόπουλος και ο αδελφός του οι οποίοι με απίστευτη επιμονή και υπομονή επένδυσαν χρήματα στη Θράκη.

Δεν είχαν να αντιμετωπίσουν το τουρκικό προξενείο αλλά ένα “τέρας” που λέγεται ελληνικό κράτος!

Τράβηξαν τα πάνδεινα για να μπορέσουν τελικά να κρατήσουν όρθια τη Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης ,που παράγει την μπύρα Βεργίνα.
Κόντρα σ΄ όλους και σ΄ όλα μπόρεσαν να δημιουργήσουν και να στηρίξουν μια υγειέστατη επιχείρηση, δίνονατας δουλειά σε πολύ κόσμο στη Θράκη.

Δεν έμειναν όμως σ΄ αυτό. Συνέχισαν την προσπάθεια κάνοντας αυτό που ίσως το ελληνικό κράτος θα έπρεπε ήδη εδώ και πολλά χρόνια να έχει κάνει. Πήγαν σε περιοχή όπου κατοικούν Πομάκοι και τους ζήτησαν να αλλάξουν την καλλιέργεια στα χωράφια τους .
Από καπνό για παράδειγμα τους ζήτησαν να καλλιεργήσουν …τσάϊ του βουνού. Το κίνητρο ήταν ότι από τα 1700 ευρώ το χρόνο (!!!) που ήταν το μέσο μηνιαίο εισόδημα των 300 οικογενειών Πομάκων, έφθασαν τις 7.000 ευρώ το χρόνο!
Δεν έγιναν πλούσιοι οι άνθρωποι ,αλλά σίγουρα η ζωή τους βελτιώθηκε όσο δεν μπορούσαν ούτε οι ίδιοι να το φανταστούν.

Ο Πάνος Καμμένος είχε ενημερωθεί για την κίνηση των αδελφών Πολιτόπουλων. Αποφάσισε να τους τιμήσει.Ειδικά τον Δημήτρη Πολιτόπουλο Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης Α.Ε. και της εταιρείας TUVUNU που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα. Ο αδελφός του παρών στην βράβευση, έχει εταιρεία στις ΗΠΑ ,η οποία παράγει εξαρτήματα για το F-35.

Η βράβευση έγινε χωρίς κάμερες αλλά νομίζουμε ότι είναι απ΄ αυτές που πραγματικά αξίζουν να προβληθούν ακόμη και σε σημείο υπερβολής.

Αυτή είναι η λυση για τη Θράκη . Η πραγματική,ουσιαστική και γρήγορη ανάπτυξη που έρχεται με την αξιοποίηση όλων των ιδιωτικών επιχειρήσεων που έχουν μάθει να παλεύουν για την επιβιώσή τους κι όχι να περιμένουν το κράτος να τις…στηρίξει και να τις …σώσει!

Υπάρχουν κι άλλοι Πολιτόπουλοι που θέλουν να επενδύσουν σε περιοχές όπως η Θράκη. Για να κερδίσουν και οι ίδιοι γιατί έτσι πρέπει αλλά και για να κερδίσουν και περιοχές της χώρας όπως η Θράκη.
Δεν χρειάζονται το κράτος για να τους βοηθήσει.
Ζητούν μόνο να μην τους πολεμά καλύπτοντας αυθαιρεσίες,παρανομίες και παρατυπίες των “άλλων ιδιωτών” που προαναφέραμε.

Μόνο αν πέσει χρήμα στη Θράκη και ο κόσμος ανασάνει θα εξαφανιστούν οι ύποπτοι φιλότουρκοι πυρήνες που καθοδηγούνται από το τουρκικό προξενείο.



Η ιστορία του Δημήτρη Πολιτόπουλου

Ολα άρχισαν στα μέσα της δεκαετίας του ’90, όταν η Ελλάδα δεν διέθετε ούτε μία, 100%, γνήσια ελληνική μπύρα. Την εποχή εκείνη η Ελλάδα δεν είχε την πολυτέλεια να έχει τη δική της μπίρα (σ.σ. η ζυθοποιία Fix είχε πτωχεύσει το 1983). Αντθέτως, είχε 3.500 διαφορετικά κρασιά και 500 επωνυμίες ούζου.

