Ο δυνατός άνεμος αποτελεί ένα ακόμη από τα καιρικά στοιχεία που δε συμμαχούν με τους μοτοσικλετιστές και έχει την ιδιαιτερότητα ότι μπορεί να αποδειχθεί από απλά ενοχλητικός έως επικίνδυνος...
Όσοι έχουν οδηγήσει σε δυνατό άνεμο, γνωρίζουν πολύ καλά πως η σταθερότητα της μοτοσικλέτας επηρεάζεται σημαντικά. Ειδικά όταν η μοτοσικλέτα είναι ελαφριά ή το κέντρο βάρους της βρίσκεται σχετικά ψηλά, οι ριπές του ανέμου μπορούν να επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό την ευθυβολία και κατά συνέπεια την οδική συμπεριφορά της.
Αυτό που έχει να κάνει ο αναβάτης είναι να φροντίσει να είναι προετοιμασμένος για οτιδήποτε του συμβεί και να αποφύγει τις κακοτοπιές.
Ακόμη κι όταν κινείστε με λίγα χιλιόμετρα, έχετε κλειστή τη ζελατίνα του κράνους, διαφορετικά τα μάτια σας κινδυνεύουν να γεμίσουν με σκουπιδάκια και σκόνη, μειώνοντας σημαντικά την ορατότητά και την προσοχή σας στον δρόμο.
Τα ρούχα σας δεν πρέπει να είναι φαρδιά, ειδικά σε μέρα με δυνατό αέρα, καθώς θα «πεταρίζουν» συνεχώς και θα επηρεάζουν αρνητικά τη συγκέντρωσή σας στην οδήγηση.
Καλό είναι επίσης, να μην αφήνετε κορδόνια, ιμάντες κτλ. από τα ρούχα σας ή τις τσάντες σας να κινούνται ελεύθερα, καθώς θα σας τιμωρήσουν με άφθονο… μαστίγωμα!
Δείξτε ιδιαίτερη προσοχή, όταν κινείστε με δίκυκλο που διαθέτει μεγάλες επιφάνειες, όπως, για παράδειγμα, scooter. Οι ριπές του ανέμου θα επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό τη σταθερότητά του.
Το ίδιο ισχύει σε περίπτωση που η μοτοσικλέτα σας φέρει βαλίτσες ή top case. Καλό είναι να τα αφαιρέσετε, ειδικά αν δεν πρόκειται να τα χρησιμοποιήσετε. Με αυτόν τον τρόπο ενισχύετε σημαντικά τη σταθερότητα της μοτοσικλέτας, ειδικά ενάντια στις διαγώνιες και πλάγιες ριπές του ανέμου.
Τα δέντρα και οι ψηλοί θάμνοι που βρίσκονται μερικές εκατοντάδες μέτρα μπροστά από εσάς, στην άκρη ή τη μέση του δρόμου (σε κάποιο στηθαίο) μπορούν να σας δώσουν μια πολύ καλή εικόνα για την ένταση αλλά και την κατεύθυνση του αέρα σε εκείνο το σημείο. «Συμβουλευτείτε» τα και προετοιμαστείτε ανάλογα καθώς πλησιάζετε.
Σε περίπτωση που προσπερνάτε φορτηγό ή λεωφορείο, προσπαθήστε να υπολογίστε τα ρεύματα αέρα, τα οποία αρχικά θα σας τραβήξουν προς το μέρος του και έπειτα θα σας διώξουν. Αν και συνήθως είναι απόλυτα ελεγχόμενα, σε κακοκαιρία πρέπει να πραγματοποιείτε αυτές τις προσπεράσεις με ιδιαίτερη προσοχή, καθώς τα ρεύματα του αέρα είναι αρκετά πιο ισχυρά και μερικές φορές απρόβλεπτα.
Διατηρήστε τις στροφές του κινητήρα ψηλότερα από το συνηθισμένο, ώστε να εκμεταλλευτείτε το γυροσκοπικό φαινόμενο που δημιουργείται από τους άξονες του. Έτσι βελτιώνετε τη σταθερότητα της μοτοσικλέτας σας.
Έχετε υπόψη σας, είτε κινείστε στην πόλη είτε έξω από αυτή, πως ένα άνοιγμα (μεταξύ κτιρίων ή γενικότερα φυσικών εμποδίων) μπορεί να σημαίνει και μια γενναιόδωρη ριπή αέρα, οπότε φροντίστε να είστε προετοιμασμένοι.
Αφήσαμε την πιο σημαντική, ίσως, συμβουλή, τελευταία, η οποία και έχει να κάνει με το κράτημα του τιμονιού.
Όπως και τις ημέρες που δεν έχει αέρα, έτσι και τώρα (ειδικά τώρα) είναι πολύ σημαντικό να μην «κλειδώνετε» τους αγκώνες σας και να μην στηρίζεστε στο τιμόνι ή να «κρατιέστε» από αυτό, αλλά απλά να το «κρατάτε». Σφίξτε με τα πόδια σας το ρεζερβουάρ, «ενεργοποιήστε» τον κορμό σας και προσπαθήστε να αποφορτίσετε το τιμόνι όσο περισσότερο μπορείτε.
Στα on-off, για παράδειγμα, αυτό είναι εύκολο, καθώς η στάση του σώματος είναι όρθια, ενώ στις sport μοτοσικλέτες που έχουν πιο σκυφτή-επιθετική θέση οδήγησης θέλει προσπάθεια. Έτσι σε ξαφνική δυνατή ριπή ανέμου η δύναμη δεν θα περάσει από τα χέρια στο τιμόνι και ως αποτέλεσμα η μοτοσικλέτα δεν θα αλλάξει κατεύθυνση.
ΠΗΓΗ: mototriti.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
HELLAS 2 NEWS blogg