... έχει παραδοθεί στην ευθύνη των αξιωματικών και των εμπειρογνωμόνων της επιτροπής διερεύνησης που συνεστήθη για να βρεθούν τα αίτια που δυστυχήματος.
Από την πρώτη στιγμή, τόσο ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Ευάγγελος Αποστολάκης, όσο και οι αξιωματικοί που είχαν εμπλακεί στην επιχείρηση είχαν τονίσει ότι οι καιρικές συνθήκες υπό τις οποίες έγινε το δυστύχημα δεν ήταν οι χειρότερες δυνατές. Οι χειριστές αυτών των ελικοπτέρων είχαν συνηθίσει να πραγματοποιούν εξαιρετικά επικίνδυνους ελιγμούς πάνω από τη θάλασσα αλλά και το έδαφος, καθώς το σενάριο αυτών των ασκήσεων περιλαμβάνει ανθυποβρυχιακό πόλεμο, εντοπισμό και προσβολή στόχων στην ξηρά και τη θάλασσα. Η βραχώδης κορυφογραμμή στην οποία συνετρίβη το Agusta Bell στο οποίο επέβαιναν οι Αναστάσιος Τουλίτσης, Κωνσταντίνος Πανανάς και Ελευθέριος Ευαγγέλου είχε ύψος περί τα 290 μέτρα, και τα συντρίμμια του ελικοπτέρου βρέθηκαν σε υψόμετρο περίπου 250 μέτρων. Ωστόσο, κομμάτια του ελικοπτέρου έχουν εκσφενδονισθεί σε μια χαράδρα, αλλά και μέσα στο νερό. Μέσο βάθος της θάλασσας στην ευρύτερη περιοχή είναι περί τα 70 μέτρα. Με αυτά τα δεδομένα, γίνεται σαφές ότι το έργο των εμπειρογνωμόνων του Πολεμικού Ναυτικού είναι πολύ μακριά από την ολοκλήρωσή του.
Παράλληλα, το τραγικό δυστύχημα του ελικοπτέρου έφερε στην επιφάνεια και όλες τις πάγιες τουρκικές διεκδικήσεις στο Αιγαίο.
Μετά τις ΝΟΤΑΜ που εξέδωσε η Τουρκία για τη διεκδίκηση του δικαιώματος έρευνας και διάσωσης στην Κίναρο (περιγράφηκαν λεπτομερώς στο χθεσινό φύλλο της «Καθημερινής») και την απόρριψή τους από την Αθήνα, η Αγκυρα επανήλθε.
Προχθές το βράδυ, ενώ στην Κίναρο διεξάγονταν οι έρευνες για τον εντοπισμό των τριών αξιωματικών και στις Βρυξέλλες γινόταν η ανακοίνωση για τις νατοϊκές περιπολίες στο Αιγαίο, o Τουρκικός Σταθμός Σμύρνης εξέδιδε μια NAVTEX (υπ’ αριθμόν 119/16) με την οποία γνωστοποιούνταν ότι το υδρογραφικό και ωκεανογραφικό πλοίο «Τσεσμέ» θα πραγματοποιήσει έρευνες μεταξύ 16ης και 28ης Φεβρουαρίου στα διεθνή ύδατα ανάμεσα στην Εύβοια, τη Σκύρο, και τα Ψαρά.
Το «Τσεσμέ» πραγματοποίησε τελευταία φορά έρευνες στο Αιγαίο στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου. Τότε, μάλιστα, το «Τσεσμέ» συνοδευόταν από δύο τουρκικά πολεμικά πλοία, γεγονός που είχε θορυβήσει την Αθήνα. Συνήθως, το «Τσεσμέ» δεν εισέρχεται στα ελληνικά χωρικά ύδατα, ωστόσο πλέει πάνω από την υφαλοκρηπίδα, όπως αυτή ορίζεται παγίως τις τελευταίες δεκαετίες από την Αθήνα και δεν γίνεται αποδεκτή από την Αγκυρα.
Υπενθυμίζεται ότι οι τελευταίες τουρκικές NOTAM και NAVTEX έρχονται σε συνέχεια εκείνων που είχαν εκδοθεί τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά και με τις οποίες, πρακτικά, δεσμευόταν ολόκληρο το Αιγαίο για στρατιωτικές ασκήσεις. Σημειώνεται, τέλος, ότι και φέτος (όπως πέρυσι) στην Αγκυρα προκλήθηκε έντονος εκνευρισμός αλλά και διπλωματική κινητικότητα (έγινε διαμαρτυρία στον Ελληνα πρέσβη στην Αγκυρα) για την πτήση του ελικοπτέρου που πέταξε πάνω από τα Ιμια, ώστε ο υπουργός Εθνικής Αμυνας να ρίξει στεφάνι στη μνήμη των πεσόντων του 1996.
πληροφορίες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
HELLAS 2 NEWS blogg