Η καλιφορνέζικη φίρμα των αμιγώς ηλεκτροκίνητων, πιστή στην υπόσχεσή της, παρουσίασε την σουίτα αναβάθμισης λογισμικού του Tesla Model S...
... η οποία και εξασφαλίζει στους ιδιοκτήτες του μοντέλου τη δυνατότητα να απολαμβάνουν τα πλεονεκτήματα ενός συστήματος αυτόνομης οδήγησης οδήγησης.
Το software update με τον αριθμό 7.0 το οποίο εκμεταλλεύεται τα ήδη υφιστάμενα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του αυτοκινήτου για να εξασφαλίσει τη λειτουργία «αυτόματου πιλότου», είναι ήδη διαθέσιμo σε έκδοση beta και όπως ανακοίνωσε ο ιδρυτής και επικεφαλής της Tesla, Elon Musk, στους ιδιοκτήτες Model S στις ΗΠΑ, τα αυτοκίνητα θα ενημερωθούν άμεσα και αυτόματα με το λογισμικό.
Ήδη μάλιστα υπάρχουν και οι πρώτες δημοσιογραφικές μαρτυρίες από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού σε σχέση με τις δυνατότητες του αυτόματου πιλότου της Tesla ο οποίος αν και δεν αποτελεί σύστημα πλήρους αυτόνομης οδήγησης με δεδομένο ότι δεν υπάρχει ακόμα και το αντίστοιχο νομοθετικό πλαίσιο, χαρακτηρίζεται ως «θεόσταλτο δώρο» για τις μετακινήσεις στην πόλη και ειδικά σε συνθήκες έντονης κυκλοφορίας.
Εκτός, ωστόσο, από τη δεδομένη ικανότητα του συστήματος να ελέγξει πλήρως το αυτοκίνητο σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης χωρίς να χρειάζεται η συνδρομή του οδηγού του, οι πρώτες δημοσιογραφικές εντυπώσεις, όπως αποτυπώθηκαν σε video από το αμερικανικό αυτοκινητιστικό site Jalopnik φέρνουν στο φως και μια άλλη, απολύτως ανθρώπινη παράμετρο: ό,τι το Autopilot απαιτεί και ένα βαθμό εξοικείωσης με την ιδέα ότι πρέπει να αφήσεις τα χέρια σου από το τιμόνι και η οποία μάλλον αντιβαίνει -λίγο παραπάνω από το κανονικό- τη φύση ενός τυπικού “petrol head” που η δουλειά του είναι να δοκιμάζει αυτοκίνητα.
Σε κάθε περίπτωση όπως σημειώνει η Tesla για το Autopilot το οποίο στην Ευρώπη θα είναι διαθέσιμο σε μία εβδομάδα στο Model S, το σύστημα βρίσκεται σε δοκιμαστικό στάδιο κάτι που σημαίνει ότι, αρχικά, συνιστάται στους οδηγούς να μην αφήνουν τα χέρια τους από το τιμόνι.
Σε ό,τι αφορά τις τεχνολογικές παραμέτρους του Autopilot, το σύστημα αξιοποιεί τις κάμερες που τοποθετούνται στο μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου, τις λειτουργίες του συστήματος αναγνώρισης της οδικής σήμανσης καθώς και τεχνολογία σόναρ που, εκπέμποντας υπερηχητικά κύματα σαρώνει το χώρο περιμετρικά του αυτοκινήτου και σε συνδυασμό με το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης διαμορφώνει μια ακριβή εικόνα του περιβάλλοντος του αυτοκινήτου.
Η συνδυαστική λειτουργία όλων των παραπάνω με τη συνδρομή των χαρτών υψηλής ακρίβειας, σχεδιασμού της Tesla εξασφαλίζει ιδιαίτερη ακρίβεια στο Autopilot σε σημείο που εκτός από το να «διαβάζει» το δρόμο γύρω του, μπορεί να υπολογίσει βάσει της πυκνότητας της κυκλοφορίας και της μορφολογίας του οδικού δικτύου, ένα μποτιλιάρισμα σε μακρινή απόσταση αλλά και να κρίνει, βάσει των συνθηκών κατά πόσο πρέπει να αξιοποιήσει στοιχεία από τις κάμερες, το GPS ή το ραντάρ με βάση την αξιοπιστία τους.
Αυτή η ιδιότητα του Autopilot, επιτρέπει σύμφωνα με τις συστάσεις της Tesla, την ελαχιστοποίηση απρόβλεπτων αντιδράσεων του αυτόματου συστήματος διεύθυνσης.
Εκτός πόλης και σε μεγαλύτερες ταχύτητες, το Autopilot εξασφαλίζει ένα καθεστώς ημιαυτόνομης οδήγησης με το σύστημα «Αuto Lane Change» να δίνει στους οδηγούς τη δυνατότητα ενός έξυπνου cruise control το οποίο, μπορεί να αλλάξει και λωρίδα, αρκεί ο οδηγός να υποδείξει την πλευρά.
