Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2014

Σαλπάρουν σύντομα τα υποβρύχιά μας

http://www.paraskhnio.gr/wp-content/uploads/2014/10/ypovrixio.jpg

Επιτυχώς πέρασε όλες τις εν καταδύσει δοκιμασίες το υπερσύγχρονο υποβρύχιο «Πιπίνος» (S 121), τύπου 214, το οποίο  είναι της ίδιας ακριβώς τεχνολογίας με τον «Παπανικολή», σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες από το Πεντάγωνο.


Τον ίδιο ενθουσιασμό έχει προκαλέσει  στους αξιωματικούς του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού και  η συμπεριφορά του υποβρυχίου «Ωκεανός» που τον τελευταίο καιρό υποβάλλεται επίσης  σε δύσκολα τεστ κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.

Σε λίγο καιρό αναμένεται να ενταχθούν στο στόλο και να κυριαρχούν στο Αιγαίο προκαλώντας ιδρώτα στο πλήρωμα οποιουδήποτε εχθρικού σκάφους επιφανείας αμφισβητήσει τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας.

Η Τουρκία δεν διαθέτει ούτε μπορεί να έχει τόσο σύγχρονα υποβρύχια τα επόμενα χρόνια και γνωρίζει πολύ καλά τα επιχειρησιακά πλεονεκτήματα που αποκτά η χώρα μας!

Το «Πιπίνος» και το  «Ωκεανός» διαθέτουν εν αερόβια πρόωση, η οποία  τους επιτρέπει να παραμένουν για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα κάτω από το «βάθος περισκοπίου» καθώς διαθέτουν επάρκεια οξυγόνου και ενέργειας για να επιχειρούν και να εξαφανίζονται σιωπηρά αν κριθεί σκόπιμο από ένα περιβάλλον που θα δρουν εχθρικές δυνάμεις.



Το «Πιπίνος» διαθέτει  υπερσύγχρονα οπλικά συστήματα , ελάχιστη ακουστική υπογραφή, μπορεί να πλήξει μέχρι και εναέριο στόχο εν καταδύσει (με το ανάλογο πυραυλικό σύστημα που θα εφοδιαστεί στο μέλλον) ενώ τα «κατασκευαστικά γονίδια» που έχει,  του επιτρέπουν να στήνει «καρτέρι» και να κλείνει με τα φονικά του όπλα , σημαντικά  περάσματα στο Αιγαίο. Ξεχωρίζει για τα συστήματα με το οποίο είναι εφοδιασμένο το Κέντρο Πληροφοριών Μάχης και για τους μηχανισμούς τηλεπικοινωνιών που διαθέτει το υποβρύχιο. Οι επιδόσεις του είναι εντυπωσιακές.

Και όλα αυτά  ενώ λίγους μήνες πριν σκούριαζε κυριολεκτικά στις εγκαταστάσεις των Ελληνικών Ναυπηγείων Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ) με τον ιδιοκτήτη τους Ι. Σάφα να απαιτεί μόνο για να θέσει εκ νέου σε λειτουργία τα ΕΝΑΕ 30 εκ. ευρώ. Για την ιστορία να θυμίσουμε ότι ξαναζωντάνεψαν τα ΕΝΑΕ μόνο με 500.000 ευρώ. 

Ταυτόχρονα ο Ι. Σάφα  διεκδικούσε  εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για να μας δώσει έστω και το ένα από τα τέσσερα υποβρύχια, αν και η Ελλάδα έχει καταβάλλει έως σήμερα μόνο στους Γερμανούς κατασκευαστές πάνω από 2,3 δις ευρω.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες από ανώτατους αξιωματούχους του ΓΕΝ το «Πιπίνος» υποβλήθηκε σε πολύ σκληρές δοκιμασίες εν καταδύσει και σε όλες αρίστευσε. Επίσης διαπιστώθηκε για ακόμη μία φορά ότι και οι μπαταρίες του είναι σε πάρα πολύ καλή κατάσταση. Εκτιμάται ότι τους επόμενους μήνες θα ενταχθεί και επίσημα στο στόλο του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού που εορτάζει κιόλας σήμερα και να του δοθεί το «πράσινο φως» για την ανάληψη επιχειρήσεων στο Αιγαίο. Ήδη το πλήρωμα που το επανδρώνει έχει εκπαιδευτεί και αποκτήσει την απαιτούμενη εμπειρία στο πανομοιότυπο υποβρύχιο «Παπανικολής».



