Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου 2015

Ford Focus ST 2015

 

Δεν είναι οι επιδόσεις εκείνες που θέτουν τις διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στις συμβατικές εκδόσεις ενός μικρομεσαίου hatchback και στα λιγότερο ή περισσότερο… καυτά «hatches».

Σε μια εποχή, μάλιστα, που οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες βενζίνης μικρού και μεσαίου κυβισμού αποτελούν τον κανόνα και όχι την εξαίρεση, τις επιδόσεις μπορείς να τις βρεις ακόμα και σε αυτοκίνητα της διπλανής πόρτας.




Στόχος, λοιπόν, της Ford και ειδικότερα των ανθρώπων που δούλεψαν για την ανανέωση του Focus ST δεν ήταν να δημιουργήσουν μια απαραίτητα ισχυρότερη πρόταση, αλλά ένα φιλικότερο και απολαυστικότερο για τον μέσο οδηγό τετράτροχο.



Οι παρεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί τόσο στις εξωτερικές επιφάνειες του αποκλειστικά πεντάθυρου αμαξώματος όσο και στον θάλαμο επιβατών περνούν πολύ γρήγορα σε δεύτερη μοίρα, καθώς σε μεγάλο βαθμό ακολουθούν το πρόσφατο παράδειγμα των… πολιτικών εκδόσεων του μικρομεσαίου Ford.

 

Εκείνο βέβαια που οφείλεις να αναγνωρίσεις είναι πως το ανανεωμένο Focus ST δηλώνει με κάθε ευκαιρία την ιδιαιτερότητα των προδιαγραφών του, αφήνοντας παράλληλα τον απαραίτητο «χώρο» για να δράσει το ισχυρότερο “RS”.



Τα extreme αεροδυναμικά βοηθήματα λείπουν, όχι όμως και οι τροχοί των 18 ή των 19 ιντσών, οι εξίσου επιβλητικές εισαγωγές αέρα και η κεντρικά τοποθετημένη διπλή απόληξη της εξάτμισης.



Αντιστοίχως, από το εσωτερικό δεν θα περάσουν απαρατήρητα τα τύπου bucket καθίσματα της Recaro -κληρονομιά από την αμέσως προηγούμενη γενιά- όπως και η απλοποιημένη, χάρη στην έγχρωμη οθόνη αφής μεγέθους 8 ιντσών, κεντρική κονσόλα.

Ford Focus ST 2015: O συνεχιστής

Πραγματική επανάσταση για τα μέχρι σήμερα δεδομένα του Focus ST αποτελεί η παρουσία ενός κινητήρα diesel στην γκάμα του. Πολλοί θα μιλήσουν για την προσπάθεια της Ford να βρει απαντήσεις απέναντι στις αντίστοιχες εκδόσεις του VW Golf και εσχάτως του Seat Leon, ωστόσο, παίρνοντας θέση πίσω από το τιμόνι του πετρελαιοκίνητου ST πολύ γρήγορα συνειδητοποιείς πως τα μεγέθη δεν είναι συγκρίσιμα.

Όχι γιατί οι 185 ίπποι και τα 400 Nm ροπής του δίλιτρου πετρελαιοκινητήρα αποτελούν κάποια επίδοση ρεκόρ για την κατηγορία, αλλά γιατί τα χαρακτηριστικά λειτουργίας ενός τέτοιου μοτέρ δεν στάθηκαν αρκετά ώστε το ST να αμβλύνει το προφίλ του.

Αντιθέτως, η ενίσχυση της ακαμψίας του μπροστινού τμήματος σε συνδυασμό με τις νέες ρυθμίσεις των αναρτήσεων και τον επαναπρογραμματισμό των ηλεκτρονικών συστημάτων που σχετίζονται με τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου (βλέπε ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και ESP τριών σταδίων), οδήγησε στη δημιουργία ενός απολαυστικότερου και ταυτόχρονα ηπιότερου στις αντιδράσεις του σύνολο.

Επιστρέφοντας στον πετρελαιοκινητήρα των 2,0 λίτρων, μια σειρά βελτιωτικών παρεμβάσεων του εξασφαλίζουν το δικαίωμα να υπερασπιστεί την παρουσία του σε μια έκδοση υψηλών επιδόσεων / απαιτήσεων και την ίδια στιγμή να διατηρήσει την υπερ-αποδοτική λειτουργία του.

Σύμφωνα με την Ford, η θεωρητική μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου ανέρχεται στα 4,2 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 110 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, νούμερα που σπάνια συναντάς ακόμα και σε μικρότερης ισχύος και κυβισμού προτάσεις.

Πέρα από τον κινητήρα diesel των 2,0 λίτρων, την περίοπτη θέση του στην γκάμα του Focus ST διατήρησε ο επίσης δίλιτρος και υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης.

Αποδίδοντας 250 ίππους και 350 Nm ροπής, το βενζινοκίνητο Focus ST υπερέχει, σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις, της πετρελαιοκίνητης έκδοσης, χωρίς αυτό να σημαίνει πάντως πως έχει να προσφέρει κάτι παραπάνω σε όλους τους υπόλοιπους τομείς.

Τέλος, σημείο αναφοράς και για τις δύο εκδόσεις του ανανεωμένου Focus ST αποτελεί το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων, καθώς και το σύστημα start&stop που για πρώτη φορά ενσωματώνεται στις προδιαγραφές του αυτοκινήτου.

Η διάθεση των εκδόσεων βενζίνης και diesel του ανανεωμένου Ford Focus αναμένονται στη χώρα μας στα τέλη της άνοιξης.


Το ανανεωμένο Ford Focus ST με μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 4,362/ 1,858/ 1,471
Μεταξόνιο (μέτρα): 2,648
Κινητήρες (κ.εκ.):  2.000 (2.0 EcoBoost), 1.997 (2.0 TDCi)
Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 250 (2.0 EcoBoost), 185 (2.0 TDCi)
Ροπή m/σ.α.λ.): 360 (2.0 EcoBoost), 400 (2.0 TDCi)

Βάρος (κιλά): Aπό 1.437
Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) : 6,8 (2.0 EcoBoost), 4,2 (2.0 TDCi)

Εκπομπή CO2 (γραμμ./χλμ.): 159 (2.0 EcoBoost), 110 (2.0 TDCi)
Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 6,5 (2.0 EcoBoost), 8,1 (2.0 TDCi)
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 248 (2.0 EcoBoost), 217 (2.0 TDCi)





πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
HELLAS 2 NEWS blogg