Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2015

Μεγάλο το κόστος για την Volkswagen



Δραστική μείωση της χρηματιστηριακής αξίας της κατά 23% υπέστη χθες η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen.


Αυτή η μείωση μεταφράζεται σε απώλειες κεφαλαιοποίησης 15,6 δισ. ευρώ. Αφορμή στάθηκε η παραδοχή ότι επί σειρά ετών εξαπατούσε τις αρμόδιες αμερικανικές αρχές στους ελέγχους εκπομπών ρύπων. Οι πιέσεις προς τον επικεφαλής της, Μάρτιν Βίντερκορν, είναι πολύ ισχυρές και αυτός καλείται να αποκαταστήσει την τρωθείσα φήμη της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας των Ηνωμένων Πολιτειών ανακοίνωσε ότι η Volkswagen (VW) είχε χρησιμοποιήσει λογισμικό στα μοντέλα VW και σε μοντέλα της θυγατρικής της Audi, το οποίο παραπλανούσε τους αρμόδιους υπαλλήλους της, όταν καταμετρούσαν τις τοξικές εκπομπές ρύπων. Υπό την προοπτική αυτή η εταιρεία ενδεχομένως να κληθεί να καταβάλει πρόστιμο έως και 18 δισ. δολαρίων.

Πρώτη φορά υπήρξαν αποδείξεις για αυξημένους ρύπους τον Σεπτέμβριο του 2014 στην Καλιφόρνια. Οι αρμόδιες αρχές της πολιτείας άρχισαν να διεξάγουν έρευνες και φέτος τον Ιούλιο ενημέρωσαν τη Volkswagen ότι τα οχήματά της εκπέμπουν ρύπους οι οποίοι υπερβαίνουν τα προβλεπόμενα όρια. Στις 3 Σεπτεμβρίου η γερμανική εταιρεία παραδέχθηκε πως χρησιμοποιούσε το λογισμικό των οχημάτων της για να παρακάμπτει τους κανόνες. Στην αμερικανική αγορά, οι πωλήσεις των μοντέλων με το εμπορικό σήμα της VW δεν πηγαίνουν καλά και πέρυσι σημείωσαν πτώση 10%. Εως το 2018 η γερμανική εταιρεία επιδιώκει σχεδόν διπλασιασμό πωλήσεων στο 1 εκατομμύριο για τα μοντέλα VW και Audi.

Πλήγμα

Από πλευράς γερμανικής κυβέρνησης, ο υπουργός Οικονομίας Ζίγκμαρ Γκάμπριελ εξέφρασε την ανησυχία του για τον αντίκτυπο αυτής της «κακής υπόθεσης» στον ζωτικής σημασίας κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αργά χθες είχαν συνάντηση ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας Αλεξάντερ Ντόμπριντ με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Volkswagen, Μάρτιν Βίντερκορν. Πάντως, η γερμανική κυβέρνηση αναμένεται να διεξαγάγει ελέγχους, προκειμένου να διαπιστώσει εάν η εταιρεία προέβη σε χειραγώγηση στοιχείων και στη Γερμανία και την λοιπή Ευρώπη.

Οι αναλυτές του κλάδου προειδοποιούν ότι το πλήγμα που δέχθηκε η αυτοκινητοβιομηχανία είναι σοβαρότατο, ειδικά αυτή την περίοδο, κατά την οποία εξέρχεται σταδιακά από μια καταστροφική μάχη ηγεσίας. Εν τω μεταξύ, το σκάνδαλο των εκπομπών επιδεινώνει τις προκλήσεις της Volkswagen στις ΗΠΑ, μια αγορά στην οποία οι επιδόσεις της υστερούν.

Τα ψευδή στοιχεία καυσαερίων αφορούν σχεδόν μισό εκατομμύριο οχημάτων, ενώ σε εγρήγορση βρίσκεται και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία θεωρεί πολύ σοβαρή την υπόθεση αυτή. Πέραν του χρηματικού προστίμου, το οποίο θα κληθεί να καταβάλει η Volkswagen, δεν αποκλείεται να αναζητηθούν και ποινικές ευθύνες.

Αξίζει στο σημείο αυτό να αναφερθεί πως ο Μάρτιν Βίντερκορν, ο επικεφαλής της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, είχε πρόσφατα δεχθεί την επίθεση του μέχρι πρότινος στενού συνεργάτη του και προέδρου της VW, Φέρντιναντ Πίεχ. Ο κ. Βίντερκορν ηγείται της εταιρείας την περίοδο 2007-2015. Σε αυτήν εντάσσεται και η εξαετία παραβιάσεων των κανόνων εκπομπών ρύπων από τη VW.




Άρθρο στην έντυπη έκδοση της "Καθημερινής"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
HELLAS 2 NEWS blogg