Σε μοχλό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας μετατρέπεται ο Πειραιάς, με το λιμάνι να αλλάζει μορφή και να γίνεται ένα διαβαλκανικό κέντρο εμπορίου με τον συνδυασμό μεταφοράς εμπορευμάτων πλοίου και τρένου.
Παράλληλα, η πόλη κάνει ριζικό «λίφτινγκ» μέσα από δεκάδες έργα που εκτελούνται ήδη και γίνεται πολιτιστικό κέντρο, που θα προσφέρει εναλλακτικές μορφές διασκέδασης και θα είναι εύκολα προσβάσιμο σε τουρίστες και Αθηναίους. Η δυναμική του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας ενισχύεται με δεκάδες έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη και που μέσα στην επόμενη τετραετία θα έχουν αλλάξει τη σημερινή εικόνα του Πειραιά, με στόχο να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα εμπορευματικών μεταφορών του κόσμου. Η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού που βρίσκεται σε εξέλιξη, η ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, στο οποίο θα αναπτυχθεί ένα πρότυπο κέντρο διαχείρισης και αποθήκευσης εμπορευμάτων, η κατασκευή του νέου σιδηροδρομικού σταθμού στον Πειραιά που δεν θα έχει να ζηλέψει τίποτα από τα πιο σύγχρονα παγκόσμια εμπορικά κέντρα, σε συνδυασμό με την κατασκευή του τραμ και του μετρό, θα δώσουν νέα πνοή στην πόλη που σήμερα είναι δύσκολα προσβάσιμη. Παράλληλα, υλοποιούνται έργα ανάπλασης του Δήμου Πειραιά που θα τον κάνουν πιο φιλικό σε κατοίκους και επισκέπτες και θα τον φέρουν στο επίκεντρο των εξελίξεων.
Νέος σιδηροδρομικός σταθμός
Στον «αέρα» αναμένεται να βγει το αργότερο μέχρι το τέλος Οκτωβρίου του 2014 ο νέος διαγωνισμός για την κατασκευή εμπορευματικού κέντρου - πολυχώρου στον σταθμό του ΟΣΕ στον Πειραιά. Όπως είπε μιλώντας στην «Η» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ κ. Α. Σχίζας, η εταιρεία πρόκειται να προχωρήσει στην επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού, καθώς ήδη υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον τόσο από εγχώριους όσο και από διεθνείς επενδυτές.
Ο προϋπολογισμός του εμπορικού κέντρου έκτασης 37.000 τετραγωνικών μέτρων αναμένεται να έχει προϋπολογισμό περίπου 50 - 60 εκατ. ευρώ και θα κατασκευαστεί πιθανότατα με σύμβαση παραχώρησης.
Στα σχέδια της ΓΑΙΑΟΣΕ είναι η άμεση κατασκευή του έργου καθώς όπως είπε ο κ. Σχίζας μετά την προκήρυξη θα δοθεί ένα διάστημα περίπου δύο μηνών για την κατάθεση των τεχνικών και οικονομικών προσφορών, οι οποίες θα αξιολογηθούν και αμέσως θα γίνει η ανάθεση.
Το νέο κέντρο θα δημιουργηθεί σε οικόπεδο 15 στρεμμάτων, στο σημείο όπου βρίσκεται ο τερματικός σιδηροδρομικός σταθμός του Πειραιά. Ο ανάδοχος αναμένεται να αναλάβει και τη διαχείριση του έργου για διάστημα 30 ετών με δυνατότητα ανανέωσης.
Το κέντρο θα εκτείνεται σε τέσσερις ή πέντε ορόφους πάνω από την αποβάθρα και θα φιλοξενεί καταστήματα, εστιατόρια, αναψυκτήρια, συνεδριακούς χώρους, χώρους στάθμευσης, κ.λπ.