Μια άλλη παράμετρος λειτουργίας του Autopilot είναι και η δυνατότητα πλήρους αυτόνομης στάθμευσης με το αυτοκίνητο να εκτελεί μόνο του, τους απαιτούμενους ελιγμούς.
Στις ιδιαιτερότητες του Autopilot είναι η επικοινωνία του αντίστοιχου συστήματος του κάθε αυτοκινήτου με μια κεντρική βάση δεδομένων-δίκτυο το οποίο αξιοποιώντας τα δεδομένα θα προσφέρει, με το πέρασμα του χρόνου, καθημερινά updates σε όλους του χρήστες του Autopilot. Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε ο Elon Musk, κατά την παρουσίασή του, «πρόκειται για ένα σύστημα που μαθαίνει μόνο του», σημειώνοντας ωστόσο ότι «απέχει από την ιδέα της τεχνητής νοημοσύνης».
Σε ό,τι αφορά την ασφάλεια του συστήματος σε σχέση με τους πιο ευπαθείς χρήστες του δρόμου, ο Elon Musk, δήλωσε «λογικά θα αποτρέψει ένα ατύχημα με πεζό. Μπορεί να τους ανιχνεύσει. Μπορεί επίσης να ανιχνεύσει τους ποδηλάτες και να φρενάρει πριν τους χτυπήσει. Ωστόσο, οι οδηγίες μας είναι σαφείς, οι οδηγοί θα πρέπει να επαγρυπνούν και να είναι έτοιμοι να πάρουν τον έλεγχο ανά πάσα στιγμή».
Επίσης, ο επικεφαλής της Tesla, εφιστά την προσοχή των ιδιοκτητών του Tesla Model S, προειδοποιώντας ότι η Tesla δεν αναλαμβάνει την ευθύνη για τυχόν ατυχήματα που προκύψουν στη λειτουργία Autopilot.
Ανεξαρτήτως προδιαγραφών και πρώτων εντυπώσεων, το Autopilot θα είναι διαθέσιμο μέσα στις επόμενες εβδομάδες για τα Model S σε όλο τον κόσμο τα οποία ανέρχονται περίπου σε 60.000 μονάδες αλλά και για το επικείμενο Model X το οποίο θα διατεθεί από το 2016.
H Τesla αποκαλύπτει τις προδιαγραφές του λογισμικού που δίνει τη δυνατότητα –ήδη από τις 14 Οκτωβρίου 2015 για τις ΗΠΑ- αυτόνομης οδήγησης στο Model S, ενώ σχεδόν ταυτόχρονα φτάνουν από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού και οι πρώτες εντυπώσεις από τις ικανότητές του συστήματος μέσα στην κυκλοφορία μιας μεγαλούπολης, όπως η Νέα Υόρκη.
Όπως φαίνεται στο βίντεο, ο επιβάτης που κάθεται στη θέση του οδηγού αντιδρά συχνά με ανακλαστικές κινήσεις υπό το φόβο ότι το αυτοκίνητο δεν θα κάνεις τους κατάλληλους ελιγμούς για να αποφύγει τα εμπόδια. Κατι που τελικά δεν συμβαίνει.
Πώς λειτουργεί το Autopilot
Το software update με τον αριθμό 7.0 το οποίο εκμεταλλεύεται τα ήδη υφιστάμενα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του αυτοκινήτου για να εξασφαλίσει τη λειτουργία «αυτόματου πιλότου», είναι ήδη διαθέσιμo σε έκδοση beta και όπως ανακοίνωσε ο ιδρυτής και επικεφαλής της Tesla, Elon Musk, στους ιδιοκτήτες Model S στις ΗΠΑ, τα αυτοκίνητα θα ενημερωθούν άμεσα και αυτόματα με το λογισμικό.
Ήδη μάλιστα υπάρχουν και οι πρώτες δημοσιογραφικές μαρτυρίες από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού σε σχέση με τις δυνατότητες του αυτόματου πιλότου της Tesla ο οποίος αν και δεν αποτελεί σύστημα πλήρους αυτόνομης οδήγησης με δεδομένο ότι δεν υπάρχει ακόμα και το αντίστοιχο νομοθετικό πλαίσιο, χαρακτηρίζεται ως «θεόσταλτο δώρο» για τις μετακινήσεις στην πόλη και ειδικά σε συνθήκες έντονης κυκλοφορίας.
Εκτός, ωστόσο, από τη δεδομένη ικανότητα του συστήματος να ελέγξει πλήρως το αυτοκίνητο σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης χωρίς να χρειάζεται η συνδρομή του οδηγού του, οι πρώτες δημοσιογραφικές εντυπώσεις, όπως αποτυπώθηκαν σε video από το αμερικανικό αυτοκινητιστικό site Jalopnik φέρνουν στο φως και μια άλλη, απολύτως ανθρώπινη παράμετρο: ό,τι το Autopilot απαιτεί και ένα βαθμό εξοικείωσης με την ιδέα ότι πρέπει να αφήσεις τα χέρια σου από το τιμόνι και η οποία μάλλον αντιβαίνει -λίγο παραπάνω από το κανονικό- τη φύση ενός τυπικού “petrol head” που η δουλειά του είναι να δοκιμάζει αυτοκίνητα.
