Μέχρι στιγμής το μεγαλύτερο «αγκάθι» για τη μετατροπή ενός
αυτοκινήτου από βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο σε αεριοκίνητο είναι η
υψηλή τιμή μετατροπής του αυτοκινήτου ώστε να μπορεί να κινηθεί με
φυσικό αέριο...
Ωστόσο, με την υπουργική απόφαση ανοίγει ο δρόμος για τον πολλαπλασιασμό των συνεργείων που θα κάνουν τη μετατροπή και έτσι, με την αύξηση της προσφοράς, αναμένεται και η πτώση της τιμής μετατροπής.
Το δεύτερο «αγκάθι» είναι ο μικρός αριθμός πρατηρίων. Είναι χαρακτηριστικό, ότι τώρα υπάρχουν μόνο τέσσερα πρατήρια, σε Ανθούσα, Νέα Φιλιαδέλφεια, Κηφισιά και Πυλαία Θεσσαλονίκης. Ωστόσο και αυτό το θέμα θα αντιμετωπιστεί καθώς η ΔΕΠΑ έχει προγραμματίσει επέκταση του δικτύου πρατηρίων υγροποιημένου φυσικού αερίου και συγκεκριμένα στον εθνικό οδικό άξονα από Αθήνα μέχρι Θεσσαλονίκη μέχρι το τέλος του 2014.
Tο δρόμο για τη μετατροπή των αυτοκινήτων από βενζινοκίνητα σε «αεριοκίνητα» ανοίγει η υπουργική απόφαση που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ για την κίνηση των ΙΧ με φυσικό αέριο, το οποίο, αυτή τη στιγμή είναι το φθηνότερο καύσιμο που διατίθεται στην αγορά. Εως σήμερα, η δυνατότητα κυκλοφορίας αυτοκινήτων με φυσικό αέριο επιτρεπόταν μόνο για τα αυτοκίνητα που έφεραν τέτοιο σύστημα καύσης και κίνησης από την κατασκευή τους, ωστόσο τώρα παίρνουν πράσινο φως για τη μετατροπή τους όλα τα οχήματα που κυκλοφορούν.
Οπως σημειώνει ο ιστότοπος naftemporiki.gr, ο οποίος δημοσιεύει και το σχετικό ΦΕΚ, στην υπουργική απόφαση καθορίζονται όλες οι τεχνικές προδιαγραφές του ειδικού εξοπλισμού με τον οποίο θα καθίσταται δυνατή η χρήση πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG), ως καύσιμο κίνησης των αυτοκινήτων αλλά και οι όροι και προϋποθέσεις ελέγχου.
Όπως αναφέρεται στην απόφαση, οι δεξαμενές με το νέο καύσιμο θα πρέπει να ελέγχονται ανά 48 μήνες μετά την πρώτη εγκατάσταση ενώ το όχημα θα πρέπει υποχρεωτικά να περνά από έλεγχο σε περίπτωση που υπάρξει εμπλοκή σε ατύχημα. Η διάρκεια «ζωής» της δεξαμενής του καυσίμου ορίζεται στα 20 χρόνια. Επίσης, όπως αναφέρεται, το αυτοκίνητο που θα αλλάξει καύσιμο, θα περνάει υποχρεωτικά από έλεγχο:«Μετά την εγκατάσταση σε όχημα συστήματος κίνησης με φυσικό αέριο, δηλαδή των συσκευών και των εξαρτημάτων που του προσδίδουν την ικανότητα να χρησιμοποιεί για την κίνησή του και φυσικό αέριο, η διασκευή εγκρίνεται από Δημόσιο ή ιδιωτικό ΚΤΕΟ».
Πόσο κοστίζει η μετατροπή
Μόλις 4 εταιρείες στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται ήδη στις μετατροπές ΙΧ αλλά και ελαφρών φορτηγών με φυσικό αέριο με τις τιμές για τα συστήματα αεριοκίνησης στα ΙΧ να ξεκινούν από τα 1.500 ευρώ ενώ στα ελαφρά φορτηγά από τα 1.700 ευρώ.
Ωστόσο από τη στιγμή που θα γίνουν μαζικές παραγγελίες συστημάτων αεριοκίνησης σαφώς το κόστος θα μειωθεί πάρα πολύ προς όφελος των καταναλωτών αλλά και των τοποθετητών εξαιτίας της αύξησης της ζήτησης.
Όσον αφορά στη μετατροπή των συστημάτων υγραεριοκίνησης αυτή τη στιγμή κυμαίνονται σε υψηλό κόστος καθώς αλλάζει η φιάλη καυσίμου, οι σωληνώσεις και ο πνεύμονας με κόστος που υπολογίζεται σε τουλάχιστον 1.000 ευρώ.
