Από τον Δημήτρη Χατζητόλιο- (kourdistoportokali)
Πολλές φορές πριν καν οδηγήσεις ένα αυτοκίνητο μπορείς να φανταστείς πώς θα είναι. Έχοντας λοιπόν στο μυαλό μας την αίσθηση από τα τελευταία μοντέλα της BMW, ξέραμε τι να περιμένουμε. Θα μπορούσαμε σχεδόν να γράψουμε το κείμενο χωρίς να μπούμε στο αυτοκίνητο...
Ωστόσο, η αλήθεια είναι κάπως διαφορετική, μιας και η X5 μας επεφύλαξε κάποιες επιπρόσθετες εκπλήξεις...Φτάνοντας στο αεροδρόμιο μας υποδέχθηκε ο κ.Ταγκούλης, ο Έλληνας της BMW που κατέχει θέση Head of Corporate Communications and Governmental Affairs BMW Group Central and Southeastern Europe. Αισθανθήκαμε τουλάχιστον υπερήφανοι που είχε αναλάβει την παρουσίαση του μοντέλου, δουλειά που πάντοτε αναλαμβάνουν σημαντικά στελέχη των εταιρειών. Κλείνοντας αυτό το κομμάτι, να σημειώσουμε πως ήταν δίπλα μας κάθε στιγμή αποτελώντας έναν άριστο οικοδεσπότη, κάνοντας την BMW να δείχνει πλέον λίγο πιο... ελληνική στα μάτια μας.
Βλέποντας τις διαθέσιμες εκδόσεις, είναι φανερή η συμπάθεια προς τους πετρελαιοκινητήρες. Ευτυχώς που έχει αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο στη χώρα μας. Μόνο μια είναι η διαθέσιμη έκδοση βενζίνης, η Xdrive50i με 4395cc και 450 Ps, που σε κάθε περίπτωση θα είχε μικρό ενδιαφέρον για την Ελλάδα. Η βασική έκδοση θα κινείται για πρώτη φορά από δίλιτρο κινητήρα πετρελαίου απόδοσης 218 Ps, η οποία θα είναι διαθέσιμη ως πισωκίνητη. Αυτή η έκδοση δεν ήταν παρούσα στη δοκιμή, μιας και θα είναι διαθέσιμη από τον Δεκέμβρη του 2013, εί ναι όμως προφανές πως θα έχει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τη χώρα μας. Ακολουθεί η έκδοση Xdrive30d με τρίλιτρο κινητήρα πετρελαίου και απόδοση 258 Ps. Τέλος, η κορυφαία έκδοση ονομάζεται M50d και κινείται με έναν τρίλιτρο κινητήρα πετρελαίου με τρία turbo αποδίδει 380 Ps! Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν στον στάνταρ εξοπλισμό αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και όλες, εκτός της δίλιτρης είναι στάνταρ τετρακίνητες.
Πριν περάσουμε στο κομμάτι της οδήγησης αξίζει να αναλύσουμε τα διαθέσιμα προαιρετικά πακέτα εξοπλισμού στον τομέα της ανάρτησης. Το πρώτο διαθέσιμο είναι το comfort που δίνει έμφαση στην άνεση, ακολουθεί το dynamic που δίνει έμφαση στη σπορ οδήγηση, το professional συνδυάζει τα δύο παραπάνω και, για εκείνους που θέλουν ακόμα πιο σπορ συμπεριφορά, υπάρχει το Mpack.
Σε μια ειδικά διαμορφωμένη πίστα είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε μια X5 με τον βασικό εξοπλισμό και στη συνέχεια μια X5 με την ανάρτηση professional αλλά και active steering. Στη δεύτερη περίπτωση υπήρχε η δυνατότητα επιλογής μεταξύ περισσότερων προγραμμάτων (ecopro, comfort, sport και sport+) μέσω του driving experience control αλλά και ενεργητικές αντιστρεπτικές που μειώνουν τις κλίσεις στις στροφές. Αρκούσαν λίγα λεπτά για να νιώσουμε τη μεγάλη διαφορά. Λες και το απλό μοντέλο ζύγιζε 1000kg παραπάνω, έπαιρνε κλίσεις στις στροφές και απαιτούσε αρκετή δουλειά στο τιμόνι για να στρίψει. Στην περίπτωση της professional το βαρύ αμάξωμα άλλαζε κατεύθυνση με τη σκέψη, ενώ το αμάξωμα έμενε παράλληλο με την άσφαλτο λες και επρόκειτο για κάποιο σπορ μοντέλο της εταιρείας! Πραγματικά είναι μια επένδυση που πρέπει να κάνει κάθε κάτοχος της νέας Χ5 μιας και μεταμορφώνει το αυτοκίνητο.
Σχεδιαστικά, το νέο μοντέλο παραμένει συνεπές στις αρχές των Χ5 εμπεριέχοντας τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας. Τα φανάρια είναι πιο μακρόστενα, η μούρη πιο επιθετική ενώ το μεγαλύτερο μήκος κρύβεται έντεχνα. Στην όψη είναι εντυπωσιακό, μιας και είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο. Δείχνει πολύ ποιοτικό σε κάθε σημείο ανεβάζοντας ακόμα πιο ψηλά τον πήχη.