Το έργο είχε προκηρυχθεί για πρώτη φορά το 2009, ωστόσο δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Σύμφωνα με το τότε σχέδιο, στο ισόγειο θα λειτουργούσε ο καινούργιος κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός του OΣE στον Πειραιά με προαστιακά και υπεραστικά δρομολόγια και συμπεριλάμβανε χώρους γραφείων, εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια, κέντρα διασκέδασης και αναψυχής και χώρους στάθμευσης.
Σημειώνεται ότι ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Πειραιώς διοικητικά ανήκει στον Δήμο Πειραιώς. Το ακίνητο, που βρίσκεται σε προνομιακή τοποθεσία, γειτνιάζει με τον Λιμένα Πειραιώς (μεσολαβεί μεταξύ τους η Ακτή Καλλιμασιώτη) και με τον τερματικό σταθμό Πειραιώς του ΗΣΑΠ (μεσολαβεί μεταξύ τους η οδός Κόνωνος). Οι υπόλοιπες δύο πλευρές του ακινήτου που ορίζουν το οικοδομικό του τετράγωνο (99/Τ.25), συνορεύουν με τις οδούς Αγίου Διονυσίου και Φωκίωνος. Το συνολικό εμβαδόν του ακινήτου του ΣΣ Πειραιά ανέρχεται σε 13.491 τ.μ.
ΟΛΠ
Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία αποκρατικοποίησης μέσω της διάθεσης του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού. Ενδιαφέρον για τον ΟΛΠ στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ εκδήλωσαν οι: Cosco, ΑΡΜ Terminals BV, Ports America Group Holdings, International Container Terminal Services Inc, Utilico Emerging Markets Limited.
Υπογραμμίζεται ότι ο ΟΛΠ είναι παραχωρησιούχος του λιμένα μέχρι το 2052 και η αποκρατικοποίηση αφορά τη μεταβίβαση της παραχώρησης και όχι των υποδομών, οι οποίες παραμένουν στην κυριότητα του Δημοσίου. Σημειώνεται ότι η συμφωνία ΟΛΠ- Cosco προβλέπει ότι οι Κινέζοι θα προχωρήσουν σε μια νέα επένδυση 230 εκατ. ευρώ, βασικό τμήμα της οποίας αφορά την αναβάθμιση της δυτικής προβλήτας ΙΙΙ. Ωστόσο, η όλη διαδικασία έχει «κολλήσει» στο Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο απέρριψε τη μορφή του διακανονισμού αναγκάζοντας το ελληνικό δημόσιο να προσφύγει εκ νέου. Επίσης, εφόσον το ποσοστό εσόδων του ΟΛΠ, επί των συνολικών εσόδων της θυγατρικής της Cosco (ΣΕΠ ΑΕ) που διαχειρίζεται στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων (24,5% από το 2017) παραμένει σταθερό, τότε η αύξηση των κινήσεων από 3,7 εκατ. TEU σε 6,2 TEU σημαίνει σχεδόν διπλασιασμό των εσόδων του. Επίσης, με βάση την αναθεωρημένη σύμβαση με τη Cosco, η ετήσια εγγυημένη δυναμικότητα αυξάνεται στα 4.750.000 TEU. Επιπλέον χρηματοδοτείται και κατασκευάζεται από τη ΣΕΠ προβλήτας πετρελαιοειδών, ο οποίος και θα παραμείνει υπό την εκμετάλλευση του ΟΛΠ.
Στην ουσία, με την αναβάθμιση του λιμανιού, ο Πειραιάς θα μπορεί να δέχεται νέα μεγάλα πλοία σαν αυτά της κορυφαίας εταιρείας παγκοσμίως, της δανέζικης Maersk, χωρητικότητας 15.000-18.000 TEU, τα οποία σήμερα δεν μπορούν να ελλιμενιστούν στις προβλήτες ούτε της Cosco, ούτε του ΟΛΠ.