Δείτε ολόκληρη την απόφαση πατώντας ΕΔΩ.
Ωστόσο, με την υπουργική απόφαση ανοίγει ο δρόμος για τον πολλαπλασιασμό των συνεργείων που θα κάνουν τη μετατροπή και έτσι, με την αύξηση της προσφοράς, αναμένεται και η πτώση της τιμής μετατροπής.
Το δεύτερο «αγκάθι» είναι ο μικρός αριθμός πρατηρίων. Είναι χαρακτηριστικό, ότι τώρα υπάρχουν μόνο τέσσερα πρατήρια, σε Ανθούσα, Νέα Φιλιαδέλφεια, Κηφισιά και Πυλαία Θεσσαλονίκης. Ωστόσο και αυτό το θέμα θα αντιμετωπιστεί καθώς η ΔΕΠΑ έχει προγραμματίσει επέκταση του δικτύου πρατηρίων υγροποιημένου φυσικού αερίου και συγκεκριμένα στον εθνικό οδικό άξονα από Αθήνα μέχρι Θεσσαλονίκη μέχρι το τέλος του 2014.
Tο δρόμο για τη μετατροπή των αυτοκινήτων από βενζινοκίνητα σε «αεριοκίνητα» ανοίγει η υπουργική απόφαση που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ για την κίνηση των ΙΧ με φυσικό αέριο, το οποίο, αυτή τη στιγμή είναι το φθηνότερο καύσιμο που διατίθεται στην αγορά. Εως σήμερα, η δυνατότητα κυκλοφορίας αυτοκινήτων με φυσικό αέριο επιτρεπόταν μόνο για τα αυτοκίνητα που έφεραν τέτοιο σύστημα καύσης και κίνησης από την κατασκευή τους, ωστόσο τώρα παίρνουν πράσινο φως για τη μετατροπή τους όλα τα οχήματα που κυκλοφορούν.
Οπως σημειώνει ο ιστότοπος naftemporiki.gr, ο οποίος δημοσιεύει και το σχετικό ΦΕΚ, στην υπουργική απόφαση καθορίζονται όλες οι τεχνικές προδιαγραφές του ειδικού εξοπλισμού με τον οποίο θα καθίσταται δυνατή η χρήση πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG), ως καύσιμο κίνησης των αυτοκινήτων αλλά και οι όροι και προϋποθέσεις ελέγχου.
Όπως αναφέρεται στην απόφαση, οι δεξαμενές με το νέο καύσιμο θα πρέπει να ελέγχονται ανά 48 μήνες μετά την πρώτη εγκατάσταση ενώ το όχημα θα πρέπει υποχρεωτικά να περνά από έλεγχο σε περίπτωση που υπάρξει εμπλοκή σε ατύχημα. Η διάρκεια «ζωής» της δεξαμενής του καυσίμου ορίζεται στα 20 χρόνια. Επίσης, όπως αναφέρεται, το αυτοκίνητο που θα αλλάξει καύσιμο, θα περνάει υποχρεωτικά από έλεγχο:«Μετά την εγκατάσταση σε όχημα συστήματος κίνησης με φυσικό αέριο, δηλαδή των συσκευών και των εξαρτημάτων που του προσδίδουν την ικανότητα να χρησιμοποιεί για την κίνησή του και φυσικό αέριο, η διασκευή εγκρίνεται από Δημόσιο ή ιδιωτικό ΚΤΕΟ».
Πόσο κοστίζει η μετατροπή
Μόλις 4 εταιρείες στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται ήδη στις μετατροπές ΙΧ αλλά και ελαφρών φορτηγών με φυσικό αέριο με τις τιμές για τα συστήματα αεριοκίνησης στα ΙΧ να ξεκινούν από τα 1.500 ευρώ ενώ στα ελαφρά φορτηγά από τα 1.700 ευρώ.
Ωστόσο από τη στιγμή που θα γίνουν μαζικές παραγγελίες συστημάτων αεριοκίνησης σαφώς το κόστος θα μειωθεί πάρα πολύ προς όφελος των καταναλωτών αλλά και των τοποθετητών εξαιτίας της αύξησης της ζήτησης.
Όσον αφορά στη μετατροπή των συστημάτων υγραεριοκίνησης αυτή τη στιγμή κυμαίνονται σε υψηλό κόστος καθώς αλλάζει η φιάλη καυσίμου, οι σωληνώσεις και ο πνεύμονας με κόστος που υπολογίζεται σε τουλάχιστον 1.000 ευρώ.
Δείτε ολόκληρη την απόφαση πατώντας ΕΔΩ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
HELLAS 2 NEWS blogg