Πέμπτη 8 Μαΐου 2014

Η Formula 1, στο GP Ισπανίας αυτή την Κυριακή

Στιγμές μετά την εκκίνηση πέρυσι στην Ισπανία.
Μετά από ανάπαυλα τριών εβδομάδων όπου οι ομάδες είχαν την ευκαιρία για ανασυγκρότηση, το παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1 συνεχίζεται αυτή την Κυριακή 11/5, με το Ισπανικό GP στη Βαρκελώνη και την πίστα του Μοντμελό. Με τις Μercedes να κυριαρχούν στους τέσσερις πρώτους αγώνες δύσκολα μπορεί κανείς να ποντάρει εναντίον του. Όμως όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά για μια ανατροπή, στον αγώνα αυτής της Κυριακής.


Από τους εν ενεργεία πιλότους μόνο οι πιλότοι της Ferrari έχουν κερδίσει δυο φορές στο Μοντμελό. Ο Ράικονεν έχει κερδίσει το 2005 με τη McLaren και το 2008 με τη Ferrari και ο Αλόνσο κέρδισε το 2006 για λογαριασμό της Renault και πέρυσι με τη Ferrari. Από μια νίκη οι Μάσα (2007), Μπάτον (2009), Γουέμπερ (2010), Φέτελ (2011) και Μαλντονάντο (2012).  Είναι η 24η φορά που θα διεξαχθεί αγώνας εκεί, ο πρώτος έγινε το 1991. Η συγκεκριμένη πίστα είναι ίσως η πιο οικεία σ’ όλους τους πιλότους καθότι εκεί οι ομάδες αρέσκονται να συμπληρώνουν ατελείωτα χιλιόμετρα δοκιμών εξέλιξης. Φέτος για πρώτη φορά ύστερα από πολλά χρόνια δεν έγιναν εκεί χειμερινές δοκιμές εξέλιξης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι ομάδες και η Pirelli να πάνε στη Βαρκελώνη χωρίς πληροφορίες για τη νέα γενιά μονοθεσίων σ’ αυτή την πίστα. Θα γίνουν δυο μέρες δοκιμών εξέλιξης αμέσως μετά την ολοκλήρωση του αγώνα την Κυριακή.

Οι λόγοι που οι ομάδες της F1 δείχνουν τέτοια προτίμηση στο Circuit de Catalunya όσον αφορά στις δοκιμές εξέλιξης είναι: Πρώτον η εύκολη πρόσβαση οδικώς, ακτοπλοϊκώς και αεροπορικώς. Δεύτερον οι προσιτές και ποιοτικές υπηρεσίες φιλοξενίας της περιοχής. Τρίτον ο καλός καιρός, τέταρτον το επίπεδο παροχών της πίστας και πέμπτον οι γρήγορες καμπές που προσφέρονται για δοκιμές αεροδυναμικής.




Για πρώτη φορά στην καριέρα του ο Χάμιλτον πέτυχε 3 συνεχόμενες νίκες στους 3 προηγούμενους αγώνες σε Μαλαισία, Μπαχρέιν και Κίνα. Στην Ισπανία δεν έχει κερδίσει ποτέ, όπως και στη Βραζιλία είναι οι μόνες πίστες που δεν έχει ανέβει στο μεσαίο σκαλί του βάθρου. 


Η Pirelli θα έχει στη διάθεση των ομάδων όπως και πέρυσι τη σκληρή και τη μέση γόμα.
Η πίστα 4.655km περιλαμβάνει 16 στροφές, (9 δεξιές, 7 αριστερές). Η αριστερή πλευρά του μονοθεσίου δουλεύει ιδιαίτερα σκληρά στην Ισπανία ειδικά από το πίσω αριστερά ελαστικό, υπάρχουν υψηλές απαιτήσεις ελκτικής πρόσφυσης. Οι εγκάρσιες δυνάμεις που ασκούνται και στα δυο ελαστικά της αριστερής πλευράς είναι οι δεύτερες υψηλότερες που απαντώνται κατά τη διάρκεια της σεζόν.  Τα υψηλά ενεργειακά φορτία έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση της θερμοκρασίας στην επιφάνεια του ελαστικού μέχρι τους 130 βαθμούς Κελσίου. Υπάρχει μόνο μια μεγάλη ευθεία οπότε τα ελαστικά δεν έχουν πολλές ευκαιρίες να απάγουν θερμότητα κατά τη διάρκεια ενός γύρου. Η άσφαλτος είναι αρκετά τραχιά και σε συνδυασμό με τις υψηλές θερμοκρασίες  αυξάνει τη φθορά των ελαστικών. Η καμπή Renault (στροφή 3) είναι η πλέον απαιτητική με πλευρική επιτάχυνση 3,9G που καταπονεί παρατεταμένα τα ελαστικά ειδικά το εμπρός αριστερά. Στο σημείο φρεναρίσματος της στροφής 10, τα ελαστικά αντιμετωπίζουν επίσης μία επιβράδυνση 5,09G.

Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli Πωλ Χέμπερι δήλωσε μεταξύ άλλων:  «Λέγεται συχνά ότι στη Βαρκελώνη βλέπουμε την ακριβή εικόνα του συναγωνισμού της χρονιάς καθώς όταν ένα μονοθέσιο αποδίδει καλά σ’ αυτή την πίστα, αποδίδει καλά παντού. Το ίδιο ισχύει και για τα ελαστικά, καθώς η Ισπανική πίστα είναι μια από τις πιο απαιτητικές που αγωνιζόμαστε κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Παρατεταμένες και γρήγορες στροφές όπως η στροφή «3» ασκούν υψηλά φορτία στα ελαστικά, αυτό έχει ως αποτέλεσμα την έντονη πτώση στην απόδοσή τους. Επιπλέον το οδόστρωμα της πίστας είναι αρκετά τραχύ και οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος μπορεί να είναι υψηλές αυτό αυξάνει περισσότερο το φόρτο εργασίας στα ελαστικά. Στο παρελθόν έχουμε δει ακόμη και στρατηγικές 4 πιτ στοπ στη Βαρκελώνη. Με τις αλλαγές που κάναμε στα φετινά ελαστικά ελπίζουμε ότι η πλειοψηφία των οδηγών δε θα κάνει πάνω από 3 αλλαγές. Πραγματοποιήσαμε μια καλή αρχή στην προετοιμασία μας για το 2015 με το πρώτο τεστ ειδικά για ελαστικά στο Μπαχρέιν. Ανυπομονούμε να συνεχίσουμε αυτή τη δουλειά με τη συνεργασία 4 ομάδων στην Ισπανία μετά τον αγώνα».



Λογικά φαβορί για τη νίκη στη Βαρκελώνη είναι οι Mercedes όμως Red Bull και  Ferrari
έχουν ετοιμάσει νέο αεροδυναμικό πακέτο και αναβαθμίσεις στις μονάδες ισχύος για να απειλήσουν τους πρωτοπόρους.  Οι Mercedes έχουν κυριαρχήσει στους 4 πρώτους αγώνες, μάλιστα στους 3 τελευταίους σε Μαλαισία, Μπαχρέιν και Κίνα πέτυχαν το 1-2. Στο Γερμανικό στρατόπεδο θέλουν να διευρύνουν το προβάδισμά τους και πιέζουν όσο μπορούν προς αυτή την κατεύθυνση. Κατανοούν όμως πως αυτό δε θα είναι και πολύ εύκολο, ο Χάμιλτον μιλώντας για τη Ferrari τόνισε: «Είναι εντυπωσιακό πως από τη 10η θέση στο Μπαχρέιν, βρέθηκαν στο βάθρο στην Κίνα».