Στην ίδια «ρότα» βρίσκεται και το υποβρύχιο «Ωκεανός» που ενώ ήταν τύπου 209,  εκσυγχρονίστηκε ριζικά για να αποκτήσει όλα τα επιχειρησιακά πλεονεκτήματα που θα του επιτρέπει να συμπεριφέρεται σαν να είναι «τύπος 214». Να σημειωθεί ότι χρειάστηκε να κοπεί στην κυριολεξία στη μέση για να του προστεθεί το κομμάτι με το  σύστημα της εν αερόβιας  πρόωσης και των σχετικών δεξαμενών που του προσδίδουν τη δυνατότητα να επιχειρεί και να κινείται κάτω από το βάθος αναπνευστήρα , γεμίζοντας ταυτόχρονα τις μπαταρίες που διαθέτει ,δίχως να τίθενται  σε λειτουργία οι μηχανές ντίζελ που έχει και το καθιστούν εύκολο στόχο σε ένα εχθρικό περιβάλλον.

Οι αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού που υποβάλλουν το «Ωκεανός» σε δοκιμασίες εν καταδύσει δήλωσαν στο « newpost » ότι «είναι ικανοποιημένοι  η μετασκευή του κρίνεται επιτυχημένη».
Να σημειωθεί ότι θα ακολουθήσουν το 2015 και οι δοκιμασίες  στα υποβρύχια «Ματρώζος» (S 122) και  «Κατσώνης» που είναι τύπου 214 και έχουν κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου στα Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Η απόκτηση βαρέως τύπου τορπιλών για τα υπερσύγχρονα υποβρύχια του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού αλλά και πυραυλικών συστημάτων όπου θα μπορούν να πλήξουν μέχρι και εναέριους στόχους  θα προσδώσει επιχειρησιακό προβάδισμα της Ελλάδος στο Αιγαίο και όχι μόνο. Τα υποβρύχια αυτά θεωρούνται ότι πιο σύγχρονο υπάρχει σήμερα μετά τα πυρηνοκίνητα[GK1] .
Να σημειώσουμε ότι ενώ η υπόθεση των υποβρυχίων θεωρούνταν χαμένη ιστορία και νομικά τόσο μπλεγμένη που δεν άφηνε «χαραμάδα» ελπίδας και στους πιο αισιόδοξους.

Ο πρώην υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος μόλις πήρε τη διαβεβαίωση από τον αρχηγό ΓΕΝ αντιναύαρχο Ευάγγελο Αποστολάκη, ότι μπορεί το Πολεμικό Ναυτικό να ηγηθεί στην αποπεράτωση των εργασιών στα υποβρύχια που ρήμαζαν στις εγκαταστάσεις των ΕΝΑΕ έλυσε το «γόρδιο δεσμό» που δεν μπορούσαν επι σειρά ετών να λύσουν νομικοί για το ιδιοκτησιακό καθεστώς των τεσσάρων υποβρυχίων που είχαμε χρυσοπληρώσει.

Εργάστηκαν 835 από τους 930  εργαζομένους των ΕΝΑΕ, με ατομικές συμβάσεις έργου ορισμένου χρόνου και αποδοχές μειωμένες μόλις  κατά 35%. Ο ιδιοκτήτης των ΕΝΑΕ Σάφας τους είχε απλήρωτους πολλά χρόνια.

Τέλος να αναφέρουμε ότι για τα τεστ των υποβρυχίων ζητούσαν οι Γερμανοί 20 εκ. ευρώ και να χρησιμοποιήσουν δικό τους πλοίο. Το ΓΕΝ πραγματοποίησε με ελάχιστα χρήματα τις δοκιμασίες αυτές και με τη συμμετοχή δικού του πλοίου  επιφανείας.

Συντάκτης    Γιάννης Κοκκινίδης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
HELLAS 2 NEWS blogg