Περνώντας στο εσωτερικό, αντικρίζεις αυτό που περίμενες πριν καν μπεις μέσα. Ό,τι βλέπεις και ό,τι αγγίζεις έχει κορυφαία ποιότητα και αισθητική, ανώτερη πλέον από το απερχόμενο μοντέλο. Είναι εντυπωσιακό πώς καταφέρνουν στην BMW να ανεβάζουν τον πήχη στην ποιότητα. Στην περίπτωσή μας οδηγήσαμε τις δυο πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, ξεκινώντας από τη μεγάλη. Πρόκειται για το άσπρο αυτοκίνητο των φωτογραφιών. Η “δική μας” Χ5 διέθετε αρκετά μεγάλο μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού. Αυτό συνεπάγεται αρκετά μπουτόν από τη μια και σωστά τοποθετημένα από την άλλη. Πραγματικά, η αίσθηση θυμίζει εκείνη ενός πιλοτηρίου.
Καθόμαστε ψηλά και η ευρυχωρία είναι μοναδική. Ο συνοδηγός βρίσκεται αρκετούς πόντους πιο αριστερά και βρίσκεται και εκείνος σε ένα πολύ ποιοτικό και άνετο περιβάλλον. Κάτι αντίστοιχο ισχύει για τους πίσω αλλά και για τις αποσκευές. Αν θα ζητούσε κάτι, αυτό θα ήταν πιο κοντά το χειριστήριο του ηλεκτρικού παραθύρου που βρίσκεται αρκετά μπροστά, στην πόρτα του συνοδηγού. Το ρυθμιζόμενο σε πολλές θέσεις κάθισμα μας επιτρέπει να βρούμε εύκολα τη σωστή θέση οδήγησης, ενώ η στήριξη από τα καθίσματα του Mpack είναι όσο καλή απαιτείται.
Στο ρελαντί ο κινητήρας με την υψηλή τεχνολογία δεν ακούγεται. Ο πολιτισμός κυριαρχεί. Η ανάρτηση έχει σωστή απόσβεση και το ενεργό σύστημα διεύθυνσης, active steering κάνει την αλλαγή κατεύθυνσης παιχνιδάκι. Ουσιαστικά η BMW έχει καταφέρει να εξαφανίσει τον όγκο της X5 σε βαθμό πολύ μεγαλύτερο από όσο νομίζαμε. Πρέπει να βγεις έξω και να δεις την Χ5 από απόσταση για να συνειδητοποίησης τον πραγματικό της όγκο.
Η τόσο φιλική διάθεση του αυτοκινήτου γρήγορα μας κάνει να ξεθαρρέψουμε. Σε συνδυασμό μάλιστα με την υπέροχη φιδίσια διαδρομή, αρχίζουμε να κινούμαστε όλο και πιο γρήγορα. Ο ρυθμός σε λίγο έχει ανέβει τόσο, που θα ταίριαζε περισσότερο σε μια δίπορτη σπορ BMW. Μοναδική σταθερότητα, δύναμη από τον κινητήρα, ανύπαρκτες κλίσεις στις στροφές και πολύ καλή πρόσφυση από το σύστημα τετρακίνησης. Εδώ είναι ένας ακόμα τομέας που περιμέναμε βελτίωση αλλά όχι σε τόσο μεγάλο βαθμό. Το τράβηγμα του κινητήρα στις υψηλές στροφές θυμίζει περισσότερο βενζινοκινητήρα, ενώ ο ήχος από την εισαγωγή τα μεγάλα σχήματος V σπορ σύνολα της εταιρείας. Ο ήχος είναι τόσο ζωντανός και μελωδικός, που πρώτη φορά συναντάμε σε πετρελαιοκινητήρα.
Αφήνοντας την εντυπωσιακή Μ50d, επιβιβαζόμαστε στην πιο ταπεινή 530d. Και σε αυτή την περίπτωση, το πακέτο εξοπλισμού είναι το Mpack. Από τα πρώτα μέτρα, μας κάνει πολύ καλή εντύπωση η λειτουργία του κινητήρα στις χαμηλές και μεσαίες στροφές αλλά και η απουσία του ήχου, όπως τον είχαμε συναντήσει στην M50d. Παρά το γεγονός πως χωρίζουν τα δυο μοντέλα αρκετά άλογα στην πράξη η διαφορά φαίνεται μικρότερη στην καθημερινή χρήση. ‘Έπρεπε να πιέσουμε ώστε να γίνει η φανερή η διαφορά, κυρίως στις υψηλές στροφές. Επιπρόσθετα, αυτό το μοντέλο ήταν και πιο οικονομικό σε κατανάλωση. Στον ανοιχτό δρόμο με ταχύτητες κοντά στα 130 Km/h η κατανάλωση ήταν στα 8 lt/100km, νούμερο εντυπωσιακό για όχημα αυτού του όγκου.
Η νέα X5 είναι ένα καλύτερο αυτοκίνητο από όσο περιμέναμε. Η ποιότητα, οι κινητήρες και η οικονομία ήταν στοιχεία που τα περιμέναμε. Ωστόσο, το μοντέλο κατάφερε να μας εντυπωσιάσει με τον τρόπο που κινείται στον δρόμο και θεωρούμε πως αυτό το στοιχείο κάνει μεγάλη διαφορά στην κατηγορία. Μεταξύ των δυο εκδόσεων, η καρδιά μας προτιμά τη μεγάλη έκδοση, ωστόσο η λογική ψηφίζει τη μικρή, μιας και κινείται εξίσου ζωντανά σε πολλές περιπτώσεις. Εν αναμονή της δίλιτρης έκδοσης που θα κάνει ακόμα πιο προσιτή και οικονομική την Χ5 (οι ρύποι θα πέσουν στα 149 CO2), πρόκειται για ακόμα μια BMW που μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. Τέλος, οι τιμές μας ανακοινώθηκε πως θα παραμείνουν στα πλαίσια του προηγούμενου μοντέλου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
HELLAS 2 NEWS blogg