Κυριακή 29 Δεκεμβρίου 2013

Εμείς διώχνουμε τα ναυπηγεία-Οι Κινέζοι παίρνουν τους πελάτες!


Εφοπλιστές: Συνεχίζουν το «πάρτι» παραγγελιών νέων πλοίων στην Κίνα

Ξεπερνά το 1 δισ. η χρηματοδότηση κινεζικών τραπεζών σε Έλληνες εφοπλιστές...Ένα στα πέντε εμπορικά πλοία που κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή σε ναυπηγεία της Κίνας, ανήκει σε Έλληνες εφοπλιστές... 
 Τα δάνεια δε, που έχουν εκταμιευθεί από κινεζικές τράπεζες για να χρηματοδοτήσουν συμφωνίες για την κατασκευή πλοίων Ελλήνων εφοπλιστών στην Κίνα, ξεπερνούν το 1 δισεκατομμύριο δολάρια. 
 
Τα στοιχεία αυτά επιβεβαιώνουν ότι το «πάρτι» (ή ξεφάντωμα όπως το είχε χαρακτηρίσει η αμερικανική εφημερίδα Wall Street Journal) επενδύσεων Ελλήνων εφοπλιστών σε κινεζικά ναυπηγεία που ξεκίνησε στις αρχές του 2013, καλά κρατεί.

Την ίδια ώρα, εμφανίζονται δυσαρεστημένοι για την απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης να αυξήσει και να δώσει υποχρεωτικό χαρακτήρα στην «εθελοντική συνεισφορά» τους στην ελληνική οικονομία.

Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας XTRC Business Consultants, Έλληνες εφοπλιστές χτίζουν σήμερα 455 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 39,2 εκατ. τόνων, εκ των οποίων τα μισά (188) στην Κίνα.

ploia

Οι εφοπλιστές που έχουν αυτή την περίοδο τις περισσότερες ναυπηγήσεις στην Κίνα είναι ο Γιώργος Οικονόμου με 16 υπό ναυπήγηση πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια, οι αδελφοί Αδαμάντιος και Σπύρος Πολέμης με 10 πλοία ξηρού φορτίου, ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης, με παραγγελίες για 9 πλοία, ο Γιάννης Αγγελικούσης με 9 υπό ναυπήγηση πλοία ξηρού φορτίου, ο Γιώργος Προκοπίου που έχει παραγγείλει 9 δεξαμενόπλοια και φορτηγά πλοία και ακολουθούν άλλοι Έλληνες εφοπλιστές με μικρότερο αριθμό παραγγελιών.

Η ευρωστία των Ελλήνων εφοπλιστών επιβεβαιώνεται και από τη λίστα με τις εκατό προσωπικότητες της παγκόσμιας ναυτιλίας που συντάσσει κάθε χρόνο η Lloyd's List. Αξίζει να σημειωθεί ότι αρκετά από τα ονόματα Ελλήνων εφοπλιστών που έχουν παραγγελίες αυτή τη στιγμή στην Κίνα, εμφανίζονται σε υψηλές θέσεις της συγκεκριμένης λίστας.

Για παράδειγμα, στην 5η θέση παραμένει, για μία ακόμη χρονιά, ο Γιάννης Aγγελικούσης, ο όμιλος του οποίου αναπτύσσεται ταχύτατα με συνεχείς ναυπηγήσεις νέων πλοίων, όπως σημειώνεται. Στην 9η θέση βρίσκεται ο Γιώργος Οικονόμου, ο οποίος έχει αποκτήσει και τον τίτλο του πλουσιότερου Έλληνα εφοπλιστή, μπαίνοντας στη διάσημη λίστα των δισεκατομμυριούχων του «Forbes» το 2008 με περιουσία 1,7 δισ. δολαρίων. Στην 23η θέση βρίσκεται ο Γιώργος Προκοπίου και στην 51η ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης.

kara

Αποδεικνύεται για μία ακόμα φορά ότι οι Έλληνες εφοπλιστές διατήρησαν τη δύναμή τους μία ακόμα δύσκολη χρονιά για τους υπόλοιπους Έλληνες, εκμεταλλευόμενοι και τα ειδικά προνόμια και τις δεκάδες φοροαπαλλαγές που τους παρέχει το ελληνικό κράτος.

Επίσης, κατάφεραν να διατηρήσουν τη ρευστότητά τους, παρά το γεγονός ότι οι ευρωπαϊκές τράπεζες έχουν κλείσει τις στρόφιγγες, αποκτώντας πρόσβαση στην κινεζική χρηματοδότηση. Τα προηγούμενα χρόνια είχαν πολλοί από τους εφοπλιστές στερέψει το ελληνικό τραπεζικό σύστημα, με τα κόκκινα θαλασσοδάνεια του εφοπλιστικού κλάδου.

Το μεγαλύτερο μέρος από τον αμύθητο πλούτο των Ελλήνων εφοπλιστών συνεχίζει να ταξιδεύει εκτός Ελλάδας.  

Παρόλα αυτά, οι εκπρόσωποί τους χρησιμοποίησαν για μία ακόμα φορά την απειλή να πάρουν τα πλοία τους από το εθνικό νηολόγιο -τη στιγμή μάλιστα που «χτίζουν» δεκάδες νέα- για να μην συνεισφέρουν περισσότερο στην ελληνική οικονομία. Για τον ελληνικό λαό, που δεν έχει περιθώρια «απειλών», έρχονται νέα σκληρά μέτρα το 2014, καθώς μισθωτοί, συνταξιούχοι και μικρομεσαίοι επαγγελματίες θα είναι αυτοί που θα σηκώσουν το βάρος του δημοσιονομικού κενού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
HELLAS 2 NEWS blogg