Θριάσιο Πεδίο
«Ανάσα» για τον Πειραιά θα αποτελέσει και η κατασκευή του μεγαλύτερου κέντρου logistics της χώρας στο Θριάσιο Πεδίο που αν και δε βρίσκεται μέσα στον Πειραιά θα αλλάξει τα δεδομένα στη μεταφορά των εμπορευμάτων δίνοντας για πρώτη φορά τη δυνατότητα διαχείρισης και αποθήκευσης από τις εταιρείες.
Το έργο βρίσκεται ήδη σε διαβούλευση και αναμένεται να προκηρυχθεί πριν από το τέλος του χρόνου, Ήδη το ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί με την κατάθεση προτάσεων για την ανάπτυξη του νέου εμπορευματικού είναι ιδιαίτερα αυξημένο, ενώ το έργο προβλέπει σημαντικές επενδύσεις που μπορεί να φτάσουν τα 250 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν καταθέσει μη δεσμευτικές προτάσεις για την ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου οι Goldair, Foodlink, MedLog, Eurobank Properties και Redeplan, καθώς και η Cosco.
Στόχος της ΓΑΙΑΟΣΕ είναι να κλείσει το θέμα του διαγωνισμού έως τις αρχές Οκτωβρίου, με στόχο έως το τέλος της χρονιάς να υπάρξει ανάδοχος. Ήδη, η εταιρεία έχει προλάβει χρηματοοικονομικό σύμβουλο (Τράπεζα Αττικής), θα αποκτήσει νομικό σύμβουλο και συζητά την πρόσληψη και τεχνικού συμβούλου. Το τελικό μοντέλο συνεργασίας που θα επιλεγεί για την ανάπτυξη του Θριάσιου Πεδίου θα προκύψει από τη διαβούλευση των ενδιαφερομένων με τη διοίκηση της ΓΑΙΑΟΣΕ, που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο επόμενο διάστημα. Ειδικότερα η ΓΑΙΑΟΣΕ αξιολογεί τις προτάσεις που θα υποβληθούν, προκειμένου να διαμορφώσει το μοντέλο συνεργασίας με τον επενδυτή ή τους επενδυτές που θα επιλεγούν, για την ανάπτυξη και λειτουργία του Εμπορευματικού Κέντρου.
Οι επενδυτές θα κληθούν να επιλέξουν ανάμεσα σε τρία μοντέλα για την ανάπτυξη του έργου προκειμένου να εκδηλώσουν μη δεσμευτικό ενδιαφέρον.
Όποιο μοντέλο και αν επιλεγεί η συμβατική σχέση δημοσίου- ιδιωτικού τομέα, δύναται να πραγματοποιηθεί με διάφορους τρόπους όπως σύμβασης παραχώρησης έργου, πωλήσεις μετοχών εταιρείας ειδικού σκοπού ή μακροχρόνιες συμβάσεις μίσθωσης.
Η ΓΑΙΑΟΣΕ στην πρόσκλησή της σημειώνει ότι η ευρύτερη έκταση του συγκροτήματος εγκαταστάσεων του Θριασίου Πεδίου για την ανάπτυξη του Εμπορευματικού Κέντρου, περιλαμβάνει τον σταθμό διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων, εμβαδού περίπου 1.450 στρεμμάτων ιδιοκτησίας ΟΣΕ Α.Ε. και τον χώρο ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., έκτασης 588 στρεμμάτων με δυνατότητα δόμησης περίπου 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων. Διαθέτει οδικές συνδέσεις προς τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού και τη Λεωφόρο ΝΑΤΟ, σιδηροδρομική σύνδεση με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και τον εμπορικό λιμένα του Πειραιά (Νέο Ικόνιο).
Επέκταση δικτύου μετρό
Μέσα στο 2018 οι κάτοικοι του Πειραιά αλλά και οι ταξιδιώτες θα μπορούν να χρησιμοποιούν και το δίκτυο του μετρό. Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα η επέκταση με μήκος 7,6 χλμ και 6 σταθμούς θα ολοκληρωθεί σε πεντέμισι χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης δηλαδή στα τέλη του 2017. Με τη λειτουργία της θα αυξήσει κατά 10% τους σταθμούς του δικτύου των τριών γραμμών. Η γραμμή 3 θα μεγαλώσει κατά 30%. Αν λάβουμε υπόψη μας το συνολικό μήκος τότε το δίκτυο θα αυξηθεί κατά 15%.
