Πληροφορίες αναφέρουν ότι η αεροπορική εταιρεία αποφάσισε να συμμετάσχει στη διαδικασία, καθώς δεν έχει τον παραμικρό δεσμευτικό χαρακτήρα, ενώ, όπως σημειώνουν στελέχη της, «δεν έχουμε κανέναν λόγο να μείνουμε εκτός της διαδικασίας». Χθες το απόγευμα έληξε η προθεσμία της κυπριακής κυβέρνησης, η οποία είχε απευθύνει ανοιχτή πρόσκληση σε στρατηγικούς ή οικονομικούς επενδυτές να υποβάλουν αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την απόκτηση είτε των μετοχών είτε σημαντικών περιουσιακών στοιχείων του αερομεταφορέα.
Η διαδικασία βρίσκεται ακόμα σε θεωρητικό επίπεδο, χωρίς να υπάρχει σαφές σχέδιο αποκρατικοποίησης του αερομεταφορέα, με αποτέλεσμα οι εταιρείες που δήλωσαν συμμετοχή κατά τη χθεσινή καταληκτική ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος να αναμένουν επί της ουσίας να ενημερωθούν για επιπλέον λεπτομέρειες. «Θα παρακολουθήσουμε την εξέλιξη της διαδικασίας, τις προθέσεις της Κυπριακής Δημοκρατίας και θα αποφασίσουμε στην πράξη εάν μας ενδιαφέρει πραγματικά η επένδυση στις Κυπριακές Αερογραμμές. Στην παρούσα φάση δεν έχουμε ακόμα γνώση του αντικειμένου που προτίθεται να πωλήσει η Κυπριακή Δημοκρατία, ούτε τους όρους, ούτε γνωρίζουμε εάν μας ενδιαφέρει ή όχι», δήλωσε στην «Κ» στέλεχος της Aegean Airlines. Χαρακτηριστική μάλιστα είναι η ανακοίνωση που εξέδωσε η Aegean, στην οποία αναφέρει ότι «ανάλογα με τη διαδικασία που θα ορίσει η Κυπριακή Δημοκρατία και μετά την αξιολόγηση των δεδομένων που θα προκύψουν, θα καταλήξει στα όποια πιθανά επόμενα βήματα».
Την ίδια στιγμή, κύκλοι της αγοράς εκτιμούν ότι η ευρωπαϊκή πίεση που δέχεται η κυπριακή πλευρά λόγω της οικονομικής ενίσχυσης που έλαβε για την εξυγίανση της εταιρείας, επίσπευσε τη διαδικασία προκήρυξης του διαγωνισμού, προκειμένου να επιδείξει το κυπριακό Δημόσιο ότι προχωρά με ταχείς ρυθμούς προς την επίλυση του ζητήματος.
Μία ημέρα νωρίτερα, διά στόματος του επικεφαλής της ιρλανδικής Ryanair, είχε εκφραστεί δημόσια η πρόθεση της χαμηλού κόστους εταιρείας να συμμετάσχει στη διαδικασία για τις Κυπριακές Αερογραμμές. Ο Μάικλ Ο’Λίρι έσπευσε να διευκρινίσει ότι πρόκειται για αρχικό στάδιο, το οποίο δεν δεσμεύει την εταιρεία σε κανένα επίπεδο, ωστόσο κατέστησε σαφές με αυτόν τον τρόπο ότι επιδιώκει να ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία της στην ευρωπαϊκή αεροπορική αγορά.
Ο εκκεντρικός επικεφαλής της ιρλανδικής εταιρείας δήλωσε παράλληλα ότι τα υψηλά τέλη των κυπριακών αεροδρομίων αποτελούν αποτρεπτικό παράγοντα, αφήνοντας και πάλι έμμεσες αιχμές για το κόστος χρήσης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών. «Θα θέλαμε να αναπτυχθούμε περισσότερο, αλλά το εμπόδιο είναι τα υψηλά κόστη», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ο’Λίρι.Η «αερομαχία» για την απόκτηση των Κυπριακών Αερογραμμών αναμένεται να συγκεντρώσει μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς πολλές είναι οι εταιρείες εκτός Ε.Ε. που έχουν δηλώσει πρόθεση συμμετοχής στη διαδικασία. Δέλεαρ για τις εταιρείες τρίτων χωρών είναι τα ευρωπαϊκά slots (χρονοθυρίδες) και η δυνατότητα εκτέλεσης πτήσεων σε μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια. Προκαταρκτικό ενδιαφέρον φέρονται να έχουν επιδείξει, σύμφωνα με πληροφορίες, αεροπορικές εταιρείες από τη Ρωσία, τον Λίβανο, το Ισραήλ (Arkia), τον Αραβικό Κόλπο αλλά και την Κίνα.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
HELLAS 2 NEWS blogg