Γράφει η Αγγελική Κιλιντζόγλου-newpost
Στα γρανάζια της γραφειοκρατίας έχει πέσει η υπόθεση φοροδιαφυγής των πολυεθνικών BMW και Mercedes στη χώρα μας. Η υπόθεση αυτή έχει έρθει στη Βουλή από το καλοκαίρι και με εντολή του υφυπουργού Οικονομικών Γιώργου Μαυραγάνη διεξάγεται έρευνα από το αρμόδιο τμήμα του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος, όμως τα αποτελέσματα όπως όλα δείχνουν θα αργήσουν να έρθουν. ...
Την ώρα που στην χώρα μας διεξάγονται έλεγχοι- εξπρές και επιβάλλονται μεγάλα πρόστιμα ακόμα και ποινές φυλάκισης σε πολίτες που χρωστούν μερικές εκατοντάδες ευρώ λόγω οικονομικής αδυναμίας, οι δύο κολοσσοί- ύποπτοι φοροδιαφυγής πολλών εκατομμυρίων, ελέγχονται με ρυθμούς... χελώνας.
Μιλώντας στο newpost.gr ο Ειδικός Γραμματέας του ΣΔΟΕ Στέλιος Στασινόπουλος δήλωσε ότι η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη και ακόμη δεν υπάρχουν ανακοινώσιμα στοιχεία. «Πρόκειται για μία πολύ μεγάλη υπόθεση, οι έλεγχοι για την διαπίστωση τυχόν φοροδιαφυγής βρίσκονται σε εξέλιξη και ακόμη δεν μπορεί να ανακοινωθεί κάτι από αυτούς» τόνισε ο κ. Στασινόπουλος. Το πότε θα ολοκληρωθούν οι έρευνες ακόμη παραμένει άγνωστο, σύμφωνα και με τον Ειδικό Γραμματέα του ΣΔΟΕ.
Ανάλογη απάντηση είχε δοθεί από τον κ.Μαυραγάνη τον περασμένο Σεπτέμβριο στη Βουλή όταν ο βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Βασίλης Οικονόμου είχε ζητήσει στοιχεία σχετικά με την υπόθεση. Ο κ. Οικονόμου επικαλούνταν δημοσίευμα του newpost, σύμφωνα με το οποίο οι δύο εταιρείες «εμφανίζουν την τιμή εργοστασιακής πώλησης των αυτοκινήτων από τις μητρικές εταιρείες στη Γερμανία στις θυγατρικές εταιρείες στην Ελλάδα, σημαντικά μειωμένη σε σχέση με την πραγματική εργοστασιακή τιμή, γεγονός που συνεπάγεται απώλειες εκατομμυρίων ευρώ για το ελληνικό δημόσιο από τα τέλη ταξινόμησης και τους φόρους πολυτελείας». Ο κ. Οικονόμου θύμιζε, στην ερώτηση, ότι η δημοσιογραφική αποκάλυψη προκάλεσε την άμεση παρέμβαση του υφυπουργού Οικονομικών, ο οποίος έδωσε εντολή στις αρμόδιες υπηρεσίες να ελέγξουν τη συγκεκριμένη υπόθεση και να καταθέσουν πόρισμα και ζητούσε να ενημερωθεί ποια ήταν η πορεία των ερευνών.
Στην έγγραφη απάντησή του, ο κ. Μαυραγάνης επιβεβαίωσε ότι για τις δύο εταιρείες βρίσκονται σε εξέλιξη οι δέουσες ενέργειες από την ελεγκτική Υπηρεσία Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων (Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ). Ανέφερε, επίσης, ότι «στο πλαίσιο της εφαρμογής του Εθνικού Επιχειρησιακού Προγράμματος καταπολέμησης της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου 2012-2014, διενεργούνται από το ΣΔΟΕ έλεγχοι νόμιμης εισαγωγής, εμπορίας και κυκλοφορίας ΕΙΧ οχημάτων.
Όπως γνωστοποίησε τότε ο υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Μαυραγάνης, «είναι σε εξέλιξη έλεγχοι σε μεγάλες εισαγωγικές θυγατρικές εταιρείες αυτοκινήτων, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και οι αναφερόμενες στην ερώτηση του βουλευτή της ΔΗΜΑΡ και διαβεβαίωσε ότι «με την ολοκλήρωση των ελέγχων και σε περίπτωση διαπίστωσης φορολογικών παραβάσεων ή λαθρεμπορίας, τα επιβληθέντα πρόστιμα θα διαβιβαστούν άμεσα για καταλογισμό και είσπραξη στις αρμόδιες ΔΟΥ και στα αρμόδια τελωνεία».
Τελικά τρεις μήνες μετά βρισκόμαστε ακόμη στο σημείο... μηδέν, όταν την ίδια ώρα η κυβέρνηση σε μια προσπάθεια να αυξήσει τα έσοδά της και να πιάσει τους μεγαλοφοροφυγάδες, επιβάλλει τσουχτερούς, για την τσέπη των πολιτών, φόρους και αφήνοντας ελεύθερα τα μεγάλα «ψάρια».
Ακολουθώντας την ίδια τακτική που χειρίστηκε τις περιβόητες υποθέσεις φοροδιαφυγής με τις λίστες -Λαγκάρντ, Λουξεμβούργου, Λιχτενστάιν- το ΣΔΟΕ χρονοτριβεί και δεν ενημερώνει όπως αρμόζει για την πορεία των υποθέσεων.
Για ποιό λόγο όμως υπάρχει αυτή η καθυστέρηση στη διεξαγωγή των ελέγχων σε μία τόσο σοβαρή υπόθεση; Μήπως υπάρχει κάτι «σάπιο» στο ΣΔΟΕ; Και φυσικά θα πρέπει να μας ενημερώσουν αν οι συγκεκριμένες εταιρίες που ελέγχονται μπορούν να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς του δημοσίου;
Ελπίζουμε οι απαντήσεις να δοθούν άμεσα, αλλά όπως και να έχει θα επανέλθουμε στην υπόθεση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
HELLAS 2 NEWS blogg