Η βρετανική φίρμα έχει ανακοινώσει εδώ και
καιρό την πρόθεση της να λανσάρει πετρελαιοκίνητες εκδόσεις μοντέλων της
και η αρχή αναμένεται να γίνει με μια αντίστοιχη έκδοση του νέου της
SUV, Bentayga.
Ωστόσο, σύμφωνα με δηλώσεις ανώτερου στελέχους της φίρμας, επικεφαλής μηχανικού στο Crewe, η πετρελαιοκίνητη πρωτιά θα έχει και μια ακόμα ενδιαφέρουσα πτυχή σε ό,τι αφορά την τεχνολογία του turbodiesel μοτέρ και η οποία έγκειται στην αξιοποίηση ενός ηλεκτροκίνητου υπερσυμπιεστή καυσαερίων.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία η οποία επιγράφεται ως e-turbo και συστήθηκε μέσω της «αδελφής» Audi μέσω του RS5 TDI-e concept το 2014 και έχει σχεδιαστεί προκειμένου να εξαλείφει το φαινόμενο υστέρησης του turbo, εξασφαλίζοντας άμεση απόκριση στις χαμηλές στροφές ακόμα και αν πρόκειται για κινητήρα diesel.
Σε ό,τι αφορά το σκεπτικό της λειτουργίας του «ηλεκτρικού turbo» που αρχικά θα κάνει πρεμιέρα στο Audi SQ7 και στη συνέχεια θα περάσει στο Bentley Bentayga, είναι ιδιαίτερα απλό. Αναλυτικότερα, η λειτουργία του εστιάζει στις χαμηλές στροφές του κινητήρα και έγκειται στην παρουσία ενός ηλεκτρικού μοτέρ που αναλαμβάνει να κινεί την φτερωτή του turbo, όταν η πίεση των καυσαερίων είναι ακόμα πολύ χαμηλή για να ενεργοποιηθεί ο υπερσυμπιεστής.
Σύμφωνα με τις συστάσεις το σύστημα παρεμβαίνει έως τις 3.000 σ.α.λ. εξαλείφοντας την υστέρηση στην απόκριση ενώ η λειτουργία του turbo διακόπτεται αυτομάτως όταν δεν απαιτείται η συνδρομή του. Παράλληλα με την εξάλειψη της υστέρησης του turbo το συγκεκριμένο σύστημα, διασφαλίζει ταυτόχρονα υψηλές επιδόσεις χωρίς να απογειώνει –τηρουμένων των αναλογιών- την κατανάλωση καυσίμου.
Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του diesel κινητήρα που θα διαθέτει την παραπάνω τεχνολογία και θα εξοπλίσει τόσο το Bentley Bentayga όσο και το Audi SQ7 –πιθανότατα σε διαφορετικές εκδοχές ισχύος- αν και δεν υπάρχουν επίσημες ανακοινώσεις, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα πρόκειται για ένα V8 χωρητικότητας 4,0 λίτρων με ισχύ κοντά στους 435 ίππους και απόδοση ροπής που θα προσεγγίζει τα 1.000 Nm.
Ωστόσο, σύμφωνα με δηλώσεις ανώτερου στελέχους της φίρμας, επικεφαλής μηχανικού στο Crewe, η πετρελαιοκίνητη πρωτιά θα έχει και μια ακόμα ενδιαφέρουσα πτυχή σε ό,τι αφορά την τεχνολογία του turbodiesel μοτέρ και η οποία έγκειται στην αξιοποίηση ενός ηλεκτροκίνητου υπερσυμπιεστή καυσαερίων.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία η οποία επιγράφεται ως e-turbo και συστήθηκε μέσω της «αδελφής» Audi μέσω του RS5 TDI-e concept το 2014 και έχει σχεδιαστεί προκειμένου να εξαλείφει το φαινόμενο υστέρησης του turbo, εξασφαλίζοντας άμεση απόκριση στις χαμηλές στροφές ακόμα και αν πρόκειται για κινητήρα diesel.
Σε ό,τι αφορά το σκεπτικό της λειτουργίας του «ηλεκτρικού turbo» που αρχικά θα κάνει πρεμιέρα στο Audi SQ7 και στη συνέχεια θα περάσει στο Bentley Bentayga, είναι ιδιαίτερα απλό. Αναλυτικότερα, η λειτουργία του εστιάζει στις χαμηλές στροφές του κινητήρα και έγκειται στην παρουσία ενός ηλεκτρικού μοτέρ που αναλαμβάνει να κινεί την φτερωτή του turbo, όταν η πίεση των καυσαερίων είναι ακόμα πολύ χαμηλή για να ενεργοποιηθεί ο υπερσυμπιεστής.
Σύμφωνα με τις συστάσεις το σύστημα παρεμβαίνει έως τις 3.000 σ.α.λ. εξαλείφοντας την υστέρηση στην απόκριση ενώ η λειτουργία του turbo διακόπτεται αυτομάτως όταν δεν απαιτείται η συνδρομή του. Παράλληλα με την εξάλειψη της υστέρησης του turbo το συγκεκριμένο σύστημα, διασφαλίζει ταυτόχρονα υψηλές επιδόσεις χωρίς να απογειώνει –τηρουμένων των αναλογιών- την κατανάλωση καυσίμου.
Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του diesel κινητήρα που θα διαθέτει την παραπάνω τεχνολογία και θα εξοπλίσει τόσο το Bentley Bentayga όσο και το Audi SQ7 –πιθανότατα σε διαφορετικές εκδοχές ισχύος- αν και δεν υπάρχουν επίσημες ανακοινώσεις, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα πρόκειται για ένα V8 χωρητικότητας 4,0 λίτρων με ισχύ κοντά στους 435 ίππους και απόδοση ροπής που θα προσεγγίζει τα 1.000 Nm.
Πηγή: auto.in.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
HELLAS 2 NEWS blogg