(msFREE)
Λίγο μετά το ξεκίνημα της νέας χρονιάς έφτασε η ώρα για τον πρώτο γύρο του WRC. Από τις 16 έως τις 19 Ιανουαρίου όλος ο κόσμος των ράλι θα έχει για επίκεντρο το Μόντε Κάρλο, το μέρος που θα δοθεί η πρώτη μάχη της νέας εποχής.
Ένα νέο πρωτάθλημα, με πολλές διαφορές από τα προηγούμενα, με νέα πρόσωπα και νέες προσδοκίες – και κυρίως έναν νέο κατασκευαστή, που έρχεται να εμπλουτίσει το δυναμικό των ράλι.
Ένα νέο κεφάλαιο ανοίγει και όλοι ελπίζουμε ότι θα είναι από τα καλύτερα της ιστορίας τους.
Το Ράλι Μόντε Κάρλο δεν έγινε διάσημο τυχαία. Δεν είναι η αίγλη του Μονακό που το κάνει ξεχωριστό· πρόκειται για έναν ιδιαίτερα δύσκολο ασφάλτινο αγώνα, με τον πάγο να καιροφυλακτεί σχεδόν σε κάθε στροφή του ορεινού φιδογυριστού δρόμου. Έτσι, τα πληρώματα φέτος θα έχουν να αντιμετωπίσουν 384 αγωνιστικά χιλιόμετρα, χωρισμένα σε 15 Ειδικές Διαδρομές, για να έχουμε αργά το βράδυ του Σαββάτου τον πρώτο νικητή της σεζόν.
Το φετινό Ράλι Μόντε Κάρλο είναι αρκετά αλλαγμένο από το περσινό, δίνοντας τον τόνο της ανανέωσης. Η πρώτη ημέρα του αγώνα θα έχει για κέντρο την Gap και όχι τη Valence όπως είχαμε συνηθίσει. Η μετακίνηση προς βορρά έγινε για να υπάρχει περισσότερο χιόνι και πάγος στις ΕΔ, χαρακτηριστικά του αγώνα από παλιά, αν και ο φετινός καιρός είναι αρκετά καλός και ίσως δεν κάνει τη χάρη στους διοργανωτές. Εκεί θα πραγματοποιηθούν οι δύο πρώτες ημέρες του αγώνα (Πέμπτη και Παρασκευή) ενώ το Σάββατο θα μεταφερθεί νοτιότερα για τις διάσημες διαδρομές, που θα διεξαχθούν νύχτα και θα ολοκληρώσουν πανηγυρικά τον αγώνα.
Το Ράλι Μόντε Κάρλο είναι ένας ασφάλτινος αγώνας κατά βάση, στον οποίο σημαντικότερο ρόλο θα παίξουν οι επιλογές των ελαστικών, αν υπάρχουν χιόνι και πάγος στις ΕΔ. Μόνο σε αυτόν τον αγώνα κάθε οδηγός θα μπορεί να επιλέξει για κάθε loop ανάμεσα σε τέσσερις τύπους ελαστικών: ελαστικά χιονιού με καρφιά ή χωρίς, μαλακά και πολύ μαλακά ασφάλτινα ελαστικά. Οι ομάδες που θα κάνουν τις πιο εύστοχες επιλογές είναι εκείνες που θα έχουν το πλεονέκτημα.
Στον πρώτο αγώνα της χρονιάς θα δούμε και τα πρώτα καινούρια πράγματα που μας φέρνει αυτή η σεζόν. Πρώτα απ’ όλα, έχουμε ένα νέο κατασκευαστή, τη Hyundai, και πολλές αλλαγές στους οδηγούς. Ας τα εξετάσουμε λίγο πιο αναλυτικά.
Volkswagen Motorsport
Μπορεί να γράφαμε παραπάνω για αλλαγές αλλά στην εργοστασιακή ομάδα της Volkswagen δεν έχουμε πολλές από αυτές. Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει και μετά την ονειρική περσινή χρονιά, στην οποία ο Sebastien Ogier κέρδισε το Πρωτάθλημα Οδηγών και η ομάδα το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, δεν υπήρχε λόγος να γίνει κάτι τέτοιο. Το πολύ δυνατό ρόστερ συμπληρώνεται από τον Jari-Matti Latvala, ο οποίος στο δεύτερο μισό της περσινής σεζόν προσαρμόστηκε στο VW Polo R και φέτος ίσως είναι η σοβαρότερη απειλή για τον Ogier. Η VW θα κατεβάσει και δεύτερη ομάδα, όπως πέρυσι, με τον ελπιδοφόρο Andreas Mikkelsen.
Citroën Total Abu Dhabi WRT
Πλήρως ανανεωμένη η ομάδα της Citroen, που ψάχνει τα βήματά της σε έναν κόσμο χωρίς τη σιγουριά που έδινε η παρουσία του Sebastien Loeb. Στη Citroen διαθέτουν αυτοκίνητο που αποδεδειγμένα μπορεί να κερδίσει, το DS3, αλλά ρίσκαραν με τις επιλογές των οδηγών. Έφεραν τον Mads Ostberg από την M-Sport και εμπιστεύθηκαν το άλλο αυτοκίνητο στον Kris Meeke, που σε όσους αγώνες έτρεξε πέρυσι έδειξε ταχύτητα αλλά και αστάθεια.
