Ταυτόχρονα δημιουργούν αισιοδοξία στις μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις που έχουν ήδη αναλάβει τμήματα του έργου ή διεκδικούν άλλα. Ωστόσο δεν είναι λίγες και οι μικρότερες ελληνικές εταιρείες που εμπλέκονται σε επιμέρους εργολαβίες του αγωγού.
Το κρίσιμο ζήτημα για το οποίο αποφάσισε χθες η Κομισιόν σχετίζεται με το κατά πόσον οι ευνοϊκές ρυθμίσεις που έχει παραχωρήσει η χώρα μας στην κοινοπραξία του αγωγού και κυρίως το ειδικό φορολογικό καθεστώς για 25 χρόνια από την έναρξη των εμπορικών δραστηριοτήτων, είναι συμβατό με την κοινοτική νομοθεσία περί κρατικών ενισχύσεων.
Από τη στιγμή που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έκρινε ότι δεν
παραβιάζονται οι κοινοτικοί κανονισμοί, δεν υπάρχουν πλέον άλλα εμπόδια
και το έργο αναμένεται να προχωρήσει κανονικά.
Η ενίσχυση του γεωπολιτικού ρόλου της Ελλάδας, με ευθεία προβολή και στο πεδίο της εθνικής οικονομίας, είναι ένα αυτονόητα σημαντικό όφελος.
Σημαντικά είναι όμως και τα άμεσα οφέλη στην απασχόληση και στην επιχειρηματική δραστηριότητα.
Αξιόπιστες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας που θα προσεγγίσουν τις 10.000, ενώ η συμμετοχή ελληνικών εταιρειών στα έργα, αλλά και στην παροχή υλικών κατασκευής, είναι επίσης ένα μεγάλο πλεονέκτημα για την ελληνική οικονομία.
Σύμφωνα με πηγές της κοινοπραξίας, μέχρι σήμερα έχουν υπογραφεί συμβάσεις συνεργασίας με 150 ελληνικές μικρές και μεσαίες εταιρείες, χωρίς σε αυτή την κατηγορία να καταλέγονται οι μεγάλες εταιρείες που συμμετείχαν και κέρδισαν διαγωνισμούς για την κατασκευή ή την προμήθεια υλικών.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία Σωληνουργεία Κορίνθου, θυγατρική της Viohalco του Ομίλου Στασινόπουλου έχει υπογράψει ήδη σύμβαση προμήθειας σωλήνων μεγάλης διαμέτρου, μήκους περίπου 495 χλμ, για το χερσαίο τμήμα του TAP στην Ελλάδα. Η ελληνική εταιρεία είχε κατέβει στο διαγωνισμό μαζί με την ιαπωνική Marubeni-Itochu Steel, έναν εκ των μεγαλύτερων προμηθευτών χάλυβα παγκοσμίως.
Οι παραδόσεις των σωλήνων αναμένεται να ξεκινήσουν εντός του 2016 και να ολοκληρωθούν το 2017 διαγράφοντας μια ευοίωνη προοπτική για την εταιρεία αλλά και για την τοπική κοινωνία και οικονομία της Θίσβης Βοιωτίας, όπου βρίσκονται οι παραγωγικές εγκαταστάσεις της εταιρείας και απασχολούνται 425 άτομα.
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία είχε επενδύσει πάνω από 65 εκατ. ευρώ στη νέα γραμμή παραγωγής σωλήνων υψηλής καταπόνησης για θαλάσσιους και χερσαίους αγωγούς και τώρα ήρθε η ώρα της απόσβεσης.
Στο κατασκευαστικό κομμάτι, μετά από διεθνή διαγωνισμό, τα δύο από τα τρία τμήματα του έργου θα τα κατασκευάσει η JP Αβαξ σε κοινοπραξία με την ιταλική Bonatti.
Το τρίτο κομμάτι πρόκειται να αναλάβει η κοινοπραξία της ΕΛΛΑΚΤΩΡ με τη γαλλική Spiecapag. Η κοινοπραξία των Γάλλων με την ΕΛΛΑΚΤΩΡ διεκδικεί και τμήμα εντός της Αλβανίας, ενώ ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ φέρεται να διεκδικεί την κατασκευή σταθμών συμπίεσης.
Καθεμία από τις τρεις εργολαβίες για την κατασκευή του ελληνικού τμήματος του αγωγού, συνολικού μήκους 550 χιλιομέτρων, είναι αξίας περί τα 230 εκατ. ευρώ.
