Τετάρτη 29 Ιουλίου 2015

Έρευνα για την εμπορία ανθρώπων - Βίντεο



Το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, πραγματοποίησε μεγάλη έρευνα για το νοσηρό φαινόμενο της εμπορίας ανθρώπων, που αριθμεί 27 εκατομμύρια θύματα σε όλο τον κόσμο. Θύμα σεξουαλικού τράφικινγκ, εκπρόσωποι του Υπουργείου Εξωτερικών, της Αστυνομίας, της Δικαιοσύνης και Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων...

..."ακτινογραφούν" το φαινόμενο και μιλούν για την προσπάθεια που κάνουν, ο καθένας από το μετερίζι του, για την καταπολέμησή του.

Η πρόληψη, αλλά και η επανένταξη του θύματος, αποτελούν κομβικά σημεία.


«Ήθελα να πάω στην Ελλάδα, για να δουλέψω έξι μήνες και μετά να γυρίσω πίσω στην πατρίδα μου για να συνεχίσω τις σπουδές μου. 
Όταν έφτασα, με πήγαν σε ένα σπίτι, μου πήραν το διαβατήριο και μου είπαν ότι εάν δεν δούλευα σαν πόρνη, θα σκότωναν την οικογένειά μου και θα μου έσπαγαν τα κόκαλα. Ένιωθα ότι ήθελα να πεθάνω, γιατί συνειδητοποίησα ότι δεν θα κατάφερνα ποτέ να φύγω».

Η αφήγηση της Κάτια δοκιμάζει σκληρά την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.

Η νεαρή κοπέλα αποτελεί ένα από τα 4,5 εκατομμύρια θύματα του σεξουαλικού τράφικινγκ, που είναι το δεύτερο πιο επικερδές οργανωμένο έγκλημα σε όλο τον κόσμο, μετά από το εμπόριο όπλων.

Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του ΟΗΕ, η Ελλάδα είναι μια από τις βασικές χώρες διακίνησης θυμάτων σεξουαλικής εκμετάλλευσης, κυρίως από χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, των Βαλκανίων και της Αφρικής.

Η νεαρή κοπέλα ήταν μια από τις λίγες τυχερές, γιατί μπόρεσε να ξεφύγει από τον εφιάλτη και να βρει καταφύγιο στην Διεθνή Οργάνωση Προστασίας Θυμάτων Τράφικινγκ Α21, που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη.

«Μετά από δύο εβδομάδες στον ξενώνα της Α21μπόρεσα ξανά να κοιμηθώ, όπως κοιμόμουν σπίτι μου. Οι άνθρωποι που δουλεύουν εκεί, έγιναν σαν η μητέρα μου και οι καλύτεροι φίλοι μου. Μερικές φορές ξυπνάω και δεν μπορώ μα πιστέψω ότι είναι αλήθεια. Το μέλλον μου είναι πλέον γεμάτο ελπίδα» λέει χαρακτηριστικά η Κάτια.

«Τα τελευταία χρόνια έχουμε εξυπηρετήσει πάνω από 120 θύματα στους ξενώνες μας», τονίζει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο εκπρόσωπος της Α21 Αρης Καρδασιλάρης.

Ποιες είναι οι ποινές που επιβάλλονται στους δράστες; 

 «Οι ποινές των δραστών είναι πάρα πολύ αυστηρές.
Συγκεκριμένα, σε συνήθεις περιπτώσεις, ο ένοχος τιμωρείται με κάθειρξη πέντε έως δέκα ετών και με χρηματική ποινή 10.000 έως 50.000 ευρώ.
Με τη συνδρομή επιβαρυντικών περιστάσεων τιμωρείται σε κάθειρξη δέκα έως είκοσι ετών και χρηματική ποινή 50.000 έως 100.000 ευρώ.
Οι επιβαρυντικές περιστάσεις είναι ανήλικοι, πνευματική αδυναμία, κουφότητα, τέλεση εγκλήματος από οικείο πρόσωπο, τέλεση εις βάρος παρανόμως εισελθόντος ή εξελθόντος αλλοδαπού, από υπάλληλο που επωφελείται από τη θέση του στην υπηρεσία.
Κι αν προκληθεί θάνατος, εκεί μιλάμε για ισόβια κάθειρξη».


 

(Άρθρο στο ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
HELLAS 2 NEWS blogg