Στις 13 Φεβρουαρίου 1998 ο Δ. Πολιτόπουλος εξέδιδε το πρώτο τιμολόγιο της μπίρας «Βεργίνα», όμως το ταξίδι προς την επιτυχία εξελίχθηκε σε πραγματική οδύσσεια – μια οδύσσεια έφτασε σε σημείο να γίνει πρωτοσέλιδο στους New York Times.

Ποιός είναι ο Δημήτρης Πολιτόπουλος

Ο χημικός μηχανικός Δημήτρης Πολιτόπουλος, γεννημένος στην Αθήνα, αποφασίζει να εξειδικεύσει τις γνώσεις του στη ζυθοποιία, στο φημισμένο πανεπιστήμιο Stevens του Σικάγο, προκειμένου να υλοποιήσει μια παράτολμη ιδέα: να επιστρέψει στην πατρίδα του και να δημιουργήσει μια ελληνική ζυθοποιία με στόχο την παραγωγή, την εμφιάλωση και την εμπορία μπύρας ανώτερης ποιότητας, που να παράγεται από ελληνικό κριθάρι και να έχει ελληνικό όνομα.

Το παράτολμο του εγχειρήματος αποτυπώνεται και στις αντιδράσεις των Ελλήνων φίλων του, όταν τους αποκαλύπτει τα σχέδιά του, το 1994. «Μα η Ελλάδα έχει ήδη μπύρα. Τη Heineken», του απαντούσαν όλοι. Όντως, ο ολλανδικός κολοσσός με μερίδιο αγοράς που ξεπερνούσε το 90% (δεύτερο υψηλότερο παγκοσμίως μετά το 99% στην αγορά της Αιγύπτου – σήμερα, έχει υποχωρήσει στο 72%) είχε ταυτίσει το όνομά του και το χρώμα του, το πράσινο, με τη μπύρα.

Μάλιστα, σύμφωνα με τα όσα είπε ο Δημήτρης Πολιτόπουλος στους New York Times, εξαργυρώνοντας την ηγεμονική της θέση επέβαλε στη χώρα μας τιμές υψηλότερες κατά 30% σε σχέση με τις τιμές στην Ολλανδία – δεν είναι τυχαίο ότι οι πωλήσεις της Heineken στην ελληνική αγορά συνεισφέρουν κατά το 7,1% στο σύνολο των λειτουργικών κερδών του ομίλου.

Ερευνα στην τοπική αγορά

Ενόσω στην Αμερική ο εκκολαπτόμενος επιχειρηματίας εκπονεί έρευνα για το πού θα στηθεί το ζυθοποιείο και ποια θα είναι η παραγωγική του ικανότητα. Μολονότι ως πρώτη επιλογή προκρίθηκαν τα Χανιά, εν τέλει επιλέγεται η δεύτερη, η Κομοτηνή, με δυναμικότητα 200.000 εκατόλιτρων ετησίως, καθώς ήταν πιο οργανωμένη βιομηχανικά και διέθετε το καλύτερο νερό (σύμφωνα με την παράδοση, εκεί παρήχθη για πρώτη φορά ελληνική μπύρα στους αρχαίους χρόνους), βασική πρώτη ύλη της μπύρας.

Δύο χρόνια μετά, το 1996, ο 36χρονος τότε χημικός μηχανικός, με τη συνδρομή του μεγαλύτερου αδερφού και του πατέρα του, επιστρέφει στα πάτρια εδάφη και επενδύει 10 εκατ. ευρώ στην Κομοτηνή. Άγνωστο για ποιο λόγο, η επένδυση αυτή στην ακριτική περιοχή απορρίφθηκε δύο φορές από τις επιδοτήσεις του αναπτυξιακού νόμου.

Επιμονή στο στόχο

Ένα χρόνο μετά, δημιουργείται αυτοματοποιημένη μονάδα παραγωγής υψηλών προδιαγραφών με την επωνυμία Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης Α.Ε., όμως η παραγωγή καθυστερεί καθώς οι ντόπιοι παραγωγοί μεταλλικών κουτιών δημιουργούν εμπόδια, με τα πρώτα μπουκάλια που καταφθάνουν να είναι προβληματικά.

