Σύμφωνα με δημοσίευμα του Auto Bild, μοντέλο της BMW εξέπεμψε πάνω από 11 φορές περισσότερο οξείδιο του αζώτου από αυτό που επιτρέπουν οι κανόνες της ΕΕ. Διαψεύδει η εταιρεία. Η Daimler σπεύδει να διευκρινίσει ότι δεν παραποιεί τα στοιχεία για τα δικά της οχήματα.
Πτώση μεγαλύτερη του 8% κατέγραψαν οι μετοχές της
BMW, μετά από δημοσίευμα του περιοδικού Auto Bild σύμφωνα με το οποίο
οι εκπομπές ρύπων συγκεκριμένου μοντέλου αυτοκινήτου της εταιρείας στις
δοκιμές δρόμου ήταν πολύ μεγαλύτερες του επιτρεπόμενου.
Σύμφωνα με προδημοσίευση του σχετικού άρθρου, που δημοσιεύεται κανονικά αύριο Παρασκευή, το ντιζελοκίνητο X3 xDrive 20d SUV της BMW εξέπεμψε πάνω από 11 φορές περισσότερο οξείδιο του αζώτου από αυτό που επιτρέπουν οι κανόνες της ΕΕ, κατά τη διάρκεια δοκιμής δρόμου που διενήργησε το μη κερδοσκοπικός ερευνητικός οργανισμός Διεθνές Συμβούλιο Καθαρών Μεταφορών.
Το δημοσίευμα έρχεται λίγες ημέρες αφότου ξέσπασε το σκάνδαλο της Volkswagen, η οποία κατηγορήθηκε από την αμερικανική Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας (και παραδέχθηκε) ότι χρησιμοποίησε λογισμικό για να νοθεύσει τα αποτελέσματα δοκιμών εκπομπών ρύπων σε ντιζελοκίνητα αυτοκίνητά της που πωλήθηκαν στις ΗΠΑ.
Η BMW διέψευσε το δημοσίευμα, λέγοντας πως δεν έχει νοθεύσει τα αποτελέσματα των δοκιμών. «Στον όμιλο της BMW δεν υπάρχουν συγκεκριμένες δραστηριότητες ή τεχνολογικές προβλέψεις που επηρεάζουν τις εκπομπές ρύπων που καταγράφονται κατά τη διάρκεια των δοκιμών», ανέφερε εκπρόσωπος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Εν τω μεταξύ, σε ανακοίνωση προέβη και η Daimler, η οποία κατασκευάζει τα αυτοκίνητα Mercedes-Benz, λέγοντας πως δεν έχει παραποιήσει στοιχεία για τις εκπομπές ρύπων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων της, τονίζοντας πως δεν χρησιμοποιεί τις επωνομαζόμενες συσκευές «defeat» που χρησιμοποίησε η Volkswagen και πως συμμορφώνεται με τους κανόνες που ισχύουν σε όλον τον κόσμο για τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου.
Πάντως, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητά όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ να προχωρήσουν σε έρευνες, μετά το σκάνδαλο της VW, ενώ προτείνει νέα νομοθεσία για την αυστηροποίηση του καθεστώτος στις δοκιμές οχημάτων.
Σύμφωνα με προδημοσίευση του σχετικού άρθρου, που δημοσιεύεται κανονικά αύριο Παρασκευή, το ντιζελοκίνητο X3 xDrive 20d SUV της BMW εξέπεμψε πάνω από 11 φορές περισσότερο οξείδιο του αζώτου από αυτό που επιτρέπουν οι κανόνες της ΕΕ, κατά τη διάρκεια δοκιμής δρόμου που διενήργησε το μη κερδοσκοπικός ερευνητικός οργανισμός Διεθνές Συμβούλιο Καθαρών Μεταφορών.
Το δημοσίευμα έρχεται λίγες ημέρες αφότου ξέσπασε το σκάνδαλο της Volkswagen, η οποία κατηγορήθηκε από την αμερικανική Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας (και παραδέχθηκε) ότι χρησιμοποίησε λογισμικό για να νοθεύσει τα αποτελέσματα δοκιμών εκπομπών ρύπων σε ντιζελοκίνητα αυτοκίνητά της που πωλήθηκαν στις ΗΠΑ.
Η BMW διέψευσε το δημοσίευμα, λέγοντας πως δεν έχει νοθεύσει τα αποτελέσματα των δοκιμών. «Στον όμιλο της BMW δεν υπάρχουν συγκεκριμένες δραστηριότητες ή τεχνολογικές προβλέψεις που επηρεάζουν τις εκπομπές ρύπων που καταγράφονται κατά τη διάρκεια των δοκιμών», ανέφερε εκπρόσωπος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Εν τω μεταξύ, σε ανακοίνωση προέβη και η Daimler, η οποία κατασκευάζει τα αυτοκίνητα Mercedes-Benz, λέγοντας πως δεν έχει παραποιήσει στοιχεία για τις εκπομπές ρύπων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων της, τονίζοντας πως δεν χρησιμοποιεί τις επωνομαζόμενες συσκευές «defeat» που χρησιμοποίησε η Volkswagen και πως συμμορφώνεται με τους κανόνες που ισχύουν σε όλον τον κόσμο για τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου.
Πάντως, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητά όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ να προχωρήσουν σε έρευνες, μετά το σκάνδαλο της VW, ενώ προτείνει νέα νομοθεσία για την αυστηροποίηση του καθεστώτος στις δοκιμές οχημάτων.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
HELLAS 2 NEWS blogg