Τρίτη 22 Δεκεμβρίου 2015

Τα δέκα ακριβότερα αυτοκίνητα σε δημοπρασίες

Τα δέκα ακριβότερα αυτοκίνητα που άλλαξαν χέρια σε δημοπρασία
(Φωτογραφία:  Auto Express )

 Πριν λίγες ημέρες βγήκε στο «σφυρί» από τον οίκο Sotheby’s στην Νέα Υόρκη η Ferrari 290 MM...

... η οποία κατασκευάστηκε το 1956 για να συμμετάσχει στο θρυλικό Mille Miglia με οδηγό το Juan Manuel Fangio, αλλάζοντας τελικά χέρια για λίγο πάνω από 28 εκατομμύρια δολάρια (25,52 εκ. ευρώ).

Όσο εξωφρενική και αν ακούγεται η παραπάνω τιμή για την οποία τελικά πουλήθηκε το ακριβοθώρητο αγωνιστικό τετράτροχο του Maranello, ιστορικά είναι μόλις το τρίτο ακριβότερο μεταξύ των αυτοκινήτων που έχουν πουληθεί σε δημοπρασίες με «εξακριβωμένη» τιμή μιας και υπάρχουν και ορισμένα αντίστοιχου βεληνεκούς αυτοκίνητα που έχουν αλλάξει χέρια για περισσότερα χρήματα χωρίς όμως ποτέ αυτό να επιβεβαιωθεί επισήμως.

Σε αυτήν την κατηγορία ανήκει μια Ferrari 250 GTO η οποία φέρεται να πωλήθηκε το 2013 για 32 εκατομμύρια στερλίνες (περίπου 43 εκατομμύρια ευρώ) αλλά και μια Bugatti Type-57 SC Atlantic του 1936 η οποία φέρεται να πουλήθηκε σε ιδιωτική πώληση το 2010 για ένα ποσό μεταξύ 30 και 40 εκ. δολαρίων.

Όπως και να έχει με τα σπάνια τετράτροχα που άλλαξαν χέρια σε ιδιωτικές πωλήσεις μεταξύ συλλεκτών για δυσθεώρητα ποσά, επισήμως τη δεκάδα με τα ακριβότερα αυτοκίνητα στην ιστορία της αυτοκίνησης που πουλήθηκαν σε δημοπρασίες δείχνει να μονοπωλεί η Ferrari και έχει –αντιστρόφως- ως εξής…

10. Ferrari 250 GT Berlinetta Speciale του 1962


Στη δέκατη θέση βρίσκεται μια Ferrari 250 GT Berlinetta Speciale του 1962, σχεδιασμένη από τον Giugiaro και η οποία έχει βραβευθεί αρκετές φορές σε Concours D’Elegance παραμένοντας στη συλλογή Lorenzo Zabrano για περίπου 30 χρόνια. Το 2015 δημοπρατήθηκε στην καλιφορνέζικη διοργάνωση του Pebble Beach προς 16,5 εκατομμύρια δολάρια (15,04 εκ. ευρώ) από τον οίκο δημοπρασιών με εξειδίκευση στα ιστορικά αυτοκίνητα, Gooding & Company.

9. Ferrari 250 GT SWB California Spider του 1961



Στο Νο 9 συναντάμε μια ακόμα Ferrari 250 GT, αυτή την φορά ανοιχτή η οποία αποτελεί μία από τις μόλις 37 που κατασκευάστηκαν συνολικά από το είδος της το οποίο έχει κοντό μεταξόνιο και φέρει την υπογραφή του Scaglietti, ενώ θεωρείται ιδιαίτερα σπάνια χάρη σε μια λίγο διαφορετική σχεδιαστική προσέγγιση στα φωτιστικά σώματα. Η 250 GT SWB California Spider του 1961 παρέμεινε στον «αρχικό» ιδιοκτήτη της μέχρι το 2015 οπότε πωλήθηκε στη δημοπρασία του Pebble Beach προς 16,83 εκ. δολάρια (15,34 εκ. ευρώ) από τον οίκο Gooding & Company.

