Η Mercedes-Benz μπορεί να έχασε τη μάχη, αφήνοντας τα τελευταία χρόνια τον έναν και μοναδικό εκπρόσωπό της στην κατηγορία των μεσαίων διαστάσεων SUV...
... σχεδόν ανυπεράσπιστο απέναντι σε πιο σύγχρονους και περισσότερο ελκυστικούς ανταγωνιστές, κατάφερε παρόλα αυτά να κερδίσει τον πόλεμο, επιστρέφοντας εν μια νυκτί στην κορυφή με την οριστική και αμετάκλητη αντικατάσταση της μέχρι σήμερα γνωστής GLΚ.
Σε επίπεδο αρχιτεκτονικής τουλάχιστον, ο νέος εκπρόσωπος της γερμανικής φίρμας στην εν λόγω κατηγορία διαθέτει περισσότερες ομοιότητες με τη συμβατικών προδιαγραφών C-Class παρά με οποιοδήποτε όχημα ελεύθερου χρόνου μπορει να συναντήσει κανείς στην γκάμα της.
Κάπως έτσι, άλλωστε, δικαιολογείται η παρουσία του “C” στο όνομά της, κάπως έτσι δικαιολογούνται οι ρευστές σχεδιαστικές γραμμές που οδηγούν με ταχύτητα το βλέμμα σου από το εξαιρετικά επιθετικό ρύγχος στο ηπιότερων τόνων τελείωμα του αμαξώματος.
Τίποτα δεν έχει απομείνει ώστε να θυμίζει την τετράγωνης λογικής GLK. Μέχρι και οι διαστάσεις αποκαλύπτουν την πρόθεση της Μercedes-Benz να αλλάξει σελίδα, επιβάλλοντας με την GLC των 4,65 μέτρων τους δικούς της κανόνες.
Η αύξηση στο συνολικό μήκος του αμαξώματος φτάνει τα 12 εκατοστά, εκ των οποίων τα 11,8 εκατοστά προέρχονται από την επιμήκυνση του μεταξονίου. Καθοριστικά για τη συνέχεια αποδεικνύονται και τα 5 εκατοστά που έχουν προστεθεί στο συνολικό πλάτος του αμαξώματος, τη στιγμή που το ύψος κέρδισε με τη σειρά του σχεδόν ένα εκατοστό.
Είναι μάλλον περιττό, λοιπόν, να μιλήσει κανείς για την ευρυχωρία και την άνεση που χαρακτηρίζει τον πενταθέσιο θάλαμο επιβατών ή την επάρκεια των 550 λίτρων που κρύβει ο χώρος αποσκευών, όπως περιττή φαντάζει η περιγραφή των σχεδιαστικών και εξοπλιστικών στοιχείων που σχεδόν αυτούσια έχουν μεταφερθεί από την ήδη γνωστή C-Class, περιγράφοντας με τον έναν ή τον άλλο τρόπο τον premium προσανατολισμό του αυτοκινήτου.
Αυτό που αντιθέτως αξίζει να σημειωθεί είναι ότι παρά την καθολική αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων, το βάρος του γερμανικού SUV περιορίστηκε.
Η εκτεταμένη χρήση αλουμινίου τόσο στις επιφάνειες του αμαξώματος όσο και σε αρκετά από τα μηχανικά μέρη, η παρουσία χάλυβα υψηλής ανθεκτικότητας σε δομικά στοιχεία του πλαισίου, ακόμα και το κατασκευασμένο από μαγνήσιο «κέλυφος» του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, επέτρεψαν στη GLC να μειώσει το βάρος της κατά 50 κιλά, συγκριτικά με τη μικρότερη GLK που καλείται να αντικαταστήσει.
Ωστόσο η απόσταση των 18,1 εκατοστών που χωρίζει τις μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματος από το έδαφος και το συνολικό βάρος των 1.735 κιλών, δεν αποτελεί τον καλύτερο συνδυασμό για να ξεκινήσεις την ημέρα σου.
Μέχρι να διαπιστώσεις πως οι 211 ίπποι και τα 350 Nm ροπής του δίλιτρου, υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης, το νέο αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης και το αριστοτεχνικό setup των αναρτήσεων εξασφαλίζουν χαρακτηριστικά που στην ευρύτερη κατηγορία των SUV.
Χαρακτηριστικά που παραπέμπουν περισσότερο σε μια αμιγώς ασφάλτινη πρόταση και λιγότερο σε ένα όχημα ελευθέρου χρόνου με τις εκτός δρόμου δυνατότητες που αποδεδειγμένα η GLC διαθέτει.
Η ακρίβεια και η αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης, η ταχύτητα απόκρισης του 9G-TRONIC, τα μεταβλητά χαρακτηριστικά απόσβεσης των αμορτισέρ, η πληθωρική απόδοση του κινητήρα, ακόμα και η μετάδοση του 55% της διαθέσιμης ροπής στον πίσω άξονα προσφέρουν περισσότερα από όσα ενδεχομένως είχες φανταστεί ότι μπορείς να πάρεις στην άσφαλτο από ένα SUV με τις διαστάσεις και τις προδιαγραφές της GLC.
Στο ίδιο ακριβώς συμπέρασμα καταλήγεις μετά τη σύντομη αλλά ιδιαίτερα κατατοπιστική περιπλάνησή σου σε λιγότερο ή περισσότερο απαιτητικές εκτός δρόμου διαδρομές.
Εξοπλισμένη με το προαιρετικά διαθέσιμο Off-Road Engineering Package αλλά και με τροχούς 20 ιντσών, η λευκή GLC θα μπορούσε να κατηγορηθεί ακόμα και για υπέρβαση καθηκόντων, προσπερνώντας με χαρακτηριστική ευκολία όσα εμπόδια επιχείρησαν να βρεθούν στον δρόμο της.
Με μοναδικό εφόδιο την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τα τέσσερα προγράμματα λειτουργίας (Off-road, Incline, Slippery, Trailer) που συνοδεύουν το Off-Road Engineering Package, επιτρέποντας την παραμετροποίηση της λειτουργίας των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου, η Mercedes-Benz GLC φτάνει εκεί που οι περισσότεροι από τους ιδιοκτήτες της δεν θα τολμούσαν ποτέ να την οδηγήσουν.
Στην κορυφή, όχι μόνο του κοντινότερου λόφου αλλά και μιας κατηγορίας από την οποία μέχρι σήμερα η Mercedes-Benz επί της ουσίας απουσίαζε.
Πηγή: auto.in.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
HELLAS 2 NEWS blogg