Παράλληλα η κυβέρνηση φαίνεται, τελικά, να υποχωρεί στο θέμα του ΣΔΙΤ απορριμμάτων της Πελοποννήσου, ξεκινώντας διαπραγματεύσεις με τον ιδιώτη για την αλλαγή κάποιων από τους όρους του διαγωνισμού, όπως την ελάχιστη εγγυημένη ποσότητα απορριμμάτων και τη χρονική διάρκεια της σύμβασης. Συγκεκριμένα:
• Βιολογικός Ραφήνας - Αρτέμιδας. Η διυπουργική αποφάσισε να απορρίψει την πρόταση των δήμων Σπάτων - Αρτέμιδας και Ραφήνας - Πικερμίου για κατασκευή βιολογικού καθαρισμού στη θέση Λακαθέλα- Κήπι, καθώς είναι απαγορευτική η εγγύτητα του χώρου με τον αρχαιολογικό χώρο Βραυρώνας. Δεδομένης της πολυετούς εκκρεμότητας του ζητήματος (και της πιθανότητας να χαθούν οι πόροι και του νέου ΕΣΠΑ, αν η συζήτηση για τη χωροθέτηση συνεχιστεί εσαεί), η διυπουργική αποφάσισε να προχωρήσει το έργο με τη θέση που είχε ήδη προ ετών προεγκρίνει: το Πλατύ Χωράφι, επίσης στον Δήμο Σπάτων. Σύμφωνα με πληροφορίες, αποφασίστηκε να ζητηθεί η συναίνεση των δήμων και, αν αυτή δεν εξασφαλιστεί, η χωροθέτηση να προχωρήσει με νομοθετική ρύθμιση ως ύστατο μέσο προώθησης της τόσο αναγκαίας υποδομής.
• ΣΔΙΤ Πελοποννήσου. Μετά την εξαίρεση του ΣΔΙΤ Δυτικής Μακεδονίας και τη διαφαινόμενη έγκριση του ΣΔΙΤ Ηπείρου, τελικά ανοίγει η συζήτηση για το πιο εμβληματικό, λόγω των ισχυρών αντιδράσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος, έργο διαχείρισης απορριμμάτων, αυτό της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Οπως προκύπτει, εδώ και μία εβδομάδα βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις ανάμεσα στον ιδιώτη (ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή) που αναδείχθηκε από τον διαγωνισμό και στο υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, με τη συμμετοχή του ίδιου του υπουργού, Γιώργου Σταθάκη.
Στόχος είναι η αλλαγή κάποιων εκ των όρων της σύμβασης, ώστε να καταστεί δυνατή η υπογραφή της. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», αρχικά από πλευράς της κυβέρνησης είχε ζητηθεί μόνο η μείωση της ελάχιστης εγγυημένης ποσότητας απορριμμάτων (ήταν 150.000 τόνοι ετησίως) και της διάρκειας της σύμβασης (28 χρόνια).
Ωστόσο το προηγούμενο διήμερο οι απαιτήσεις του Δημοσίου αυξήθηκαν, περιλαμβάνοντας και άλλα ζητήματα, όπως το gate fee (το κόστος ανά τόνο για τους δήμους) και το πλήθος των εργοστασίων.
Σημειώνεται ότι οι αιτούμενες αλλαγές θα κατατεθούν εγγράφως στον ιδιώτη την επόμενη εβδομάδα και, όπως ρητά αναφέρθηκε, δεν θα μεταβάλλουν τους όρους της σύμβασης, προκειμένου να μη δημιουργηθεί νομικό πρόβλημα που θα μπορούσε να οδηγήσει στην ακύρωση του διαγωνισμού (η λύση θα προωθηθεί ως «βελτιωμένη προσφορά» του ιδιώτη).
Η κυβέρνηση επιθυμεί το ζήτημα να έχει κλείσει μέχρι το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου. Τα ΣΔΙΤ Ηπείρου και Ηλείας θα συζητηθούν στην επόμενη συνάντηση.
• Οδικές παραχωρήσεις. Βασικό θέμα ήταν το πώς θα καταστεί εφικτό η Νέα Οδός και η Ολυμπία Οδός να ολοκληρώσουν τα έργα τον Μάρτιο του 2017 (οι άλλοι τρεις παραχωρησιούχοι θα τελειώσουν το φθινόπωρο του 2016). Αποφασίστηκε να παρέμβει ο υπουργός Δικαιοσύνης, ώστε να λυθεί άμεσα το ζήτημα των λιγοστών αλλά «κρίσιμων» απαλλοτριώσεων που βρίσκονται σε εκκρεμότητα, ακόμα και μέσω νομοθετικής ρύθμισης.
Η επόμενη συνάντηση της διυπουργικής θα γίνει στα μέσα Ιανουαρίου.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
HELLAS 2 NEWS blogg