8. Ferrari 250 LM του 1964



Στην όγδοη θέση βρίσκεται και πάλι ένα τετράτροχο της ιταλικής φίρμας και συγκεκριμένα ένα από τα καλύτερα και πιο καλοδιατηρημένα δείγματα των πρώτων κεντρομήχανων Ferrari. Η Ferrari 250 LM του 1964 ανήκε αρχικά στην οικογένεια βρετανών βιομηχάνων σοκολάτας Fry και ήταν το υπ’ αριθμόν 23 αντίτυπο από τα συνολικά 32 αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν από το είδος της. Η 250 LM συμμετείχε σε αγώνες ιστορικών αυτοκινήτων μέχρι το 1984 ενώ η τελευταία φορά που άλλαξε χέρια ήταν μόλις φέτος οπότε πωλήθηκε σε δημοπρασία του RM Auctions στη Νέα Υόρκη προς 17,6 εκατομμύρια δολάρια (16,04 εκ. ευρώ).

7. Ferrari 375-Plus Spider Competizione του 1954



Στο Νο7 βρίσκεται μια ακόμα Ferrari, η 375-Plus Spider Competizione η οποία κατασκευάστηκε για τις αγωνιστικές ανάγκες της εργοστασιακής ομάδας Ferrari σε διάφορες διοργανώσεις αγώνων αντοχής και η οποία εξοπλίζεται με κινητήρα V12 4,9 λίτρων τοποθετημένο μπροστά. Όσο για τις επιτυχίες της, κατάφερε να έρθει δεύτερη στο κληροτράχηλο Mille Miglia το 1954 με τον Umberto Maglioli στην θέση του οδηγoύ. Δημοπρατήθηκε το 2014 από τον οίκο Bonhams, στη δημοπρασία που πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood για 18,4 εκ. δολάρια (16,77 εκ. ευρώ).

6. Ferrari 250 GT SWB California Spider



Με μικρή διαφορά στην τιμή πώλησης από την 375-Plus Spider Competizione, την θέση Νο 6 καταλαμβάνει μια ακόμα Ferrari 250 GT SWB California Spider. H συγκεκριμένη ιταλίδα βρέθηκε πεταμένη σε έναν γαλλικό αχυρώνα και παρόλο που αρχικά προοριζόταν να εκτεθεί από τον ιδιοκτήτη –του αχυρώνα- Robert Baillon μαζί με τα άλλα περίπου 100 ιστορικά αυτοκίνητα που βρέθηκαν εκεί, τελικά δημοπρατήθηκε μαζί με 59 εξ αυτών το 2015 στο Παρίσι από τον οίκο Arcturial. H τιμή της έφτασε τα 18,5 εκατομμύρια δολάρια (18,8 εκ. ευρώ) εκτινάσσοντας το συνολικό ποσό που συγκεντρώθηκε από τη συγκεκριμένη συλλογή αυτοκινήτων που δημοπρατήθηκαν μαζικά προς 28 εκατομμύρια δολάρια.

5. Ferrari 275 GTB/C Speciale by Scaglietti του 1964



Στην πέμπτη θέση βρίσκεται κάτι ακόμα σπανιότερο από τη διάσημη Ferrari 250 GTO καθώς πρόκειται για την μία εκ των μόλις τριών 275 GTB/C Speciale που κατασκευάστηκαν ποτέ από το Maranello μεταξύ 1964 και 1965 στο πλαίσιο της συμμετοχής της αγωνιστικής 275 GTB στο Le Mans. Η αγωνιστική 275 GTB ουσιαστικά σχεδιάστηκε για να αντιμετωπίσει τα Ford GT40 και την Shelby Cobra Daytona στον σκληροτράχηλο αγώνα αντοχής του 1956 και ήταν η πρώτη Ferrari που διέθετε ανεξάρτητη ανάρτηση πίσω. Στην ιστορία της φίρμας αποτελεί ουσιαστικά την συνέχεια της σειράς των κάτι παραπάνω από επιτυχημένων 250 GTO.

Με αμάξωμα κατασκευασμένο από αλουμίνιο ελαφρύτερο πλαίσιο και ένα αναβαθμισμένο V12 κινητήρα o οποίος απέδιδε 70 ίππους επιπλέον και ήταν τοποθετημένος χαμηλότερα, η 275 GTB/C Speciale ήταν ελαφρύτερη και ταχύτερη από την «street-legal» 275 GTB ενώ σε ό,τι αφορά το αντίτυπο που δημοπρατήθηκε για 26,4 εκατομμύρια δολάρια (24,07 εκ. ευρώ) από την RM Auctions το 2014 δεν είχε «εμπλοκή» στο Le Mans. Για την ιστορία ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι το ένα από τα άλλα δύο αυτοκίνητα που συμμετείχαν στο Le Mans το 1965 κατέλαβε την τρίτη θέση στην τελική κατάταξη.

