Τετάρτη 4 Μαΐου 2016

Έρχεται στην Αθήνα ο Πούτιν στις 28 Μαΐου

Στις 28 Μαΐου πρόκειται να επισκεφθεί την Αθήνα ο ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν και στις βαλίτσες του θα μεταφέρει νέα πρόταση για την μεταφορά των ποσοτήτων αερίου της Gazprom στην ΕΕ, μέσω του σχεδιαζόμενου ελληνοϊταλικού αγωγού.

Λίγες μέρες νωρίτερα, στις 17 Μαΐου, θα έχει πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη η τελετή εγκαινίων για την έναρξη της κατασκευής του αγωγού ΤΑΡ για τη μεταφορά του αζέρικου φυσικού αερίου.

Σύμφωνα με το Έθνος, η επίσκεψη του Ρώσου προέδρου δεν είναι καθόλου άσχετη με τα εγκαίνια του TAP.

Με αφορμή το μνημόνιο που υπέγραψαν πριν από περίπου δύο μήνες η ΔΕΠΑ, η Edison και η Gazprom για την αναβίωση του ελληνοϊταλικού αγωγού, αλλά και την αρνητική τροπή των σχέσεων της Ρωσίας με την Τουρκία, επιδιώκεται να παρουσιαστεί κόντρα στον TAP εναλλακτικός δρόμος μεταφοράς ρωσικού φυσικού αερίου στην ΕΕ, με αγωγό που θα ξεκινά από τη Βουλγαρία και θα διασχίζει την Ελλάδα και την Ιταλία.

Για τον ελληνοϊταλικό αγωγό, αν και είχε χαρακτηριστεί πριν από χρόνια από την Κομισιόν ως έργο κοινού ενδιαφέροντος, η εμπλοκή της ρωσικής Gazprom προκαλεί έντονους προβληματισμούς στους ευρωπαϊκούς και τους αμερικανικούς κόλπους.

Επιδίωξη της ελληνικής κυβέρνησης είναι, τηρώντας τις απαραίτητες ισορροπίες, να καρπωθεί όσο περισσότερα οφέλη μπορεί από την υλοποίηση όλων των επενδύσεων.

Εν τω μεταξύ, ρωσικές εταιρείες όπως η Rosneft και η Gazprom φέρονται να ενδιαφέρονται για συνεργασία με ελληνικές επιχειρήσεις. Η πρώτη με τα Ελληνικά Πετρέλαια (εμπορική συνεργασία) και η δεύτερη για συμμετοχή σε κοινοπρακτικό σχήμα με τη ΔΕΗ για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. 
 Παράλληλα, η επίσκεψη Πούτιν σηματοδοτεί και το ενδιαφέρον των Ρώσων για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους.

Στο παιχνίδι της διεκδίκησής τους εισήλθαν ξανά οι κρατικοί σιδηρόδρομοι της Ρωσίας, με τη Μόσχα να δηλώνει παρούσα στον νέο διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Οι Ρώσοι βρίσκονται επίσης στη λίστα των υποψήφιων επενδυτών για την πώληση της ROSCO (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού) αλλά και του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.












πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
HELLAS 2 NEWS blogg