Ο Αλόνσο πέρυσι είχε κερδίσει στην Ισπανία παρότι οι Mercedes εκκινούσαν
από την 1η σειρά της εκκίνησης. Αν το επαναλάβει φέτος θα είναι ότι καλύτερο για τους δεκάδες χιλιάδες συμπατριώτες του που αναμένεται να κατακλύσουν τις κερκίδες.  Τόσο ο Χάμιλτον όσο και ο Ρόσμπεργκ δεν έχουν κερδίσει ποτέ στη συγκεκριμένη πίστα. Η τελευταία φορά που κέρδισε η Ferrari στη F1, ήταν πέρυσι σ’ αυτή την πίστα. Από τότε δεν έχουν ξαναδεί καρό σημαία στο Μαρανέλο. Ειδικά φέτος η F14T δε ξεκίνησε με το δεξί και οι αναταράξεις μετά την παραίτηση του αγωνιστικού διευθυντή Στέφανο Ντομενικάλι συνεχίζονται. Στον προηγούμενο αγώνα στην Κίνα, ο Αλόνσο τερμάτισε 3ος αφήνοντας υποσχέσεις για τη συνέχεια, καθώς φάνηκε βελτίωση. Οι φήμες αναφέρουν πως η F14T είχε στη Σαγκάη καλύτερο ζύγισμα και 20PS περίπου επιπλέον από τη μονάδα ισχύος. Η Ferrari έχει καλή παράδοση στη Βαρκελώνη, με 8 νίκες. Πέρα από τον περσινό θρίαμβο του Αλόνσο, εκεί πέτυχε την πρώτη του νίκη για λογαριασμό της Ιταλικής ομάδας ο Μ.Σουμάχερ το 1996, ακολούθησαν μετέπειτα άλλες τέσσερις συνεχόμενες από το Γερμανό (2001 – 2004). Το 2007 κέρδισε ο Μάσα και το 2008 ο Ράικονεν.



H φωτογραφία είναι από τον 3ο γύρο του περσινού αγώνα. Ο Ρόσμπεργκ δεν άντεξε πολύ στην πρωτοπορία λόγω φθοράς ελαστικών.

Μικρά αλλά σημαντικά:

•    Η πίστα της Βαρκελώνης βρίσκεται 25km βόρεια της πόλης. Η χάραξη της καταπονεί ιδιαίτερα το εμπρός αριστερό ελαστικό, λόγω των πολλών δεξιών στροφών.
•    Η πρόβλεψη για τον καιρό είναι καλή με ηλιοφάνεια και τις 3 μέρες του GP και τη θερμοκρασία να φτάνει στους 23 βαθμούς Κελσίου.
•    Δεκατέσσερις φορές στο παρελθόν ο οδηγός που κέρδισε τον αγώνα πήρε το πρωτάθλημα. Αυτό έχει συμβεί 16 φορές με την ομάδα που κέρδισε τον αγώνα.
•    Η πίστα του Μοντμελό θεωρείται από τις πιο δύσκολες για προσπέρασμα. Όπως πέρυσι έτσι και φέτος θα υπάρχει διπλή ζώνη DRS.
•   Οχτώ από τους δέκα τελευταίους αγώνες στην πίστα έχουν κερδηθεί από την pole position, συνολικά 17 από τους 23. Ο Αλόνσο έγραψε ιστορία πέρυσι κερδίζοντας από την 5η θέση της εκκίνησης, αυτό δεν είχε ξανασυμβεί στην ιστορία του αγώνα.
•    Επιπλέον ο Αλόνσο είναι ο μόνος Ισπανός που έχει κερδίσει στον αγώνα της πατρίδας του.




Απευθείας μετάδοση

Το Ισπανικό GP θα μεταδοθεί απευθείας από τον Alpha στις 15:00. Περίπου μια ώρα νωρίτερα θα ξεκινήσει στο στούντιο το F1 Countdown, όπου πέρα από τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών, μπορείτε να δείτε ενδιαφέροντα θέματα για τη F1 και το αυτοκίνητο. Ειδικότερα αυτή την Κυριακή αναλύουμε τον τρόπο λειτουργίας της μονάδας ισχύος των Mercedes, δοκιμάζουμε το νέο Cherokee και προβάλλουμε τις τελευταίες εξελίξεις γύρω από την πρόταση Dieplis F1 στη Δραπετσώνα. Ο αγώνας θα μεταδοθεί απευθείας και από τον ΟΤΕ.


GP Ισπανίας
Πίστα: Circuit de Catalunya
Μήκος: 4.655 m
Γύροι: 66
Απόσταση: 307.104km
Ρεκόρ γύρου: 1:21.670 (Ραικόνεν, 2008)
Στροφές: 16 (9 δεξιές, 7 αριστερές)
Τέρμα γκάζι: Στο 58% του γύρου
Αλλαγές ανά γύρο: 44



Ο Αλόνσο είναι ο μόνος Ισπανός που έχει κερδίσει στην πατρίδα του. Η φωτογραφία είναι από την περσινή του νίκη με τη Ferrari.








Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
HELLAS 2 NEWS blogg