Το έργο θα αλλάξει τις περιοχές από όπου περνά και θα δημιουργήσει ένα μεγάλο νέο δίκτυο Μετρό στις περιοχές του Πειραιά.
Το μήκος της επέκτασης είναι 7,6χλμ και περιλαμβάνονται έξι νέοι σταθμοί στις ακόλουθες θέσεις:
- Αγία Βαρβάρα, Ελ. Βενιζέλου (δίπλα στην εκκλησία Αγία Ελεούσα)
- Κορυδαλλός (πλατεία Ελευθερίας)
- Νίκαια (πλατεία Αγίου Νικολάου)
- Μανιάτικα (Αιτωλικού και Μαυρομιχάλη)
- Πειραιάς (Ακτή Ποσειδώνος)
- Δημοτικό θέατρο (Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασιλέως Γεωργίου)
Ο σταθμός Πειραιάς θα συνδέεται με την Γραμμή 1 του Μετρό ενώ μία είσοδός του θα βγάζει απευθείας στο λιμάνι του Πειραιά (στην Ακτή Ποσειδώνος). Ο συγκεκριμένος σταθμός θα γίνει ένας από τους μεγαλύτερους συγκοινωνιακούς κόμβους στην Αθήνα καθώς εκτός από τον σταθμό της Γραμμής 1 σε ακτίνα 50 μέτρων θα υπάρχει σταθμός τραμ, προαστιακού, ενώ θα περνούν δεκάδες γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ.
Επέκταση Τραμ
Το καλοκαίρι του 2016 θα αρχίσει η κανονική λειτουργία του τραμ στο λιμάνι «ανακουφίζοντας» τις κεντρικές οδικές αρτηρίες του δήμου. Η επέκταση των 5,4 χλμ θα δημιουργήσει μία κυκλική μονή γραμμή που από το Στάδιο Καραϊσκάκη και τη Μικράς Ασίας, θα εισέρχεται στη Γ. Λαμπράκη, θα στρίβει στη Βασιλέως Γεωργίου, θα τερματίζει στην πλατεία Καραϊσκάκη στο λιμάνι, 59 μέτρα από τον σταθμό του Μετρό, ενώ στην επιστροφή θα χρησιμοποιεί την Εθνικής Αντιστάσεως και την Ομηρίδου Σκυλίτση για να συναντήσει τον σημερινό τερματικό σταθμό στο ΣΕΦ. Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό πάντως, η λειτουργία της επέκτασης του Τραμ υπολογίζεται ότι θα μειώσει την κυκλοφορία των ΙΧ οχημάτων κατά 15.000 σε ημερήσια βάση. Μία από τις πιο ενδιαφέρουσες μελλοντικές επεκτάσεις είναι αυτή προς το Κερατσίνι (και μελλοντικά προς Πέραμα). Αυτό σημαίνει πως το Τραμ θα οδεύσει σε πυκνοκατοικημένες περιοχές που έχουν περισσότερους από 150.000 κατοίκους. Είναι μία μεγάλη επέκταση καθώς το σύνολό της εκτιμάται σε περίπου 9 χιλιόμετρα με την απόσταση από την Πλατεία Καραϊσκάκη μέχρι τη Λεωφόρο Δημοκρατίας να είναι 4 χιλιόμετρα και από εκεί μέχρι το πορθμείο του Περάματος ακόμη 5 χιλιόμετρα περίπου. Η πρώτη επέκταση που αυτή τη στιγμή είναι σε μελέτες από την Αττικό Μετρό είναι μέχρι το Κερατσίνι και συγκεκριμένα μέχρι τη Αμφιάλη, κοντά στη συμβολή των οδών Σαλαμίνας και Δημοκρατίας.Το σημαντικότερο στοιχείο σε αυτή την επέκταση είναι πως σε ένα μήκος περίπου 3,5χλμ (από τον Άγιο Διονύσιο στον Πειραιά μέχρι την Λ. Δημοκρατίας) η χάραξη και οι σταθμοί που περιλαμβάνονται σε αυτή είναι υπόγειοι.