Σε κάθε περίπτωση όπως σημειώνει η Tesla για το Autopilot το οποίο στην Ευρώπη θα είναι διαθέσιμο σε μία εβδομάδα στο Model S, το σύστημα βρίσκεται σε δοκιμαστικό στάδιο κάτι που σημαίνει ότι, αρχικά, συνιστάται στους οδηγούς να μην αφήνουν τα χέρια τους από το τιμόνι.
Σε ό,τι αφορά τις τεχνολογικές παραμέτρους του Autopilot, το σύστημα αξιοποιεί τις κάμερες που τοποθετούνται στο μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου, τις λειτουργίες του συστήματος αναγνώρισης της οδικής σήμανσης καθώς και τεχνολογία σόναρ που, εκπέμποντας υπερηχητικά κύματα σαρώνει το χώρο περιμετρικά του αυτοκινήτου και σε συνδυασμό με το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης διαμορφώνει μια ακριβή εικόνα του περιβάλλοντος του αυτοκινήτου.
Η συνδυαστική λειτουργία όλων των παραπάνω με τη συνδρομή των χαρτών υψηλής ακρίβειας, σχεδιασμού της Tesla εξασφαλίζει ιδιαίτερη ακρίβεια στο Autopilot σε σημείο που εκτός από το να «διαβάζει» το δρόμο γύρω του, μπορεί να υπολογίσει βάσει της πυκνότητας της κυκλοφορίας και της μορφολογίας του οδικού δικτύου, ένα μποτιλιάρισμα σε μακρινή απόσταση αλλά και να κρίνει, βάσει των συνθηκών κατά πόσο πρέπει να αξιοποιήσει στοιχεία από τις κάμερες, το GPS ή το ραντάρ με βάση την αξιοπιστία τους.
Αυτή η ιδιότητα του Autopilot, επιτρέπει σύμφωνα με τις συστάσεις της Tesla, την ελαχιστοποίηση απρόβλεπτων αντιδράσεων του αυτόματου συστήματος διεύθυνσης.
Εκτός πόλης και σε μεγαλύτερες ταχύτητες, το Autopilot εξασφαλίζει ένα καθεστώς ημιαυτόνομης οδήγησης με το σύστημα «Αuto Lane Change» να δίνει στους οδηγούς τη δυνατότητα ενός έξυπνου cruise control το οποίο, μπορεί να αλλάξει και λωρίδα, αρκεί ο οδηγός να υποδείξει την πλευρά.
Μια άλλη παράμετρος λειτουργίας του Autopilot είναι και η δυνατότητα πλήρους αυτόνομης στάθμευσης με το αυτοκίνητο να εκτελεί μόνο του, τους απαιτούμενους ελιγμούς.
Στις ιδιαιτερότητες του Autopilot είναι η επικοινωνία του αντίστοιχου συστήματος του κάθε αυτοκινήτου με μια κεντρική βάση δεδομένων-δίκτυο το οποίο αξιοποιώντας τα δεδομένα θα προσφέρει, με το πέρασμα του χρόνου, καθημερινά updates σε όλους του χρήστες του Autopilot. Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε ο Elon Musk, κατά την παρουσίασή του, «πρόκειται για ένα σύστημα που μαθαίνει μόνο του», σημειώνοντας ωστόσο ότι «απέχει από την ιδέα της τεχνητής νοημοσύνης».
Σε ό,τι αφορά την ασφάλεια του συστήματος σε σχέση με τους πιο ευπαθείς χρήστες του δρόμου, ο Elon Musk, δήλωσε «λογικά θα αποτρέψει ένα ατύχημα με πεζό. Μπορεί να τους ανιχνεύσει. Μπορεί επίσης να ανιχνεύσει τους ποδηλάτες και να φρενάρει πριν τους χτυπήσει. Ωστόσο, οι οδηγίες μας είναι σαφείς, οι οδηγοί θα πρέπει να επαγρυπνούν και να είναι έτοιμοι να πάρουν τον έλεγχο ανά πάσα στιγμή».
Επίσης, ο επικεφαλής της Tesla, εφιστά την προσοχή των ιδιοκτητών του Tesla Model S, προειδοποιώντας ότι η Tesla δεν αναλαμβάνει την ευθύνη για τυχόν ατυχήματα που προκύψουν στη λειτουργία Autopilot.
Ανεξαρτήτως προδιαγραφών και πρώτων εντυπώσεων, το Autopilot θα είναι διαθέσιμο μέσα στις επόμενες εβδομάδες για τα Model S σε όλο τον κόσμο τα οποία ανέρχονται περίπου σε 60.000 μονάδες αλλά και για το επικείμενο Model X το οποίο θα διατεθεί από το 2016.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
HELLAS 2 NEWS blogg