Ως εμπορική επωνυμία της νέας, αυθεντικά ελληνικής μπύρας, επελέγη το όνομα ενός διάσημου τόπου, όπου ο Έλληνας αρχαιολόγος, Μανώλης Ανδρόνικος, ανακάλυψε ένα ταφικό μνημείο συμπεριλαμβανομένου και του τάφου του Φιλίππου Β” πατέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου: Βεργίνα.

Αρχίζουν τα προβλήματα

Ωστόσο, τα πρώτα σοβαρά προβλήματα όχι μόνο δεν θα αργήσουν να φανούν, αλλά παίρνουν και τη μορφή χιονοστιβάδας. Οι χονδρέμποροι επιστρέφουν το προϊόν δηλώνοντας ότι «κινδυνεύει το σπίτι τους», το τηλεφωνικό κέντρο της ζυθοποιίας γίνεται αποδέκτης απειλητικών τηλεφωνημάτων, πολλοί εργαζόμενοι αποχωρούν αδυνατώντας να απορρίψουν δελεαστικές προσφορές από ανταγωνιστές, οι διανομές σαμποτάρονται με άδειασμα καυσίμων από τα φορτηγά, αρκετά φορτηγά συνεργαζόμενων διανομέων καταστρέφονται, ενώ κυκλοφορούν και φήμες ότι πίσω από τη νέα μπίρα βρίσκονται Τούρκοι.

Η ελληνική εταιρεία δεν κάθεται με σταυρωμένα χέρια και αποφασίζει να περάσει στην αντεπίθεση. Ξεκινάει τις εξαγωγές –σήμερα εξάγεται σε ΗΠΑ, Αυστραλία, Κύπρο, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Πολωνία, Ιαπωνία και Αλβανία-, μειώνει τις τιμές για ξενοδοχεία και πλοία, παρασκευάζει φθηνή και επώνυμη μπύρα για σούπερ μάρκετ, ενώ μειώνει την τιμή, έως και 50%, στο μεταλλικό κουτί.

Πρόστιμο από την Επιτροπή Ανταγωνισμού

Λίγα χρόνια αργότερα, το 2003, ενημερώνει με επιστολή της την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού για τη ζοφερή κατάσταση της αγοράς μπύρας, αλλά και την αντίστοιχη Ελληνική Επιτροπή, το 2005, στην οποία παραδίδει έναν ογκώδη φάκελο για της καταχρηστικές πρακτικές του ηγέτη της αγοράς. Εν μέρει δικαιώνεται, καθώς το 2007 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιβάλει πρόστιμο 219 εκατ. ευρώ για παράνομες εμπορικές πρακτικές της εταιρείας Heineken στην έδρα της στην Ολλανδία.

Ανήσυχο πνεύμα ο Δημήτρης Πολιτόπουλος, δεν επιθυμεί να περιοριστεί στην παραγωγή μπύρας, αλλά θέλει να διευρύνει την προϊοντική γκάμα παρασκευάζοντας ροφήματα από βότανα, που βρίσκονται άφθονα στην Θράκη. Όμως, εδώ έχει να αντιμετωπίσει έναν ακόμη δυσεπίλυτο γρίφο, καθώς σύμφωνα με ένα «σκοτεινό» διάταγμα, οι ζυθοποιίες στην Ελλάδα πρέπει να παράγουν μόνο μπύρα και τίποτα άλλο. Ένα διάταγμα που έλκει την καταγωγή του από τα χρόνια του βασιλιά Οθωνα.

Σήμερα, η μπύρα Βεργίνα κατέχει μερίδιο 6% της ελληνικής αγοράς (πλέον στη χώρα μας λειτουργούν 13 μικρές ελληνικές ζυθοποιίες), με τη Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης να θεωρείται –με ετήσια ανάπτυξη που προσεγγίζει το 30%- από τις πλέον ανερχόμενες και πολλά υποσχόμενες εταιρίες στην Ελλάδα.

Το παράδειγμα του Δημήτρη Πολιτόπουλου αν μη τι άλλο μας υπενθυμίζει ότι με όπλο το όραμα, την αποφασιστικότητα, το πείσμα και ένα ποιοτικό προϊόν, η επιτυχία δεν θα αργήσει να έρθει.






(Με πληροφορίες από το onalert.gr και aixmi.gr)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
HELLAS 2 NEWS blogg