M-Sport WRT
Και η M-Sport επέλεξε το δρόμο της ανανέωσης του δυναμικού της, αν και για τον ηγέτη της δεν ψάρεψε σε άγνωστα νερά. Ο Mikko Hirvonen έχει γράψει με αυτήν την ομάδα τις σημαντικότερες σελίδες στην καριέρα του και ύστερα από την περιπέτεια της Citroen, επέστρεψε σε γνώριμα λημέρια, για να οδηγήσει το επίσης γνώριμό του Ford Fiesta RS. Στην ομάδα έχουν μεγάλη εμπιστοσύνη στο ταλέντο του Elfyn Evans και τον όρισαν παρτενέρ του Φινλανδού. Τα μεγάλα νέα όμως είναι η ένταξη στην ομάδα του Robert Kubica. Ο Πολωνός κάνει το μεγάλο βήμα και θα ξεκινήσει την πρώτη του χρονιά πλήρους εμπλοκής στο WRC οδηγώντας το Fiesta σε όλους τους αγώνες της σεζόν και μάλιστα με ομάδα που θα έχει το όνομά του: RK M-Sport World Rally Team.
Hyundai Motorsport
Η Hyundai μπαίνει δυναμικά στα ράλι με το i20 WRC. Οι Κορεάτες έχουν πάρει πολύ στα σοβαρά την εμπλοκή τους στο κορυφαίο επίπεδο των ράλι και για το λόγο αυτόν έφεραν στην ομάδα ένα από τα μεγαλύτερα νέα ταλέντα, τον Thierry Neuville, που πέρυσι εντυπωσίασε με τη 2η θέση που κατέκτησε στο πρωτάθλημα. Ο Βέλγος θα οδηγήσει το ένα i20 σε όλους τους αγώνες της σεζόν ενώ το δεύτερο αυτοκίνητο θα μοιράζονται, ανάλογα με το οδόστρωμα, οι Dani Sordo, Juho Hanninen και Cris Atkinson. Η νέα αυτή ομάδα έχει μεγάλες φιλοδοξίες αν και η πρώτη χρονιά θα χρησιμεύσει περισσότερο στην εκμάθηση και στη συλλογή εμπειρίας.
Στο πρωτάθλημα του 2014 -φυσικά και στο Μόντε- θα τρέξει και η τσεχική ομάδα Jipocar Chech National Team, με οδηγό τον γνωστό μας Martin Prokop και αυτοκίνητο, όπως πέρυσι, το Ford Fiesta RS.
Στο Ράλι Μόντε Κάρλο «παραδοσιακά» έχουμε και κάποιες αξιοσημείωτες συμμετοχές, κυρίως από «τοπικούς ήρωες». Πιο παραδοσιακή συμμετοχή από εκείνη του Francois Delecour δεν υπάρχει και ο αειθαλής Γάλλος θα τρέξει και φέτος με ένα Fiesta RS. Με το ίδιο αυτοκίνητο θα τρέξε και ο Brian Bouffier και οι δύο Γάλλοι δεν αποκλείεται να προβληματίσουν αρκετά τα εργοστασιακά πληρώματα.
» Λίστα συμμετοχών Ράλι Μόντε Κάρλο
Στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα του Ράλι Μόντε Κάρλο σε ώρες Ελλάδας.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΝΑ
| |||
---|---|---|---|
ΕΔ | ΟΝΟΜΑ |
ΜΗΚΟΣ
(km) |
ΩΡΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ
|
ΠΕΜΠΤΗ 16 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
| |||
SS1 | ORPIERRE - ST ANDRE DE ROSANS 1 | 25,49 | 08:28 |
SS2 | ROSANS - STE MARIE - LA CHARCE 1 | 17,98 | 09:13 |
SS3 | MONTAUBAN SUR L'OUVEZE - LABOREL 1 | 19,34 | 10:49 |
SS4 | ORPIERRE - ST ANDRE DE ROSANS 2 | 25,49 | 14:42 |
SS5 | ROSANS - STE MARIE - LA CHARCE 2 | 17,98 | 15:20 |
SS6 | MONTAUBAN SUR L'OUVEZE - LABOREL 2 | 19,34 | 16:53 |
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 17 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
| |||
SS7 | VITROLLES - FAYE 1 | 49,03 | 09:48 |
SS8 | SELONNET - BREZIERS | 22,68 | 11:41 |
SS9 | VITROLLES - FAYE 2 | 49,03 | 14:09 |
SS10 | SISTERON - THOARD | 36,85 | 15:32 |
SS11 | CLUMANC - LAMBRUISSE | 20,77 | 19:00 |
ΣΑΒΒΑΤΟ 18 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
| |||
SS12 | LA BOLLENE VESUBIE - MOULINET 1 | 23,40 | 15:48 |
SS13 | SOSPEL - BREIL SUR ROYA 1 | 16,55 | 16:41 |
SS14 | LA BOLLENE VESUBIE - MOULINET 2 | 23,40 | 21:12 |
SS15 | SOSPEL- BREIL SUR ROYA 2 | 16,55 | 22:05 |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
HELLAS 2 NEWS blogg