Τετάρτη 20 Μαΐου 2015

Η "μάστιγα" των τουριστικών πούλμαν

Αφόρητη γίνεται η κατάσταση στις περιοχές γύρω από την Ακρόπολη και το Μουσείο της, όσο ανεβαίνει η θερμοκρασία και πληθαίνουν οι τουρίστες που επισκέπτονται τον εμβληματικό αρχαιολογικό χώρο.


Υπάρχουν μέρες που τα τουριστικά πούλμαν που προσεγγίζουν την Ακρόπολη ξεπερνούν τα 400, εκτός των εκατοντάδων ταξί.

Στην πραγματικότητα, ο μόνος χώρος στάθμευσης που υπάρχει είναι εκείνος του εστιατορίου «Διόνυσος», με εφτά θέσεις για τουριστικά λεωφορεία.

«Το πρόβλημα είναι εντονότατο. Οι γειτονιές μας κατακλύζονται από πούλμαν, τα οποία παρκάρουν κυριολεκτικά όπου βρουν. Καυσαέρια, ηχορύπανση, κατάληψη πεζοδρομίων, διαβάσεων, ούτε το πράσινο φανάρι δεν βλέπουμε για να περάσουμε απέναντι», λέει η κ. Κατερίνα Ιωνά, γραμματέας του Συλλόγου Συνοικιακή Δράση Κουκακίου.

Κάτοικοι αλλά και επισκέπτες της περιοχής διαμαρτύρονται για τη δυσάρεστη αίσθηση των παρκαρισμένων λεωφορείων στο πάρκινγκ του «Διονύσου», με ανοικτές τις μηχανές να «ξερνούν» καυσαέρια, το μποτιλιάρισμα που δημιουργείται συχνά στην κάθοδο της Βασ. Αμαλίας –στο ύψος της Πύλης του Αδριανού– λόγω των παρκαρισμένων πούλμαν, την καταπάτηση πεζοδρομίων στη Βασ. Ολγας. Εάν, μάλιστα, διασταυρωθούν δύο λεωφορεία στους στενούς εσωτερικούς δρόμους ή στον περιφερειακό του Φιλοπάππου, τότε δημιουργείται κομφούζιο...

Γενική είναι η αίσθηση πως έχουμε μια περιοχή με ελάχιστες ή ανύπαρκτες υποδομές στάθμευσης, η οποία καλείται να υποδεχθεί χιλιάδες επισκέπτες σε καθημερινή βάση (υπάρχουν μέρες που μόνο με κρουαζιερόπλοια έρχονται 15.000 τουρίστες), χωρίς κανένα σχέδιο, παρότι η κατάσταση επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο.

Η Τροχαία βρίσκεται στον χώρο, αλλά είναι εμφανής η ανοχή που επιδεικνύει συνήθως, ώστε να εξυπηρετηθούν οι επισκέπτες, σε βάρος όμως της συνολικής κατάστασης στην περιοχή. «Για την οριστική επίλυση του ζητήματος της ομαλής προσέλευσης, αποβίβασης-επιβίβασης επιβατών και αποχώρηση των τουριστικών λεωφορείων, απαιτούνται συγκεκριμένες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην ευρύτερη περιοχή, με σύνταξη ολοκληρωμένης κυκλοφοριακής μελέτης», λέει στην «Κ» ο κ. Δημήτριος Κολτούκης, α΄ υποδιευθυντής Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής.

Η Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού, όπως μας ενημερώνει ο πρόεδρός της κ. Κώστας Παλασκώνης, έχει καταθέσει στον Δήμο Αθηναίων συγκεκριμένη πρόταση. Στο πάρκινγκ του «Διονύσου» να γίνεται αποβίβαση των τουριστών και στη συνέχεια το λεωφορείο να αναχωρεί κενό για να σταθμεύσει στον προαύλιο χώρο του Θεάτρου της Δόρας Στράτου ή αν αυτό έχει γεμίσει στην οδό Αρακύνθου, που είναι χαμηλής διέλευσης ή στην οδό Βασιλίσσης Ολγας.

Με το τέλος της ξενάγησης, θα ειδοποιείται ο οδηγός και οι τουρίστες θα επιβιβάζονται στον «Διόνυσο» ή μπροστά στο άγαλμα της Μελίνας Μερκούρη επί της λεωφ. Συγγρού, όταν υπάρχει πλήθος επισκεπτών. Απαιτείται όμως μονοδρόμηση της περιφερειακής Φιλοπάππου, κάτι που χρειάζεται κυκλοφοριακή μελέτη. Ο Δήμος Αθηναίων μελετά την πρόταση, όπως είπε στην «Κ» ο αντιδήμαρχος Υποδομών, Γεώργιος Αποστολόπουλος.

Παρόμοιες προτάσεις οργανώνουν καλύτερα την κατάσταση, αλλά παραμένει ερώτημα εάν απελευθερώνουν τον αρχαιολογικό χώρο από την περικύκλωση των τουριστικών πούλμαν.

«Η στάθμευση, ειδικά με αναμμένη μηχανή, πρέπει να απαγορευθεί στην περιοχή γύρω από την Ακρόπολη, όπως γίνεται γύρω από τους αρχαιολογικούς χώρους της Ρώμης και όχι μόνον. Στο Τατζ Μαχάλ απαγορεύονται τα οχήματα σε ακτίνα ενός χιλιομέτρου. Εκτός των άλλων συνεπειών, το θείο των καυσαερίων οδηγεί σε γυψοποίηση των μαρμάρων», λέει ο κ. Μιχάλης Πετράκης, πρώην αντιπρόεδρος του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών.





πηγή  Καθημερινή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
HELLAS 2 NEWS blogg