Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2014

Νέο τροχαίο στην Εγνατία Οδό

Νταλίκα... σκόρπισε τα αυτοκίνητα που μετέφερε στην Εγνατία Οδό
φωτογραφία αρχείου


Νέο τροχαίο με νταλίκα-πλατφόρμα μεταφοράς αυτοκινήτων σημειώθηκε τα μεσάνυχτα της Κυριακής, στο 28ο χιλιόμετρο της Εγνατίας Οδού, στην θέση Ελευθεροχώρι της Παραμυθιάς.

Λόγω της ολισθηρότητας του οδοστρώματος, νταλίκα με βουλγαρικές πινακίδες που εκινείτο στο ρεύμα προς την Ηγουμενίτσα, εξετράπη της πορείας της, δίπλωσε και προσέκρουσε στο διαχωριστικό διάζωμα.

Τα αυτοκίνητα που μετέφερε σκορπίστηκαν στο οδόστρωμα, μάλιστα ένα πετάχτηκε στο αντίθετο ρεύμα. Λόγω της προχωρημένης ώρας, δεν υπήρχε κίνηση άλλων αυτοκινήτων στην περιοχή και αποφεύχθηκαν δυσάρεστα αποτελέσματα.

Ο βούλγαρος οδηγός της νταλίκας είναι καλά στην υγεία του. Η Εγνατία Οδός έκλεισε για μία ώρα μέχρι να αποκατασταθεί η κυκλοφορία και στα δύο ρεύματα.


ΑΝΑΠΑΝΤΗΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ



Έχουν περάσει περισσότερες από 24 ώρες από την τραγωδία στην Εγνατία Οδό με μια νταλίκα να «θερίζει» περισσότερα από 30 αυτοκίνητα προκαλώντας το θάνατο 5 ανθρώπων και τον τραυματισμό άλλων 30 και ακόμα δεν έχει υπάρξει μια πειστική απάντηση στο πώς συνέβη το τραγικό δυστύχημα την ώρα που πληθαίνουν τα αναπάντητα «γιατί».

Αυτόπτες μάρτυρες μιλούν για ελλειπή μέτρα ασφαλείας στο σημείο επισημαίνοντας ότι ναι μεν μπορεί να υπήρχαν μηνύματα σε φωτεινές πινακίδες επί της Εγνατίας αλλά αυτές δεν προειδοποιούσαν επαρκώς ότι οι οδηγοί θα συναντούσαν μπροστά τους πλήρως ακινητοποιήμενα οχήματα.

Ειδικά, δε, όταν, όπως σημειώνουν οδηγοί φορτηγών, στο συγκεκριμένο σημείο η κλίση του οδοστρώματος μετά τα διόδια του Πολυμύλου είναι κατηφορική και καταπονεί τα φρένα μεγάλων οχημάτων όπως η φονική νταλίκα που μετέφερε 20 τόνους σταφύλια.

Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, όπως επισημαίνει σε δηλώσεις του στην Ελευθεροτυπία και ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας, Απόστολος Κενανδίης, «τα φρένα των βαρέων οχημάτων, που μπορεί να ζυγίζουν ώς και 40 τόνους, υπερθερμαίνονται λόγω της συχνής χρήσης. Κατά συνέπεια δημιουργείται σοβαρό τεχνικό πρόβλημα στο φορτηγό, που μπορεί να αποβεί μοιραίο...».

Ερώτημα αποτελεί επίσης το γιατί επιλέχθηκε τα έργα να γίνουν Κυριακή, μια ημέρα με αυξημένη κίνηση στην Εγνατία, καθώς πολλοί είναι εκείνοι που επιλέγουν τον συγκεκριμένο δρόμο για να κάνουν μια κοντινή εκδρομή. Οδηγοί που επέζησαν της φονικής καραμπόλας μαρτυρούν ότι δεν υπήρχε κάποιο μεγάλο όχημα που να προειδοποιεί παρά μόνο εργάτες με σημαίες στα χέρια.

Η Τροχαία Ημαθίας, η οποία από χθες έχει αναλάβει το έργο της προανάκρισης, προσπαθεί επίσης να βρει απαντήσεις σε ερωτήματα όπως γιατί έπρεπε να διακοπεί πλήρως η κυκλοφορία και γιατί δεν επελέγη η λύση της εκ περιτροπής διεξαγωγής των έργων προκειμένου να είναι πάντα μια λωρίδα ελεύθερη για τα οχήματα.

Την ίδια ώρα η Εγνατία Οδός υποστηρίζει ότι τα έργα και η σήμανση για αυτά ήταν ευθύνη της ΔΕΗ και ότι η συνεισφορά της ήταν επικουρική επικαλούμενη αποφάσεις που έχουν αναρτηθεί στη Διαύγεια και την αλληλογραφία της με την Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού. Απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα ίσως δώσει ο 42χρονος υπεύθυνος της εταιρείας που είχε αναλάβει τα έργα και έχει συλληφθεί μαζί με τον 39χρονο Ρουμάνο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
HELLAS 2 NEWS blogg