4. Ferrari 275 GTB/4 NART Spider



Στην 4η θέση συναντάμε την πλήρως ανακατασκευασμένη Ferrari 275 GTB/4 NART Spider και συγκεκριμένα ένα από τα συνολικά 10 αντίτυπα που κατασκευάστηκαν ποτέ. Εκτός από την σπανιότητα και τις τεχνολογικές προδιαγραφές της, όταν πουλήθηκε σε δημοπρασία το 2013 για 27,5 εκατομμύρια δολάρια (25,07 εκ. ευρώ) συνοδευόταν από την πλήρη ιστορία της η οποία περιελάμβανε και την κινηματογραφική καταξίωση καθώς βρέθηκε στο πλευρό του Steve McQueen στην ταινία «Υπόθεση Thomas Crown».

Όσο για τον ιστορία του πώς προέκυψε το ανοιχτό μοντέλο, ουσιαστικά επρόκειτο για μια ιδέα του Luigi Chinetti ο οποίος αναγνωρίζοντας την απήχηση που έχουν τα ανοιχτά αυτοκίνητα στην αμερικανική αγορά ζήτησε από τον Enzo Ferrari να κατασκευάσει μια ανοιχτή εκδοχή της 275 GTB. Το αποτέλεσμα φέρει τα διακριτικά της θρυλικής NART τα οποία αντιστοιχούν στο North American Racing Team που μεσουράνησε στον αμερικανικό μηχανοκίνητο αθλητισμό και όχι μόνο καθώς συμμετείχε τόσο στην F1 όσο και στην Formula Junior.

3. Ferrari 250 MM του 1956



Την 3η θέση από τις 11 Δεκεμβρίου οπότε και δημοπρατήθηκε από τον οίκο Sοtheby’s στην Νέα Υόρκη για 28,05 εκ. δολάρια (25,52 εκ. ευρώ) καταλαμβάνει η Ferrari 250 MM που σχεδιάστηκε για το Mille Miglia του 1956 και τον Juan Manuel Fangio. Η αγωνιστική 250 ΜΜ είναι ένα από τα συνολικά τέσσερα αντίτυπα που έχουν απομείνει και εκτός από τον Juan Manuel Fangio την έχουν οδηγήσει επίσης σε αγώνες –και νίκες- οι Alfonso de Portago και Wolfgang von Trips. Η τιμή στην οποία δημοπρατήθηκε αν και δεν κατάφερε να την αναδείξει ως το ακριβότερο αυτοκίνητο όλων των εποχών της εξασφαλίζει σίγουρα τον τίτλο του ακριβότερου αυτοκινήτου που άλλαξε χέρια σε δημοπρασία μέσα στο 2015.

2. Mercedes-Benz W 196 1954



Στο Νο2 έρχεται η έκπληξη μιας και το δεύτερο κατά σειρά ακριβότερο τετράτροχο που έχει πουληθεί ποτέ σε δημοπρασία δεν είναι ακόμα μια Ferrari, αλλά μια Mercedes και συγκεκριμένα η αγωνιστική W 196 με την οποία ο Juan Manuel Fangio και η Mercedes κατέκτησαν τα πρωταθλήματα F1 το 1954 και το 1955. Η ιστορία που τη συνοδεύει διαδραμάτισε σίγουρα κάποιο ρόλο στην τιμή της η οποία έφτασε τα 29,6 εκατομμύρια δολάρια (26,9 εκ. ευρώ). Η Mercedes-Benz W196 δημοπρατήθηκε το 2013 από τον οίκο Bonhams στο πλαίσιο του φεστιβάλ ταχύτητας του Goodwood.

1. Ferrari 250 GTO Berlinetta του 1963



Στην κορυφή των τετράτροχων που άλλαξαν χέρια σε δημοπρασία για το υψηλότερο “ever” τίμημα βρίσκεται η Ferrari 250 GTO Berlinetta η οποία και κατασκευάστηκε το 1962 προκειμένου να συμμετάσχει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα GT της FIA όπου και νίκησε τόσο το 1963 όσο και την επόμενη χρονιά. Για την ιστορία, το Maranello κατασκεύασε μόλις 39 αντίτυπα ενώ η συγκεκριμένη η οποία δημοπρατήθηκε από τον οίκο Bonhams το 2014 έναντι 38,11 εκατομμυρίων δολαρίων (34,7 εκ. ευρώ) είναι από τις πιο καλοδιατηρημένες αλλά και με τα περισσότερα αγωνιστικά χιλιόμετρα. 



Πηγή:  http://auto.in.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
HELLAS 2 NEWS blogg