Τέλος σε εξέλιξη βρίσκονται δύο ακόμα διαγωνισμοί που επίσης αναμένεται να κινητοποιήσουν το ενδιαφέρον ελληνικών βιομηχανιών.
Ο πρώτος αφορά την εξασφάλιση συστημάτων ελέγχου (SCADA) και ο δεύτερος αφορά την προμήθεια καλωδίων οπτικών ινών μήκους 1.550 χλμ. Μεταξύ των εν δυνάμει μνηστήρων για το έργο, από την Ελληνική πλευρά περιλαμβάνεται η Ελληνικά Καλώδια.
Πληροφορίες
Η ενίσχυση του γεωπολιτικού ρόλου της Ελλάδας, με ευθεία προβολή και στο πεδίο της εθνικής οικονομίας, είναι ένα αυτονόητα σημαντικό όφελος.
Σημαντικά είναι όμως και τα άμεσα οφέλη στην απασχόληση και στην επιχειρηματική δραστηριότητα.
Αξιόπιστες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας που θα προσεγγίσουν τις 10.000, ενώ η συμμετοχή ελληνικών εταιρειών στα έργα, αλλά και στην παροχή υλικών κατασκευής, είναι επίσης ένα μεγάλο πλεονέκτημα για την ελληνική οικονομία.
Σύμφωνα με πηγές της κοινοπραξίας, μέχρι σήμερα έχουν υπογραφεί συμβάσεις συνεργασίας με 150 ελληνικές μικρές και μεσαίες εταιρείες, χωρίς σε αυτή την κατηγορία να καταλέγονται οι μεγάλες εταιρείες που συμμετείχαν και κέρδισαν διαγωνισμούς για την κατασκευή ή την προμήθεια υλικών.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία Σωληνουργεία Κορίνθου, θυγατρική της Viohalco του Ομίλου Στασινόπουλου έχει υπογράψει ήδη σύμβαση προμήθειας σωλήνων μεγάλης διαμέτρου, μήκους περίπου 495 χλμ, για το χερσαίο τμήμα του TAP στην Ελλάδα. Η ελληνική εταιρεία είχε κατέβει στο διαγωνισμό μαζί με την ιαπωνική Marubeni-Itochu Steel, έναν εκ των μεγαλύτερων προμηθευτών χάλυβα παγκοσμίως.
Οι παραδόσεις των σωλήνων αναμένεται να ξεκινήσουν εντός του 2016 και να ολοκληρωθούν το 2017 διαγράφοντας μια ευοίωνη προοπτική για την εταιρεία αλλά και για την τοπική κοινωνία και οικονομία της Θίσβης Βοιωτίας, όπου βρίσκονται οι παραγωγικές εγκαταστάσεις της εταιρείας και απασχολούνται 425 άτομα.
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία είχε επενδύσει πάνω από 65 εκατ. ευρώ στη νέα γραμμή παραγωγής σωλήνων υψηλής καταπόνησης για θαλάσσιους και χερσαίους αγωγούς και τώρα ήρθε η ώρα της απόσβεσης.
Στο κατασκευαστικό κομμάτι, μετά από διεθνή διαγωνισμό, τα δύο από τα τρία τμήματα του έργου θα τα κατασκευάσει η JP Αβαξ σε κοινοπραξία με την ιταλική Bonatti.
Το τρίτο κομμάτι πρόκειται να αναλάβει η κοινοπραξία της ΕΛΛΑΚΤΩΡ με τη γαλλική Spiecapag. Η κοινοπραξία των Γάλλων με την ΕΛΛΑΚΤΩΡ διεκδικεί και τμήμα εντός της Αλβανίας, ενώ ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ φέρεται να διεκδικεί την κατασκευή σταθμών συμπίεσης.
Καθεμία από τις τρεις εργολαβίες για την κατασκευή του ελληνικού τμήματος του αγωγού, συνολικού μήκους 550 χιλιομέτρων, είναι αξίας περί τα 230 εκατ. ευρώ.
Τέλος σε εξέλιξη βρίσκονται δύο ακόμα διαγωνισμοί που επίσης αναμένεται να κινητοποιήσουν το ενδιαφέρον ελληνικών βιομηχανιών.
Ο πρώτος αφορά την εξασφάλιση συστημάτων ελέγχου (SCADA) και ο δεύτερος αφορά την προμήθεια καλωδίων οπτικών ινών μήκους 1.550 χλμ. Μεταξύ των εν δυνάμει μνηστήρων για το έργο, από την Ελληνική πλευρά περιλαμβάνεται η Ελληνικά Καλώδια.
Πληροφορίες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
HELLAS 2 NEWS blogg