Αναπλάσεις στον δήμο
Εργα που ξεπερνούν τα 60 εκατ. ευρώ, για αναπλάσεις ευρείας κλίμακας στον Δήμο Πειραιά ψηφίστηκαν και προωθούνται άμεσα από το διοικητικό συμβούλιο του Δήμου. Χώροι πράσινου, πεζοδρομήσεις, νέοι ποδηλατόδρομοι, αξιοποίηση ιστορικών ακινήτων, «πράσινες» ταράτσες θα κάνουν τον δήμο πιο φιλικό στους δημότες του και πιο ελκυστικό στους τουρίστες.
Από κάθε σημείο της πόλης, από την Παλιά Κοκκινιά μέχρι την Καστέλα κι από το Νέο Φάληρο μέχρι τα Ταμπούρια ένας αέρας ανανέωσης πνέει στην πόλη που αντιστέκεται στην κρίση και τη μιζέρια.
Λιμάνι κρουαζιέρας: Με το σχέδιο ανάπλασης αναμένεται να αλλάξει όλη η παραλιακή ζώνη που αρχίζει από τον ναό του Αγίου Νικολάου μπροστά στην «παγόδα» του ΟΛΠ και φθάνει ως τον ναό του Αγίου Διονυσίου κοντά στον μοναδικού αρχιτεκτονικού κάλλους σιδηροδρομικό σταθμό των πρώην ΣΕΚ.
Τινάνειος Κήπος - Τρούμπα: Στο πρόγραμμα εξωραϊσμού εντάσσεται επίσης ο ιστορικός Τινάνειος Κήπος, τον οποίο σχεδίασε και δημιούργησε ο αρχιτέκτων Τινάν τον 19ο αιώνα κι όπου υπάρχει καρφωμένο πάνω σε ένα πεύκο το τελευταίο ζωντανό λείψανο από τον βομβαρδισμό του Πειραιά, από το κατάστρωμα πλοίου που βομβαρδίστηκε το 1944. Θα πεζοδρομηθεί η οδός Σωτήρος από την Ηρώων Πολυτεχνείου μέχρι την ακτή Μιαούλη, ενώ το έργο θα συνδυαστεί με ολοκληρωμένο πρόγραμμα αποκαταστάσεως των προσόψεων σε όλα τα κτίρια. Θα φωτιστούν οι εκκλησίες και θα αναδειχθεί η ομορφιά των κτιρίων αρχιτεκτονικής αξίας και αισθητικής.
Πλατείες - Πασαλιμάνι: Η οδός 2ας Μεραρχίας, η πλατεία Τερψιθέας, το Πασαλιμάνι, η πλατεία Αλεξάνδρας, όλοι οι δρόμοι από το Πασαλιμάνι και την πλατεία Αλεξάνδρας μέχρι και την Ελευθερίου Βενιζέλου (κάθετοι και παράλληλοι) πεζοδρόμια και οδόστρωμα θα αλλάξουν φυσιογνωμία. Θα γίνουν φυτεύσεις, θα εγκατασταθεί φωτισμός και θα αλλάξουν όψη προς το καλύτερο.
Δημοτικές Κοινότητες: Το αμέσως επόμενο έργο θα γίνει στην πλατεία Πηγάδας στο Α' Διαμέρισμα ενώ θα ακολουθήσει ο πεζόδρομος - ποδηλατόδρομος από τη Λεύκα της Παλιάς Κοκκινιάς μέχρι τον Άγιο Διονύσιο.
Πηγή Μαρία Μόσχου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
HELLAS 2 NEWS blogg