Έχοντας ως αφετηρία το αμερικανικής παραγωγής Freightliner Cascadia, το Inspiration Truck, όπως ονομάζεται εξοπλίζεται με το σύστημα αυτόνομης οδήγησης Highway Pilot το οποίο με τη συνδυαστική λειτουργία radar, πολλαπλών καμερών και έξυπνων συστημάτων υποβοήθησης όπως το ενεργό cruise control που εφοδιάζει και το «απλό» Freightliner και το Mercedes-Benz Actros, μπορεί να κινηθεί χωρίς τη συνδρομή του οδηγού του.
Σύμφωνα με τις συστάσεις του κατασκευαστή το Highway Pilot το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε στο πρωτότυπο Mercedes-Benz Future Truck 2025 μπορεί να ενεργοποιηθεί από τον οδηγό όταν το φορτηγό βρίσκεται στον αυτοκινητόδρομο, προσαρμόζοντας την ταχύτητα αυτομάτως, ακολουθώντας τη ροή της κίνησης και φρενάροντας όποτε είναι απαραίτητο χάρη στα γνωστά συστήματα αυτόματης ενεργοποίησης των φρένων.
Το συγκεκριμένο σύστημα λειτουργεί με τη συνδρομή μιας σειράς από κάμερες με δυνατότητα περιμετρικής θέασης και αισθητήρες που τοποθετούνται στον προφυλακτήρα του φορτηγού και έχουν τη δυνατότητα να σκανάρουν το δρόμο και υπόσχεται δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης με ακρίβεια ανάλογη του αυτόματου πιλότου των αεροσκαφών.
Αναλυτικότερα, οι αισθητήρες λειτουργούν ως radar σκανάροντας σε ακτίνα 70 έως 250 μέτρων μπροστά και υπό γωνίες από 18 έως 130 μοίρες ενώ η κάμερα, τοποθετείται στο παρμπρίζ και προσφέρει εμβέλεια έως και 100 μέτρα μπροστά και υπό γωνίες 45 μοιρών οριζόντια και 27 μοίρες κάθετα.
Με αυτόν τον τρόπο η κάμερα μπορεί, να ανιχνεύσει και να ταυτοποιήσει το από το κατά πόσο ο δρόμος είναι διπλής ή μονής κατεύθυνσης έως εμπόδια, κινούμενα οχήματα πεζούς και οποιοδήποτε άλλο αντικείμενο εμπίπτει στο φάσμα εμβέλειάς της.
Προκειμένου το φορτηγό να «αποσπάσει» την πολυπόθητη άδεια κυκλοφορίας και τις πινακίδες της πολιτείας της Νεβάδα, προηγήθηκαν 16.000 χιλιόμετρα δοκιμών σε κλειστή πίστα στο Papenburg της Γερμανίας.
Επίσης όπως επισημαίνεται από την Daimler, βάσει ερευνών που διεξήχθησαν κατά τη διάρκεια των δοκιμών και της εξέλιξης του συστήματος η χρήση του συστήματος αυτόματου πιλότου στα φορτηγά θα μπορούσε να συμβάλλει σημαντικά στην μείωση της κόπωσης του οδηγού και της υπνηλίας που προκαλείται από την μονότονη οδήγηση έως και κατά 25%, με τους επαγγελματίες που έλαβαν μέρος στο πείραμα να δηλώνουν ότι είναι αισθητά πιο εύκολο να οδηγούν με τη συνδρομή ενός αντίστοιχου συστήματος.
Επίσης, σύμφωνα με τα δεδομένα των δοκιμών, η υιοθέτηση του αντίστοιχου συστήματος στα φορτηγά μειώνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως και κατά 5%.
Πηγή: http://auto.in.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
HELLAS 2 NEWS blogg